Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: redlaz efter 20. August 2012, 16:04
-
Hej med jer,
Jeg købte en 307 for et års tid siden (2002 model) 2.0
Jeg har problemer med motoren :-(
Efter x-antal timer stilstand kører motoren kun på tre cylindere ved start. Den står og tøffer i 2-3 min før at den falder til ro. Herefter er den nogenlunde stabil men med sporadisk uro. Der er ikke ordentlig forbrænding. Man kan fornemme lugten. Ikke katastrofalt, men det kan fornemmes.
Jeg har ikke kørt andre 307'ere og selvom den er lidt stor virker det som om at den har mistet lidt af pusten?
Når jeg kører på motorvej og presser den lidt lyder den som om den "raller" eller "tikker" ved pres.
Vi har tidligere haft anti-polution fejl som er forsvundet.
Jeg har fået skiftet tændrør og tændspole. Endvidere er det forsøgt at rense motoren med rensemiddel, men intet har hjulpet. Min mekaniker er lidt på bar bund. Den har haft tester på som viser tændingsfejl på en af cylinderne.
Er der nogen i storkøbenhavn som er eksperter på denne type motor som jeg kan få til at kigge på den? Eller som har gode bud?
-
Hej
Skud fra hoften: Fejl ved kat./lambdasonde.
-
Eller måske defekte hydrauliske ventilløftere, som ikke er sjældent på en EW10j4
-
Tak for respons.
Er der andre med bud? Er der nogen som er i stand til at afgøre det? :)
-
Hej
Hvis der er tændingsfejl, er det jo et sted at starte, måske tændkabler.
Eller du kunne få den "rigtige" tester på den, den burde vise problemet.
-
Jeg er desperat.
Jeg har fundet en tråd fra et engelsk forum hvor to andre har PRÆCIS de samme symptomer og har gjort præcist de samme ting.
http://www.honestjohn.co.uk/forum/posts/?t=96595
-
hvis det kun er i fugtig vejr (støvregn) fra vejbane kan det være tændkabler. Nemt trick for evt at udelukke det. Tag en vandforstøverflaske åben hjelmen og start bilen. Gerne i mørke. Så sprøjter du vand på tændkablerne. Er der et lille hul kan gnisten ses. Havde engang en bil der lige pludselig gav et ryg. Det lokale værksted og det autoriserede kunne ikke finde nogen fejl. Så prøvede jeg tricket og bum. 3 tændkabler stod og smed gnister. Skiftede dem og fejl var væk.
-
renen1980 skrev:
hvis det kun er i fugtig vejr (støvregn) fra vejbane kan det være tændkabler. Nemt trick for evt at udelukke det. Tag en vandforstøverflaske åben hjelmen og start bilen. Gerne i mørke. Så sprøjter du vand på tændkablerne. Er der et lille hul kan gnisten ses. Havde engang en bil der lige pludselig gav et ryg. Det lokale værksted og det autoriserede kunne ikke finde nogen fejl. Så prøvede jeg tricket og bum. 3 tændkabler stod og smed gnister. Skiftede dem og fejl var væk.
Den har ikke tændkabler tændspolen sidder direkte på tændrørene jeg tror det er løfterne har den fejlkode P0300
-
Vil blot fortælle, at jeghar fået skiftet de hydrauliske løftere, hvilket har afhjulpet fejlen B)
-
Hej, var det dyrt at få lavet, evt pris & sted.
-
Service overholdt på aut værksted så bliver det dækket af motorgaranti op til 200.000 km
-
redlaz skrev:
Vil blot fortælle, at jeghar fået skiftet de hydrauliske løftere, hvilket har afhjulpet fejlen B)
Dejligt at høre. Min fik samme omgang for et år siden, også på motorgarantien, og den fungerer perfekt nu.
Venlig hilsen
René
-
Jeg gav 9k inkl tandremsskift med diverse ting.