Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: renekl efter 27. April 2012, 19:29
-
Jeg overvejer køb af en peugeot 406 fra 2003 der knap har gået 120.000 km. Bilen er fra forhandler, og der udføres 120.000 kilometer service ved handel.
Jeg har fundet frem til at partikelfilteret skal have service ved 120.000 (ser det ud til), og her snakker forhandleren om at filteret afmonteres og regeneres i en dertil egnet maskine?
Er dette en ok måde at gøre det på eller skal filteret udskiftes med et nyt for at kunne holde 120.000 km mere?
Jeg vil jo nødig at det bare er en midlertidig løsning, og jeg så om kort tid kommer til at selv skulle ofre nyt partikelfilter.
Takker for svar
René L
-
renekl skrev:
Jeg overvejer køb af en peugeot 406 fra 2003 der knap har gået 120.000 km. Bilen er fra forhandler, og der udføres 120.000 kilometer service ved handel.
Jeg har fundet frem til at partikelfilteret skal have service ved 120.000 (ser det ud til), og her snakker forhandleren om at filteret afmonteres og regeneres i en dertil egnet maskine?
Er dette en ok måde at gøre det på eller skal filteret udskiftes med et nyt for at kunne holde 120.000 km mere?
Jeg vil jo nødig at det bare er en midlertidig løsning, og jeg så om kort tid kommer til at selv skulle ofre nyt partikelfilter.
Takker for svar
René L
De kan køre alt fra 1 km til filtret er tæret op uden problemer, medmindre du køre mange korte ture eller meget by kørsel.
-
Tak for svar.
Det jeg dog var ude efter var om en regenerering af filteret kan gøre det ud for et nyt, eller om det er den "nemme" måde at om ved det på fra forhandlerens side, så jeg om 10.000 kilometer alligevel skal have et nyt.
Jeg kører kun lange ture
-
En regenerering er ikke det samme som nyt det er noget bilen selv gør løbende af sig selv , det med at afmontere det og rense det er noget VW det er ikke peugeot måde der skal det udskiftes med ombytningsfilter
man kan se i testeren hvor meget opfyldt det er , måle differencetrykket , og se den teoretiske levetid der er tilbage men ellers var det udskiftning 120.000 km og opfyldning af additiv nulstilling af FAP boks eolys 176 / infineum koster over 1000 kr for en dunk med 3,5 liter , så det er værd at have på plads i en handel
-
Udskiftningsintervallet for partikelfilteret i en 406 HDI fra 2003 er 120.000 km. Du er i din gode ret til at kræve det udskiftet. Du kan være heldig at der er masser af km tilbage i filteret, men udskiftning såvel som vedligeholdelse af filteret er dyrt. Så det skal du have med i handlen.
-
Hej
Jeg har lige fået mit skiftet hos automester i Næsby (odense) han er Peugeot specialist dog skulle additiv tank også skiftes:-( da pumpen var stået af.
Total pris incl. olieskift 12.936,88
Det er meget billigt i forhold til Aut. også Peugeot Tyskland
Det er et ombytnings filter og han siger at det godt kan holde længere end 120.000 km. hvis man holder det med additiv og giver den noget "Rebekka" en gang imellem så det ikke tilstopper.
Eller som mig køre med campingvogn så bliver motoren varmet godt op.
Jeg ejer en 406 Årg. 02 med 305.000 km på tælleren og det kan ikke mærkes.
Mvh. pils
-
Husk at tjekke om nu bilen kun har kørt 120.000 km.
Det kan du på trafikstyrelsen´s hjemmeside du skal bruge stel nr.
Jeg har lige læst om en der havde købt en 406 som havde kørt 163.000 km. men til deres store overraskelse oplyste en Peugeot forhandler dem at den havde kørt 394.000 km.
Der er godt nok en garanti når man køber ved en forhandler, men jeg har lige set en Audi A6 2,5 tdi fra 98 175.000 km.(bilbasen) den står ved en forhandler.
Jeg tjekkede den og ved syn feb. sidste år havde den kørt 194.000 km.
Jeg har sendt en mail til forhandleren hvor jeg gør opmærksom på fejlen, han har dog ikke reageret på mailén eller rettet annoncen.
Mvh Pils
-
pils skrev:
Hej
Jeg har lige fået mit skiftet hos automester i Næsby (odense) han er Peugeot specialist dog skulle additiv tank også skiftes:-( da pumpen var stået af.
Total pris incl. olieskift 12.936,88
Det er meget billigt i forhold til Aut. også Peugeot Tyskland
Det er et ombytnings filter og han siger at det godt kan holde længere end 120.000 km. hvis man holder det med additiv og giver den noget "Rebekka" en gang imellem så det ikke tilstopper.
Eller som mig køre med campingvogn så bliver motoren varmet godt op.
Jeg ejer en 406 Årg. 02 med 305.000 km på tælleren og det kan ikke mærkes.
Mvh. pils
Så er det da prisen da steget noget.
I juni 2010 kom jeg hos Peugeot i Viborg af med 10.600kr. for skift af Partikelfilter og Additiv beholder da pumpen også var stået af.
-
Jeg er ked af at sige det, men 12.900 kr for skift af partikelfilter, selv med skift af additivtank er ikke billigt....