Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: juve1 efter 29. September 2010, 17:38
-
407 3.0 aut 211 hk er det en motor der er mange problemer med, og hvad skal man evt være obs på
holder gearkassen ?
holder motor ?
kom med indput
-
Fed bil og fed motor!
Der er dog et lille men; ventilerne til den variable knastakselstyring til indsugningen har tendens til at fejle og blive utætte. Hvis der i den forbindelse kommer olie på tandremmen, skal denne skiftes. Reparationen koster ca 6000 kr pr knastaksel UDEN tandrem.
Har bilen fået udbedret denne fejl, er det ikke noget der gentager sig.
-
er det ikke noget der er dækket af garanti
-
juve1 skrev:
er det ikke noget der er dækket af garanti
Selvfølgelig dækker garantien hvis dette sker..
-
Ja motorgarantien dækker hvis de sidste 2 service er udført rettidigt og den har fået skiftet tandrem altsammen hos en dansk Peugeot forhandler.
Den dækker indtil 200000 km uanset bilens alder
-
Hvis biler under garanti dækker Peugeot selvfølgelig. Men dette problem ses osse på 3-4 år gamle modeller og der er der ingen hjælp at hente fra Peugeot.
-
Jeg har aldrig hørt om at nogen har fået noget dækket af den motorgaranti. derimod har jeg hørt at nogen ikke har fået noget dækket.
-
Der er mange sager hvor Peugeots motorgaranti dækker. Kravene er dog at skaden er "indenfor motorblokken" samt at alle service er overholdt rettidigt, samt at tandremsskift også er foretaget på aut værksted efter Peugeots forskrifter.
-
Nogen der ved, hvorfor der ikke laves 407 V6 med manuel gear?! Det gælder både 3.0 Benzin, 2.7 HDi og 3.0 HDi (Coupé).
Har bare undret mig lidt. Kan Peugeot's koblinger ikke holde??
-
har lidt kig på en af disse 2. Er der noget jeg skal være obs på, er pris og km ok for sådan en bil
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Peugeot-407-3,0-XT-SW-aut.-5d_ID560301099.htm
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Peugeot-407-3,0-XT-SW-aut.-5d_ID413301071.htm
-
Den sidste Peugeot man kunne få med 3.0 og manuelt gear, tror jeg var en 607. Det er ikke et spørgsmål om at koblingerne ikke holder, det er et spørgsmål om at folk der vælger V6 som regel altid vælger aut. gearkasse alligevel.
@juve1: Den mørkegrå fra ALD har den klare fordel, at du ved at alle service er overholdt på aut. værksted. Den har ganske vist gået flere km, men det km tal er altså ingenting for en V6. Desuden har den også de originale fælge, hvilket bilens lidt sårbare hjulophæng har det klart bedre med.