Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: Silver efter 05. September 2010, 14:40
-
Hej,
Jeg er blevet den lykkelige ejer af en 405 2,0 fra 1995 med 130000 på bagen, og mit spørgsmål går på motorens driftstepartur. Den tidligere bil af samme type, dog fra 1994 med 300000 på bagen havde en driftstemperatur på 90 grader, hvorimod denne kun kan snige sig op til 80 grader efter længere tids kørsel. Er de 80 grader ok, eller skal den op på de 90? Og hvis det er ja, er det så en ny termostat eller?
Jeg glæder mig at få et input.
Venligst
Henning
-
Der er nok nærmere en fejl i temperatursensoren der giver signal til instrumentet. Termostaten skal du kun være bekymret for, hvis temperaturen bliver for høj. Motortemperaturen kan ikke kun være 80 grader efter 1 times kørsel.
-
silverfox skrev:
Der er nok nærmere en fejl i temperatursensoren der giver signal til instrumentet. Termostaten skal du kun være bekymret for, hvis temperaturen bliver for høj. Motortemperaturen kan ikke kun være 80 grader efter 1 times kørsel.
Min 405 2.0 bezin kom sjældent over 85 gr.
-
Det kan nu også godt være termostaten. I vinter kunne fruen`s Honda ikke blive ordentlig varm og det viste sig at termostaten "hængte" så den stod åben hele tiden.
Mvh
JHA
-
Det ville ihvertfald overraske mig, hvis en driftsvarm motor ikke kunne komme over 80 grader. Typisk er det bare ikke den måde termostaten i den motor fejler. man kan jo altid afmontere termostaten og se om den står åben, eller evt. teste med kogende vand om den åbner.
-
Tak for input,
Jeg prøver den med at tage termostaten ud, for at se om den åbner og lukker ved den ved rette temperatur. Og skal nok vende tilbage med resultatet.
-
Hej igen,
Som lovet vender jeg tilbage omkring problemet med driftstempereturen på den gamle 405èr. Det var termostaten der stod fuldt åben. Nu er den skiftet og motoren har den rigtige driftstemperetur.
Venligst
Henning
-
Hey,
Godt at du lige vender tilbage og fuldender tråden! Så kan man se problem - diskussion og løsning.