Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: chapper efter 13. December 2012, 16:43
-
Min Peugeot 407 2.0 hdi fra 04 melder fejl på depollution system. Det starter med at den mangler addiktiv til partikel filter'det får jeg påfyldt og reset og ingen fejl længere men første gang jeg tanker får jeg denne fejl med depollution system, jeg kørere så på værkstedet igen for at få udlæst fejl, der er 3 fejl
Kommunikations fejl til doserings pumpe additiv
For stor mængde additiv
For høj væske niveau additive tank
Værkstedet ved ikke rigtigt hvad der er galt men mener at pumpen er def. Altså ny tamk til 4000 kr.
Jeg kan bare ikke forstå hvorfor min pumpe er def nu der var ikke nogen fejl på den før de fyldte væske på. De nulstillede fejlene men en fejl med for stor mængde kom igen bare ved at de satte tænding på uden at starte bilen. De 2 ander fejl kommer ikke ige heller ikke med motoren startet. De siger at der ikke kan fyldes for meget på ?
Jeg kan nok få koderne hvis det hjælper jer.
Jeg håber at der er nogle kloge hoveder derude som kan hjælpe mig på sporet da at jeg snart skal køre på ski ferie i bilen og derfor er lidt presset på tiden.
-
Kommunikations fejl til doserings pumpe additiv
Ja det kan der godt være , men han kan køre en aktivatortest på den
For stor mængde additiv
Hvis det er aflejret i filteret kan prøve og lave en forceret regenerering
For høj væske niveau additive tank
Det kan ikke lade sig gøre det er en tank man fylder til den er fyldt
det kunne være lavt niveu ?
-
Tak for svar
Kommunikationsfejk kom ikke igen efter nulstilling heller ikke niveau men for stor mængde kom bare man satte tænding på ?. Hvis det er aflejring i filter vil den så kunne føle det uden motor startet.
-
chapper skrev:
Tak for svar
Kommunikationsfejk kom ikke igen efter nulstilling heller ikke niveau men for stor mængde kom bare man satte tænding på ?. Hvis det er aflejring i filter vil den så kunne føle det uden motor startet.
Nej den kan ikke se filterets status , den kan måle differencetrykket men det kræver motoren er startet og har nogle omdrejninger
-
OK. Men hvad kan det menes med for stor additiv mængde. Bliver det tilsat i tanken ved tankning og bliver det også sprøjtet ind i partikkelfilteretet ?. Jeg prøver lige at få fejlkoden og den præcise tekst i morgen.
-
Så har jeg fået udlæst koderne der var 2
P1445
p1351
Er der nogle som kan udlede noget ud fra dem ?
Mvh
Bo
-
chapper skrev:
Så har jeg fået udlæst koderne der var 2
P1445
p1351
Er der nogle som kan udlede noget ud fra dem ?
Mvh
Bo
P1351 er forvarmning og der er sikkert gløderør der er færdige
P1445 er jeg ikke rigtg med på for additivbeholderen har ingen måler så den kan se hvor meget der er i
det kunne være partikkelfilterets opfyldning der er for stor eller differencetrykket i filteret der er for stort men de ting kan ses i parameter udlæsning under FAP
-
Jeg har læst i et andet forum at man med PS2000 skal sige replace fap virtuelly. Og fap counter reset. Så skulle fejlen forsvinde giver det mening ? . Jeg påtænker at købe en Pp2000 Kina model er der noget jeg skal være opmærksom på og virker de og kan jeg resette disse ting med sådan en.
-
Hej !
I sidste uge fik jeg advarsel om LOW aditiv og lille tegning af FAP filter i display.Det var 166.000 km . Jeg fik fyldt aditiv i sommeren UDEN at resete det.Besked kom ved hver start og efter kort tid forsvant.
I weekenden koblede jeg min PP2000 ,gik i menu og tastede aditiv mængde i gram .Jeg skrev 2000 og skulle koble fra tester i 30 sek.Det gjorde jeg og det VIRKER SUPER.Fejl er væk og kommer ikke mere.
MVH fra Herning !!!:)
-
Nesko BiH skrev:
Hej !
I sidste uge fik jeg advarsel om LOW aditiv og lille tegning af FAP filter i display.Det var 166.000 km . Jeg fik fyldt aditiv i sommeren UDEN at resete det.Besked kom ved hver start og efter kort tid forsvant.
I weekenden koblede jeg min PP2000 ,gik i menu og tastede aditiv mængde i gram .Jeg skrev 2000 og skulle koble fra tester i 30 sek.Det gjorde jeg og det VIRKER SUPER.Fejl er væk og kommer ikke mere.
MVH fra Herning !!!:)
Ja men du har også brugt af væsken , det her er jo modsat med der er for meget på men hvorfor har du sat den til 2000 ? 120 gr er når det er opbrugt og når den er fyldt sættes den på 0 gr
-
Ang for stor mængde additiv, der kan det være den tank føler der sider ude ved påfyldingen, har skiftet dem et par gange.. hvis den går i stykker kan den melde alle fejl på additiv og filter..
-
larsK skrev:
Ang for stor mængde additiv, der kan det være den tank føler der sider ude ved påfyldingen, har skiftet dem et par gange.. hvis den går i stykker kan den melde alle fejl på additiv og filter..
Ja den kan " lamme nettet " men så er der også fejl på capsensoren og det er der jo ikke
-
Så har jeg fået løst problemet. Har fortalt den at jeg har skiftet partikkelfilteretet (ikke fysisk) og fejlen er væk :)
-
HEHEHE !!!!
:D:D:D:D:D:D Smart !
-
HEHEHE !!!!
:D:D:D:D:D:D Smart !
-
chapper skrev:
Så har jeg fået løst problemet. Har fortalt den at jeg har skiftet partikkelfilteretet (ikke fysisk) og fejlen er væk :)
ja det var smart , men du kan ikke snyde den for den måler trykket i filteret , så selvom du siger det er skiftet måler den trykket med det samme og fejlen kommer igen , hvis den ikke gør så har det ikke været det der var fejlen , hvis du fjerner filteret får du også fejl med det samme for så er modstanden for lille , men du kan have en periodisk fejl på tryksensoren som er slettet og så er fejlen også væk indtil vidre
-
Min fejl var ikke stoppet filter men for meget additiv indsprøjtet P 1445 og det tror jeg er en beregnet værdi ?.
-
Min fejl var ikke stoppet filter men for meget additiv indsprøjtet P 1445 og det tror jeg er en beregnet værdi ?.
-
Til info kører bilen stadig uden fejl :)
-
Hej Chapper!
Det glæder mig at høre, jeg har haft min 407 2.0 HDI 04.
Og er rigtig glad for bilen, men følger alligevel med selvom jeg ikke kan lave spor, rent mekanisk, filteret skulle skiftes ved 5 år og 120.000, men nu har jeg kørt 165.000 og der bliver sagt at jeg skal vente til det står i Displayet.
-
Vi har en 407SW 1.6hdi som har gået 150.000 & vi har fået samme besked om at partikel-filtret først skal skiftes når det bliver skrevet i Info displayet.;)