Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: Ole Edslev - 407 efter 17. Juli 2011, 16:26
-
Hakkende gang når vi kører roligt, når den går i tomgang er det normalt, og når vi kører fremad er det normalt, men lige ud med jævn fart så hakker det i bilen.
Lige som om der er skidt i brændstoffet.
Vi har lige været på ferie og kørt ca. 5000 km, der har ikke været noget i vejen, men jeg har lagt mærke til at den hakker når jeg kører jævn og langsom i 1. gear.
Jeg spørger Peugeot i morgen.
Bilen er Peugeot 407 2,0 HDI dec. 04
-
davs
Tja troede vores var blevet bedre ,MEN nej så dit problem virker bekendt selv om i dette forum er der ikke mange der vil eller ikke kan give et bud på problemet.
Vi har fået skiftet EGR ventil noget styring ( vacum) noget regulering på turbo og og fået renset indsugning ( bliver stoppet til ).
I sidste uge diesel rør og en ny dysse ,den køre bedre på motorvej (læs hop ikke mere ( tro jeg) men for lidt side kørte jeg en fam ( de køret Citroen) der var i stykker til stationen og der kørte den som du skriver ujævnt i lave gear.
prisen for rensning af indsugningen koster hos vores værksted 5000.
håber du har mere hel med problemet en os.
hilsen
steen:@
-
hejsa
ved ikke men min HDI'er hakker også, men det er når den regenere partikkelfilter...... Det mærker man ikke på motorvej med 120 kmt, men ved 70-80 kmt på hovedvej.
Det er normalt... der er mange blogs vedr dette i dette forum.
-
Hej Ole
kørte i med campingvogn, for vores var blevet rigtig slem til at køre ujevent da vi kom til Pisa så tog jeg en tur på motorvejen 4 gear og 130 km. i timen ca. 30 km.
men den blev først god da jeg havde været på værksted i Lyon,
jeg tror at den skal sættes til at brænde partikkelfilteret af.
prøver at finde beskrivelsen.
Forceret regenerering af partikelfilteret :
Kontroller at der ikke er spraydåser eller antændelige produkter i bagagerummet
Anvend handsker, der kan modstå høje temperaturer
Tilslut bilen til en godkendt gassuger til denne type indgreb
Arbejdsområdet sikres
Det sikres, at der ikke er nogen personer bag bilen under den forcerede regenerering
VIGTIGT : Kontroller at brændstofniveauet i tanken er tilstrækkeligt (mindst 20 liter) .
VIGTIGT : Kontroller væskeniveauerne : Motorolie ; Kølevæske .
VIGTIGT : Kontroller : Turboslangernes tilspænding ( Risiko for frakobling ) .
Start motoren og lad den varme op (mindst 65 °C) .
Diagnoseværktøjet kobles til bilens centralstik .
Foretag endnu en fejludlæsning ( Motorstyringscomputer ) .
Foretag sletning af fejl .
Start regenereringsproceduren ; Med diagnoseværktøjet .
Automatisk afvikling af partikelfilterets regenereringsprocedure :
Autokontrol af motorcomputer
Første fase for forceret regenerering : I tomgang ( Ca. 1 mm )
Anden fase for forceret regenerering : Motoromdrejningshastighed på 4000 omdr/min ( Ca. 7 minutter )
Tredje fase for forceret regenerering : I tomgang ( Ca. 3 minutter )
NB : Lad motoren køre i tomgang for at køle af .
Stands motoren .
-
ved ikke.......:(
Men som silverfox skriver, så skal bilen selv finde ud af dette.. Hvis ikke så er der muligvis defekt styreboks til add..
Har selv mærket det på mine skuldere.... ny boks og add pose på garanti.... kun 1½ år gl bil..
Jeg var selv panisk, indtil at jeg fik en laaaang forklaring om hvordan en Pug HDI fungere, og rigtig nok, så pruster og stønner den når den lige skal ha renset filter, men vupti så kørere den perfekt efter....
Jeg har altid min puter på km/l, og der ser man det med det samme, når den ryger ned på en 8-10 km/l
-
Hej
Morgan
her er der ikke tale om det bilen gør daglig men en afbrænding hvis det er blevet halvstoppet ved at køre 11. km på L. og ikke 20 km.
-
Goldwing skrev:
Hej
Morgan
her er der ikke tale om det bilen gør daglig men en afbrænding hvis det er blevet halvstoppet ved at køre 11. km på L. og ikke 20 km.
ahh ok.. nu er manden med...:D
-
Jeg siger tak for svarene, men jeg er altså ikke mekaniker, og jeg har nu fået tid i Risskov hos Peugeot, onsdag kl 9,15 og så må vi tage den herfra.
Det er ellers flere år siden jeg har haft problemer
-
Hej
som den glade ejer af 307 05,har jeg aldrig mærket regenerering af partikelfilteret ,i de 6 år vi har haft den.
Den har aldrig kørt så dårlig som efter den rundede 160.000 de sidste 10.000 km har sku været op ad bakke, vi snakker om peug værksted der har skiftet lidt på må og få ( min tanke).
Den skal runde ca 2500 omdr før man er forbi det punkt den ikke køre ujævnt, og da vi jo ikke må køre forstærkt så..... men kan selv følgelige køre i 4:D.
De siger de ikke kan trække på viden da man aldrig har haft det problem, som de siger vi lære også af sagen,håber bare det også viser sig på regningen++.
mit bud er dysser/ eller det der styre dem? computer blev skiftede for ca 4 år siden,som sagt starter fint/tomgang fin/ og fart over 150+ mega godt.
hilsen
steen hop:o
-
Da jeg skulle ud med bilen, ville jeg se om den kunne hakke i motoren igen, men det var ikke muligt, den kørte godt som den plejer.
Så ville Peugeot ikke gøre noget, når der ikke var noget og når det ikke stod i Displayet, så var det bare spild af tid.
De mente at den havde regenereret, det er aldrig sket før på 143.000km, men jo ældre filteret var så skulle det renses oftere.
Næste gang det skete skulle jeg give motoren mere gas og køre i et lavere gear, for at rense filteret
-
Gør den det hver dag eller er det kun når det er fugtigt?
Det kunne måske være lampdasonden.
-
Du er for sent ude, vi er glade for bilen, den kører som vanlig fint.
Men ellers tak for interessen.
-
Hej Ole
jeg tror osse det er fugt på tændkablerne:)
-
På en HDi??
-
sgt skrev:
På en HDi??
Ja det var humor