Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: gazgeben efter 04. Maj 2012, 00:26
-
Min 307 2,0hdi (RHR motor) fra 2007 skulle køre med en 240mm kobling men den glider når man bruger kræfterne.. Jeg kan se at min er den sene udgave med den store 240mm kobling og iflg. Peugeot er der ikke en stærkere kobling hos dem. Jeg har en kammi som har en næsten ny Citroen C5 med samme motor og han siger hans har samme problem når man lader motoren trække igennem. Derfor er jeg interesseret i om nogen ved om den kobling som sidder i en 508 (163hk) kan sættes i? Jeg har ikke lyst til at ofre en ny kobling og så risikere at den også er for svag. Det ville være fedt hvis jeg kunne slippe for at skulle holde øje med omdrejningstælleren hver gang jeg overhaler...
-
Den glider fordi den er slidt op, ikke fordi den som sådan er for svag. Du skal da bare skifte til den rigtige kobling igen. Og nej, den fra 508eren passer desværre ikke.
-
Jeg kan se at der er en del eksempler på koblinger som slides hurtigt op på 307/407 med 136hk motor. Jeg kan bare ikke se hvad der er forskel på reservedel nr. 3052.P3 og 3052.P6 ( den som RHH motoren kører med ). jeg har også kigget på en forstærket Sachs kobling http://www.sachsperformance.com/Sachs-Performance-Kupplung-Sportkupplung/Peugeot/Peugeot-607-9d-9U-02-00-/2-0-HDI-100-kW-;-09/2005-/ZF-Sachs-Verstaerkter-Kupplungssatz::329.html
-
Det er ikke koblingen der er slidt det er trykfoden der er for svag til 136 HK de kunne begynde at fedte over allerede efter 8000km , den nye kobling trykker med ca 10kg mere jeg ved ikke hvor du har fundet de resdel nr men koblingen hedder 2052 N1 eller 2051 P1 afhængig om det er en ny eller ombytning
-
Kobling ferie 2010
407 2.0 HDI 2004
Jeg lavede vrøvl over at min kobling var dårlig, meget hurtig efter at en ny var lavet for 14.500kr den skred i bjergene i Italien, sidste år. Men nu efter 20.000 km og en tur til Provence og Italiens bjerge, var der ikke noget i vejen. Vi filede ikke på koblingen, og sørgede for at den havde omdrejninger over 2000, i bjergene, så jeg tror næsten at den kan holde til næste år også.
Og der er ingenting i vejen mere 04-05.2012
Man må jo lære at køre den bil.
Og hvor var det dejlig med klimaanlægget der virker perfekt selv om der aldrig er kikket efter det, og bilen er fra 2004.
-
KHJ skrev:
Det er ikke koblingen der er slidt det er trykfoden der er for svag til 136 HK de kunne begynde at fedte over allerede efter 8000km , den nye kobling trykker med ca 10kg mere jeg ved ikke hvor du har fundet de resdel nr men koblingen hedder 2052 N1 eller 2051 P1 afhængig om det er en ny eller ombytning
. Jeg har fundet frem til der er to forskellige dybder svinghjulet afhængig af årgang. Den gamle er med 13mm dybde i svinghjulet og den nye (efter 2006 ) er med 15mm dybde. Er de numre du nævner til den nye? Det frarådes at sætte den nye i den gamle udgave - sikkert fordi trykfoden så ikke levere det ønskede tryk.
-
De numre er taget på en 307 fra 2004 , prøv og gi mig dit stelnr
-
KHJ skrev:
De numre er taget på en 307 fra 2004 , prøv og gi mig dit stelnr
85101060.
-
Kobling original 2052 P3 Pro , 2051 N9 Est det er numrene på din bil jeg ved ikke hvad pro + est betyder men der er de 2 muligheder for sæt med trykfod / nav / leje
-
est betydder ombytning
-
Mit spørgsmål går på om nogen ved om den fra 163hk motoren passer i en 136hk motor. Diameteren er den samme og på de billeder jeg har set af dem ligner de hinanden.