Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Leif 407 driver efter 30. Marts 2017, 13:31
-
Selv om jeg har isat anden servopumpe viser den periodisk stadig stop på power steeringen ( ca 1 x ugentligt nu) - Så det må være lednings/stik fejl!!! Nogen der har et tip om hvor man skal søge først!!!
-
Sikringen til servopumpen sidder i bunden af BSM boksen (sikringsboksen i motorrummet) så det var et oplagt sted at starte.
Holt
-
Ja jeg har skiftet sikring! Det kommer efter at have kørt 20-40 km og især hvis den holder stille. Peugeot kan ikke se fejl med tester. De snakker noget om spåner fra tandstangen er i servoolien og det kan delvis blokere pumpen! Men jeg hører nogen gange den lige brummer lidt lige inden den viser fejlen. Slukker og tænder og så kører den igen! Kan man sætte oliefilter på og opfange disse spåner/ urenheder i olien? Nu har den lige meldt charger fejl. Generator er stået af og har målt den er død!
-
Jeg tror sagtens du kan indsætte et filter i returløbet fra tandstangen, på en 307 sidder der allerede en shunt (forsnævring) lige før olien kommer tilbage til beholderen, så jeg vil ikke tro et filter kunne reducere flowet målbart hvis en 407 har samme opbygning.
Holt
-
Du skal nok igang med noget kontakt rens, på de 2 stik på pumpen og evt følge kableren op til styreboksen
-
Har skiftet sikring nr. 7 på 10 A, den siger det er til servostyringsboksen, men da ledningen til servepumpen er ret tyk tror jeg ikke det er den rigtige!!! Fik lige skiftet generator, da den stod helt af!
-
så skal du have kontrolleret en af de store hoved sikringer, under sikringerne i motorrummet
-
Jeg har fundet MAPCO Hydraulikfilter nr. 29990. Det har indbygget magnet og er standard på andre Pug Modeller. Jeg har sat det på og der har allerede hjulpet på fejlen!!! Nu er den ved at rense servo olien for slam/spåner og har bl.a. lige kørt 300 km i stræk uden fejl. Så jeg har stadig en servopumpe til overs/salg på dba!! Da jeg skiftede den uden held!!!
-
Nu kører den længere inden den går i stopmode. Har fundet ud af at hvis jeg kører på brosten som f. Eks Kirkegade i Randers rundt om Sct. Mortens
Kirke så kom den straks 2 x i rap. Efter at den havde kørt 350 km uden stop på almindelig jævn asfalt. Urenhederne i servo olien kommer op fra bunden når den kører på ujævn vej!
Er der nogen der har lagt mærke til det?
Men det filter jeg isatte fanger vel snart resten! Øh kan man skylle en servopumpe og med hvad?
-
Servopumpen stopper når vi kører på brosten! - Kan det være spåner der ligger nede, der bliver hvirvlet op og kommer og i servopumpen - Jeg har påsat et magnetfilter på returen! Skal man skifte servostyringsolie? Har læst meget om spåner og utætheder ved pakninger så skidt skal opfanges/fjernes for problemfri servopumpe drift. Altså tappe olien af, skylle systemet igennem og nyt olie på og montere magnetfilter der opfanger spåner/skidtet
Vil gerne høre hvad i siger til det derude, på forhånd tak - Bil kører perfekt stadig efter anden bsi boks isat maj 2020