Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: Autoholm efter 30. Juni 2011, 19:26
-
Hej. Jeg har lige købt min første Peugeot efter at have kørt diesel i mange år Toyota/VW/Ford. Jeg er ret begejstret for ikke at forurene længere. Har købt en 406 hdi 2.0 fra 03 med partikelfilter. Idag vippede jeg bagsædet frem og så at der var rustangreb i bunden og i bunden af sædet. (det nederste af sædet er af metal). Angrebet er lige over additivtanken. Er der nogen af jer der har oplevet dette? Kan der ske fordampning fra tanken som kan fremkalde tæring.
Jeg har læst en del på nettet nu om partikelfilter og eolys. Har jeg ret i at der ikke er en måler til at fortælle når min bil mangler eolys. Jeg har læst at det kun er på de første der er måler og de kører også på en anden eolys end den 176 der hører til min.
Med venlig hilsen
-
Jeg har haft det samme problem med min gammle 406 benzin, hvor det var omkring den lille sorte gummi prop under sædet
-
Der bør ikke være fordampning fra additiv tanken og det bør ikke kunne forårsage korrosion.
Hvis du overholder serviceforskrifterne på dit partikelfilter, bør du ikke kunne løbe tør for additiv. Der er ingen HDIere der har niveauføler for additiv. Du vil få en fejlmeddelelse hvis systemet løber tør.
-
Tak for svar. Jeg vil holde øje med om der kommer vand ind når det regner. Det kan jo blot være derfor at rusten er opstået. Bilen har kørt 340000 først som taxa og så 80000 af en der selv lavede den så jeg ved ikke hvordan filteret er serviceret. Der er fyldt additiv på og jeg fik nogle dunke og en slange med. Den er også nulstillet efter opfyldning fik jeg at vide. Jeg tænkte bare om jeg var nød til at fylde på for at sikre at den ikke løber tør.
-
Jeg tror at den ikke er blevet undervogns behandlet mellem tanken og bunden, der er en afskermning som skal af for at komme til
-
Den har fået pava 3 gange men det kan jo være de ikke har sprøjtet der. Det må jeg se at få gjort.
-
silverfox skrev:
Der bør ikke være fordampning fra additiv tanken og det bør ikke kunne forårsage korrosion.
Hvis du overholder serviceforskrifterne på dit partikelfilter, bør du ikke kunne løbe tør for additiv. Der er ingen HDIere der har niveauføler for additiv. Du vil få en fejlmeddelelse hvis systemet løber tør.
Passer ikke.
Min bil har censor der fortæller at hvis den løber tør i add tanken.
min er en 207 sw HDI fap årg 2010
Den vil skrive add fuel to low og motorlampe lyser.
Det står i min manual over griskassen.
-
Det er jo også det silverfox skriver
-
Det er ikke alle der har sensor på 1 gen var der sensor der registrerede når den gik på minimum bla 406 , de nyere har ikke nogen det er baseret på beregning af den indsprøjtede mængde additiv , så hvis der gik hul på additivtanken efter 30.000 km ville der ikke forekomme nogen fejlmeddelse
-
@morgan:
Jeg skriver jo netop at man får en fejlmeddelelse hvis systemet løber tør. Der er ikke en niveauføler der løbende indikerer additiv niveau.
-
Jeg har netop overtaget en Peugeot 406 3.0 V6 og den har også rust under bagsædet i den ene side.
Jeg må have undersøgt hvor vandet kan komme ind.