Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: Claus B efter 12. August 2009, 16:55
-
Jeg har på fornemmelsen at jeg snart står overfor at skulle have skiftet toppakningen på min 406'er..
I den forbindelse vil jeg lige høre om der er en der har et bud på hvor mange timer der normalt bliver afregnet til sådan en opgave.. ?
-
sjælent at de ryger..
men der er mange timer på sådan en motor, formentlig omkring 6-8 timer..
-
12,5 timer efter toleranse data.
det skal du lave hos en som har gjørt det før.
det er ikke til at lave hjem.
-
og som Lars siger det er meget sjældent at den bliver defekt.
-
Okey.., tak for jeres svar.. :)
Nu er det sådan at den lige har få skiftet kølervæske, hvor det så noget hvidt og grumset ud..
I den nye kølervæske efter den er blevet kørt varm er den også lidt hvid og skummende.., så min mekaniker har på fornemmelsen at den evt. har fået kølertætner, eller at toppakningen evt. i stykker..
Jeg har lige overtaget bilen fra min lillebror og han bør vide om der har været brugt kølertætner men jeg tror det ikke.., jeg tror heller ikke den har brugt meget kølervæske.., den trækker skam også rigtigt fint..,men jeg må hellere holde øje med om den sluger noget kølervæske af betydning fremover..
Det kunne være jeg evt. skulle få den trykprøvet inden så længe..
Men nu har jeg da et overblik over hvad det ca. vil kunne rende op i med "alle" de timer.., hvis den da altså skal skiftes på et tidspunkt..
Har i evt. nogle bud på hvad der vil kunne forusage den hvide farve i kølervæsken efter at den er blevet hørt varm, efter skiftet..
-
hvis det er topparkningen så plejer vandet at være brunt og krumset.
kan ikke forklare det hvide stads
-
Okey Lars.., tak for dit svar.., det kan da være det ikke er toppakningen så..
Hvis der sker en udvikling i forløbet hvor det bærer henad mod en ny toppakning skriver jeg det lige her i tråden..
-
Det er en omfattende opgave at skifte toppakning. Til gengæld er jeg ikke enig i, at det er decideret usædvanligt at toppakningen går. Men jeg ved heller ikke, hvad det der "hvide stads" er...
-
lyder som den har fået skiftet toppakning en gang tidliger det er næsten umuligt og få gamle olie rester ud af køler systemet ved vi sælger noget ved peugeot som kan fjerne det meste af det slam
-
Tak for jeres indlæg..
Den er noteret Holm.., det kunne være jeg skulle sætte gang i sådan en tur..