Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: millamartin efter 30. September 2011, 16:01
-
Jeg har for 3 uger siden anskaffet mig en 406 hdi famiale, som jeg virkelig er blevet glad for.
Nu har vi fyldt diesel på 3. gang, og det har ikke været muligt at få den til at køre længere end 15 km/l. Det undrer mig, da de står til at køre 17.5 ved blandet kørsel.
Nu har jeg ikke testet den på lange distancer endnu, men jeg må indrømme at jeg havde forventet at den ville gå i hvert fald 16km/l ved blandet kørsel som vi kører (daglige ture mellem 7 og 50 km).
Hva siger i til det, burde den ikke gå længere??
Mvh Martin.
-
Hej Martin
Tillykke med nyanskaffelsen, min 406 2.0 HDI sedan går 17,5 ved blandet kørsel.
Det kan være at dit luftfilter trænger til at blive skiftet, jeg er dog ikke klar over hvor stor en indflydelse det har brændstoføkonomien.
Men det er en hurtig og billig at skifte. Så vidt jeg ved bliver luftfilteret ikke tjekket ved et 5+ service.
-
jeg har selv en 2.0 HDi fra 1999 og det køre laaaaaaaaaaangt på litren...17.5-18 km...jeg er meget glad med diesel forbrug ...30 L diesel kan jeg køre 550 km...motorvej kørsel
-
De der 7km ture er ikke godt for en diesel! Kør en længere distance og mål forbruget derefter. 14-15 km/l er for lidt ved landevejs/motorvejskørsel men ikke hvis du kører mange små ture.
-
hello og god lørdag...
Dejligt at ha week B)
Min HDI siger geot over 28 km pr liter... Jeg køre ca 1000 på 40 liter diesel...
det er en 1,6 HDI FAP
-
406 st 2.0 HDi 110hk årg 2000
kørsel fra 5km til 30km
1200-1400 km på 70l = 17-20km/l
Bruger sjældent aircon den tager 1-2km og prøver at holde omdrejninger mellem 1500-3000
Har oplevet forøget forbrug pga en defekt vakumslange
Den var den chiptunet ,da jeg købte den og kørte ca 15-16km/l
-
tvmanden skrev:
406 st 2.0 HDi 110hk årg 2000
kørsel fra 5km til 30km
1200-1400 km på 70l = 17-20km/l
Bruger sjældent aircon den tager 1-2km og prøver at holde omdrejninger mellem 1500-3000
Har oplevet forøget forbrug pga en defekt vakumslange
Den var den chiptunet ,da jeg købte den og kørte ca 15-16km/l
508 2.0 163 hk årg. 11
1426 km = 66L mest motorvej 90 - 110 km/t.
-
Hej igen.
Jeg tror jeg har fundet årsagen til det lave brændstofforbrug. Jeg tror jeg har fundet en utæthed/læk ved forsyningsrøret til nr 3 indsprøjtningsdysse.
Ihvertfald er der diesel i hullerne i hullerne på blokken, og det ser fugtigt ud omkring nr 3 dysse.
Har nogen hørt om det før??
Håber det kan fixes uden at skifte dysser, de er vist halvdyre.
For øvrigt kører den godt, der er ikke noget at høre eller mærke på motorgang.
Martin.
-
Røret kan være revnet , der er op til 1400 bar i dem , så stik ikke fingerne ind i strålen hvis der er nogen , rørene må ikke genbruges hvis de afmonteres så skrue ikke mere af end nødvendigt
-
Så er føderøret skiftet, og jeg er spændt på at se om det har indflydelse på brændstofforbruget.
Ellers må jeg jo bare lede videre. Men tak for hjælpen indtil videre:)