Peugeot Club Danmark
Teknik => Undervogn => Emne startet af: larsup efter 11. Marts 2017, 09:46
-
Hej alle sammen.
Min ABS virker ikke, kontrol lampe ej heller. Og det har virket før.
Jeg har tjekket sikringer og ingen er sprunget.
Nogen der har en ide til hvad der kan være galt, kan evt være en føler. Og hvordan tjekker jeg dem.
Venlig hilsen.
Larsup.
-
Hvordan har du konstateret at det ikke virker, kan den blokere hjulene.
Det er ret underligt at den ikke melder fejl på lampen, hvis det er ude af drift, kan abs lampen overhovedet lyse, når du sætter tænding på bilen.
-
Ja den blokere hjulene, og det med kontrol lampen. Kan jo godt pæren der er sprunget, men derfor skal ABS'en vel virke alligevel.
Det er lidt surt, har lige været til syn, og da jeg så listen tænkte jeg fedt. Små ting lige indtil jeg læste det med ABS, ::(
-
Hvis pæren ikke virker, så får du heller ikke advarsel om at ABS er sat ud af drift..
Og at pæren ikke lyser, gør IKKE at din ABS er sat ud af spil.
ABS lampen er jo bare DIN advarsel. Ingen ABS funktion SKAL findes. Lampe eller ej..
Få en PP2000 tester på dytten.. Kræver nok et 30 polet adapter kabel.
-
Tænkte lige på hvis en sensor går, lukker den så hele systemet ned eller sider der et relæ et sted der kan lave ballade. Jeg kender ikke nogen med en tester, men ellers må jeg køre på værksted. Men det kan vel heller ikke koste en bondegård. Det tager Jo kun fem minnuter
-
larsup skrev:
Tænkte lige på hvis en sensor går, lukker den så hele systemet ned eller sider der et relæ et sted der kan lave ballade. Jeg kender ikke nogen med en tester, men ellers må jeg køre på værksted. Men det kan vel heller ikke koste en bondegård. Det tager Jo kun fem minnuter
Der er flere i dit område der kan smide en tester på din dyt..
Den nærmeste "private" som også har det NØDVENDIGE 30 benet adapterkabel, bor i Sakskøbing.. Jeg kan evt. formidle en kontakt mellem jer..
Men jo.. Kør til Peugeot og få et chok for en test.. Typisk tager den kun 10 min. Men dertil kommer så den fejlsøgning der skyldes manglende ABS. ;)
-
larsup skrev:
Tænkte lige på hvis en sensor går, lukker den så hele systemet ned eller sider der et relæ et sted der kan lave ballade. Jeg kender ikke nogen med en tester, men ellers må jeg køre på værksted. Men det kan vel heller ikke koste en bondegård. Det tager Jo kun fem minnuter
Nej jeg mener ikke den lukker systemet ned, selvom f.eks en hjulføler er gået.
-
Jeg har haft problemer med abs. på min 306 fra 1997. Det var sikrings boksen inde i bilen hvor der var røget en print bane.
-
Nu har jeg tjekket sikrings box, indvendig og der er ingen brændte printbaner. Så jeg er ved at være Tom for ider, :(
-
Du må måle lidt på den, det er ikke raketvidenskab på sådan et dyr. ;-)
-
Nu virker det igen:) .
Efter jeg havde hevet siklingerne ud i motorrummet og sat dem i igen, har en mistanke om at det har været noget irer i sikrings skoene.
Men tak for hjælpen. B)
-
Hejsa.
Det var godt at du fik styr på dit lille problem.
Jeg tænkte at der var nogen der kunde fortælle mig hvad der er i mit system der driller.
Jeg startede med for en måned siden at byte bremseskiver på en 307 05 diesel
ABS og ESP begynder at lyse. Fejl på H baghjul. Det færste jeg tænkte, var at der kunde være fejl på skiverne. Skiftede til de gsamle skiver igen, bara for at se at det stadig var samma fejl.
Køpte en ny sensor, men det virkede heller ikke. Nu gik jeg tilbage til de nye skiver igen, med en ny sensor, men stadig fejl på ABS.
Hver gang jeg har gjort en ændring og starter med at køre, begge lamper slukker, og efter 20 - 25 meter kommer lamperne igen.
Jeg har jo snart skiftet alt, og det har bare startet for at jeg ville have nye bremseskiver. Ja man kan jo være bagklog og sige. Der var sku ingen fejl på de gamle, syntes bare dytten ville have godt af lidt nyt.
Håber der er nogen der kan give et gfodt råd.
:@
-
Det er næsten 100% sikkert rust bag hjulføleren, det presser føleren væk fra magnetringen der findes i hjullejet.
det hele kan klares gennem et af bolthullerne, både at skrue føleren af, og banke rust med en gammel skruetrækker.
Holt
-
Jeg kan ikke tro at det er rust. Hele ankerpladen er renset og meget fin inden sensoren blev monteret
-
Føleren sidder ikke på ankerpladen på en 307, den sidder på navet, og det er umuligt at se rusten inden du begynder at banke i overfladen med skruetrækkeren, der er mange der er blevet snydt af den fine glatte overflade, men når den får nogle slag, begynder overfladen at krakelere.
Jeg går ud fra det er modellen inden facelift, den faceliftede skulle angiveligt have fået løst problemet.
Holt
-
Jeg får se efter onsdag, har bestilt en original sensor fra Peugeot, og skal så skille det hele ad en gang til, så får jeg se.