Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: bryde efter 09. Juni 2010, 12:10
-
Hey
Jeg har fået muligheden for at købe enten en Peugeot 306 XSi 2,0 eller Peugeot 306 1,8 16V.
På papiret er XSI'eren den hurtigste. Er der nogle der har prøvet dem i praksis ?? Og hvilken motor er generelt den bedste at have ??
//Bryde
-
Kik på styringen og tag den med Bosch og ikke Segam..af bitter erfaring :(
-
Der var engang for mange år siden en tekniker der sagde til mig at den daværende 2.0 Benzin, var den bedste motor Peugeot nogensinde havde lavet. Den er utrolig solid og vekørende.
Motorblokken er ens på de to modeller, der er topstykket til forskel. Personligt ville jeg vælge 2.0, da den har de ekstra kræfter....
-
Der er lidt flere ting der er værd at overveje her.
2,0 er den "gamle" model og 1,8 16V er den faceliftede, og i mine øjne, meget pænere model. Den har andre for- og bag-lygter og ændret interiør. Den kan yderligere udstyres med forlygterne fra den tredie model med klart glas, så ser den endnu mere moderne ud.
Jeg har selv haft en 1,8 16V Roland Garros.
Det er også en fin motor.
Min blev målt til 126HK, 169NM og det er der mange af dem der har.
Skulle du ønske lidt mere effekt, er det lige til at montere indsugningsknasten fra GTI og udstødningsknasten fra 2,0 16V, samt et nyt luftfilter. Så er der omkring 135-140HK. Du kan også gå videre og montere indsugningsmanifolden fra GTI.
Jeg ved desværre ikke så meget om 2,0 8V, men du kan læse om ændringer af motorerne her http://www.hi-speed.dk/Tuning.html#2.08v
Hov, nu løb det vist lidt af med mig, hvem siger du overhovedet er interesseret i effektforøgelse.
Sikkerheden er forbedret på den faceliftede model (1,8 16V) med sideairbags bl.a.
-
hmmmm..
Jeg ville også tage 2.0, men 1.8 er mere omdrejnings villig, det skal tages med geføle, om hvad man er er til....