Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: King8900 efter 03. April 2012, 15:52
-
Så kom der en tester på min 407
Bilen er fra slutningen af 2006. Sidste mdr
Der er fejl på forvarmeren
Noget med varme tid
Det kunne god skyldes at jeg bare starter bilen uden at forvarme den. Men på min407 er der ikke sådan et gult lampe der går ud. Har i det på jers ?
-
ja
og det er gløderør
er det en 1,6 eller 2,0 hdi
-
407 Diesel 2.0 HDl, 04.
Jeg har ikke haft problemer, når de røde stop lyser slukker, har bilen altid startet.
-
Det er en 1.6
Nu har jeg kun Haft bilen i 6 mdr. Den ar altid starte som den skal. Kan det være pæren der er gået ps. Er den til at skifte uden at pille rattet af?
-
http://www.fdm.dk/debat/407-sw-16-hdi
Hvad har i til dette ?
-
Den orange forvarmer spiral tænder kun når det er koldt og den lyser længere hvis det er meget koldt. Det er lavet så smart at den forvarmer længer når det er meget koldt.
Hvis man venter til stop slukker så har bilen jo forvarmet og starter derfor straks. Man kan også bare sætte tænding på og så spænde sin sele og derefter aktivere starteren.
-
Super autoholm. Så gider jeg ikke at gøre mere ud af dette. Slet ikke at skifte pære osv.
-
Hvis testen siger for og eftervarme så er det gløderør den skriver ikke hvis pæren er sprunget men hvis det er en 2,0 så sidder relæet under styrboksen ude i motorrumet
-
Fejlen var et eller andet med varme tid på gløderørene
-
Det lyder ikke helt ved siden af hvis gløderørene er defekte det er jævnligt på 1,6 et eller flere ikke virker , bilen starter ikke dårligere fordi der mangler et par stykker men hvis den er med partikkelfilter får du nok problemer med rensning på et tidspunkt
-
Okay. Så er det jo med at skifte dem. Ligger de gemt væk i sådan en 1.6 hdi?
-
Husk at nulstille når du bruger testeren. Min havde en række fejl første gang jeg satte testeren på. Jeg vidste at tidligere ejer havde skriftet luftmængdemåler og efter nulstilling kom denne fejl ikke igen. Din fejl på gløderør kan jo være gammel og de kan være skiftet inden du overtog bilen. De fleste skifter alle rør på en gang. Jeg har altid skruet strømforsyningen af og så målt om der kunne gå strøm igennem hvert rør med en prøvelampe. Derefter har jeg skiftet de rør der var defekte. Man kan vist også måle om de trækker 20 amp. Hvis de gør så skulle de være i orden.
-
King8900 skrev:
Okay. Så er det jo med at skifte dem. Ligger de gemt væk i sådan en 1.6 hdi?
Nej af med luftfilteret så er det skruearbejde 1 times tid