Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Jack M efter 04. December 2018, 17:42
-
Hej folkens
Jeg har lige været igang med at se på en 307 2,0hdi 110hk RHS motor fra 2003..
Som mange andre biler så startede den og kørte jo helt fint til den ikke gjorde mere, men hvad skete der er der jo ingen der ved.
Anyway bilen starter i mindre end et kvart sekund, den får lige omdrejninger op på ca 300 og så går den ud.. tester viser p1112 som jo tyder på manglende tryk, sensor på railen er skifter, sensor på pumpe er skiftet? Lavtrykspumpen føder kan man både høre og se hvis man tager tilslutningen af på filteret i motorrummet, højtrykspumpen spuler også fuel ud med godt tryk, har i nogle forslag?
-
Start med at tage retur løbs slangerene af på dyserne, prøv så at starte hvis der løber diesel ud af en dyse, så er den defekt
-
Start med at tage retur løbs slangerene af på dyserne, prøv så at starte hvis der løber diesel ud af en dyse, så er den defekt
Der SKAL komme diesel ud af returen, det er der for at den er der, der må bare ikke komme for meget.
Hvis muligt så sæt 4 slanger på og over i 4 flasker, hvis der er 1 der stikker helt af så er den def.
-
Det har jeg godt haft tænkt på, men hvordan giver det mening i forhold til om der er tryk nok på railen ?
-
Er der rail tryk på når den ikke kan starte? Hvis, ja, så er det ikke lækolie der er problemet. Har du prøvet med en anden nøgle?
-
Nej der er ikke tryk på,, jeg kan se den prøver at opbygge et tryk via pp2000 og så skyder den igang et kvart sekund og går ud igen..
Der er ikke prøvet med en anden nøgle, den melder heller ingen fejl på computeren hvad angår nøglen samt displayet skriver ikke antitheft, det skulle det gøre hvis nøglen fejler i forbindelse med startsspærre.
-
En test på returen på dyserne viste ikke noget der kunne bruges, men kunne også kun gøre det ved at tjørne motoren med nøglen da den jo ikke starter..
Der kom ikke meget fuel ud og det der kom var i samme mængder på alle fire
-
Bilen har forresten været startet med dieselstart, her starter den kort og går ud igen, den kan dog holdes igang med spray.. trykket på railen er meget lille når bilen holdes igang på den måde
-
Hvor meget tryk laver den når du tørner motoren?
Nu er der vel ikke en lavtrykspumpe på en 110hp
Hvad med diesel, nu er der vel rent faktisk noget i tanken, måleren kan godt finde på at gå til før tanken er tom?
Hvis dyser er ok så er der HP pumpen eller et brud på røret fra tank til HP pumpen
-
Omkring 25 bar.
Jo der er lavtrykspumpe og der er ingen utætheder mellem den og fuelfilter eller efter filter for den sags skyld,, lavtrykspumpen levere også godt med fuel ved tørning af motor..
-
25 bar så er det jo en eller flere dyser det er galt med, der skal ikke komme diesel ud af returløbene ved det tryk under startforsøg, så hvis du har en omløber der kan agere som prop, så prøv at proppe forsyningen sf til den dyse der savler mest ud af returløbet.
-
Jeg er ovre i en BSM fejl.. Der sidder iflg opslag ikke mindre end 2 "relæér" i BSM som styre indsprøjtningen..
Men det tager jeg direkte med Jack ;)
-
Så kan han jo teste om det er det, ved at tage stikkene af dyseren, stiger trykket så er det ikke dyserne det er galt med. :)