Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: deikrogh efter 31. August 2009, 09:13
-
Når bilen bliver varm, hænger bremserne. Vandringen i pedalen bliver mindre, kan blive holdende opad bakke, pivelyde indimellem.
Da jeg fik skiftet klodser og skiver, mente de ikke der var noget galt med kalibrene, da der var fin vandring. Men jeg må jo konstatere at klodserne efterfølgende er slidt rimelig hurtigt, og der kommer god varme fra skiverne, når jeg er stoppet. Når bilen er kold er der ingen problemer.
Er der nogle der har et godt bud på en løsning ?
Henrik
-
Fejlen kunne ligge i enten bremsehovedcylinder eller slavecylinderen. Hvis der ikke er noget mekanisk i vejen med caliprene, er det et godt bud. Til gengæld er det jo ikke unormalt, at bremserne er varme efter brug....
-
Præcis samme problem har jeg i min 2.0 ST årgang 2000
Den hænger i bremsen , og frigangen i bremsepedalen nærmest forsvinde.
Men hvis du holder stille og pumper pedalen helt i bund 1-2 gange , så er det som om de giver slip igen :S
Skal lige ha kig på de mulige syndere der lige er kommet på banen :)
så tak for svar herfra os ;)
-
Tak for svarene, det vil jeg arbejde videre med. Jeg ved godt at bremserne kan blive / bliver varme, men når problemet er der - bliver de det rimelig hurtigt ;)