Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: Faris efter 04. August 2012, 15:47
-
HEj
Min elektronik i peugeot 307 begyndte bare at opføre sig mærkelig i går.
Først kunne man ikke slukke for vinduesviskere, og så begyndte alle lamper at blinke og man kunne bare høre at alle relæerne klikkede helt vildt, så gik speedometer og omdrejning ned, men bilen kørte fint.
Jeg slukkede bilen og kunne så ikke starte den igen, og tog beatteriet fra, men det hjalp ikke, så ventede jeg i 5 min. og kunne så starte igen.
Jeg kørte hjem og kunne så ikke starte bilen mere, kan heller ikke dagen efter.
Alle sikringer er ok, og batteriet er ok.
C. låsen virker ikke, hverken på fjr. eller manuelt.
Jeg tog så sikringsboksen ud og kunne se at der har været vand i, flere steder er der hvidt og nogle baner og modstand er kortslutet.
Skal der ny sikringsboks til eller ?
Er det normalt hos peugeot ?:o:o
-
Siden ingen andre har svaret, vil jeg prøve, hvis jeg skriver noget sludder må i endelig rette mig. For det første, har du fået skiftet forrude, nogle firmaer giver garanti for tæthed. Sikringsboksen og den intelligente styreboks (BSIboksen) er samme enhed, så hvis den skal udskiftes (hvis du ikke kan rense/lodde dig ud af problemet) er der to muligheder, du kan gå til peugeot der skaffer dig en ny box der er kodet netop til din bil (husk den helt store tegnebog) eller du kan købe en brugt, men her bliver det lidt besværligt fordi styreboks og motorstyring og nøgle er kodet sammen, så du skal bruge alle tre dele fra en bil med samme specifikationer som din egen, hvis du kan få fat i det skulle det ikke være så svært, afbryd batteri (husk at vente 3 minutter efter sidste strømforbrug) skift styreboks, motorstyring og skift så klingen i nøglen over i huset fra den nye nøgle, dermed slipper du for at skifte alle låse. Tilslut batteriet og kør videre. Husk at finde utætheden, ellers må du på den igen inden længe.
Holt
NB:husk at få stelnummer fra donorbil til fremtidig rep
-
Lige en sidebemærkning, kilometertallet fra den bil der har kørt længst vil blive vist i displayet, det betyder selvfølgelig ikke noget hvis donorbilen har kørt kortest, men hvis den har kørt 100.000 km mere er det jo lidt surt
Holt
-
BSI og sikringsboks er ikke samme enhed. Hvis der er tale em en Full-can version er der både en BSI boks og en sikringsboks(BSM). Det lyder som om at der er BSM den er gal med. Prisen på sådan én kan variere fra ca 2000-4000.
Det er rigtig at det kan skyldes en dårligt udført rudeudskiftning.
-
har haft en tilsvarende bil med samme problem og det skuldes et hul i frontpladen som ikke var proppet ordentlig.
Tjek frontpladen og alle ledninger som er fort gennem om de hul er vandtæt.
-
silverfox skrev:
BSI og sikringsboks er ikke samme enhed. Hvis der er tale em en Full-can version er der både en BSI boks og en sikringsboks(BSM).
Vil det sige at hvis bilen er fra før 2005 er bsi og sikringsboks samlet, mens den på modeller med full-can er seperat? full-can kommer så vidt jeg husker et par måneder før facelift? hvad er ca. prisen for en boks hvis bilen er med van-bus?
Holt
-
Alle 307 har BSI i kabinen med sikringer integreret i og BSM boks i motorrum også med sikringer + maxi sikringer , men ved utæt forrude er det BSI i kabinen vandet løber ned i , hvis drænhullerne er stoppet kan det også løbe ind ved kablet til hjælmtrækket især hvis der har været noget og trække ledninger igennem fra batteri , kan ses ved at trække den lille rist op ved luftindtaget