Peugeot Club Danmark
Teknik => Undervogn => Emne startet af: JHA efter 05. Juni 2015, 10:18
-
Var inde hos Peugeot for at handle ny bil. Her fik jeg at vide at bagbroen i en 206+ typisk holdt 4 til 6 år og skulle regne med en udgift på 7 - 8000 kr. Min er årg 2010 så den skulle jo så være stærkt på vej til at "stå af". Er det virkelig rigtig?
-
Holdbarheden på bagbroen er nok meget svingende afhængig af hvor meget den har kørt om vinteren. Nogle forhandlere har boret smørenipler i bagsvingerne fra ny, det forlænger levetiden helt ekstremt, men hvis du står og skal have renoveret din bagbro vil jeg særdeles gerne gøre det for 7000,- og også noget mindre, du kan se hvad jeg lavede ved min egen her i foråret i denne tråd:
http://www.peugeotclub.dk/forum/viewthread.php?forum_id=5&thread_id=10685
Holt
-
Holt realistisk set, hvad skal du så at for at gøre det på min 206 sw. Evt i samarbejde med mig, hvis du skulle have lyst til det.
Den skal synes om 2 måneder så kommer ikke uden om det længere.
Tænkte forresten på, om man ikke ville kunne klare det uden at skulle have bagbroen i pressen, hvis akslen blev kølet med i flydende kvælstof.
Du kan Evt sende en pb.
Johan
-
Det kan aldrig gå ikke at tage bagbroen af, der er mere arbejde ved at fjerne en af stubakslerne end der er ved at skrue selve bagbroen af, man skal jo have svingarmene af alligevel.
Jeg kan ikke rigtig blive klog på om en SW har større aksler end en alm. 206, det skal man i hvert fald have på det rene inden man bestiller delene.
Kan du ikke prøve at ringe til mig angående arbejdet, normalt laver jeg kun fartpiloter for andre, men måske kunne jeg gøre en undtagelse, jeg kan træffes på 24240191.
Holt
-
Du kan da blive en rig mand på det der:) Folk kommer med bagbroen afmonteret og du renoverer den:)
-
Det tror jeg næppe, det gik ikke godt med den sidste. Da jeg prøvede at presse akslerne ud,kollapsede min 25 mm massive stålstang inde i bagbroen under 20 tons tryk uden at stubakslerne havde givet sig det mindste, det resulterede i at tværakslen stod som en boomerang, og endte sine dage i skrot kassen.
Holt
-
Det er ikke noget man kan regne med lykkes hver gang kan jeg forstå. Grunden til det fangede min interesse er min egen 306 hdi stc som jeg formoder har et problem med bagbroen. Den affjedre fint nok men hænger lidt med røven og hjulene står en lille anelse skæve indad i toppen. For mig er det ikke et problem at køre med det da den hverken sejler og kun knirker lidt over kantsten. Afhængig af hvor slemt det er og om der er slør så er det vel noget den falder på til et syn ikke?
-
Det er nok lidt svært at sige, afhænger jo af hvor voldsomt det er og hvor emsig en synsmand man møder. Selvfølgelig må det hele ikke være ved at rasle fra hinanden.