Peugeot Club Danmark

Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: hoj72 efter 02. Februar 2019, 16:00

Titel: fault code p0238 peugeot 307sw 110 hk 1.6hdi 2005
Indlæg af: hoj72 efter 02. Februar 2019, 16:00
Hvad betyder denne fejl?
Titel: Sv: fault code p0238 peugeot 307sw 110 hk 1.6hdi 2005
Indlæg af: mikhan efter 03. Februar 2019, 09:28
Jeg gætter stærkt på at "Vacuummagnetventilen" er defekt.. Evt. stikforbindelse eller hul i de små vacuumslanger.

https://www.yourmechanic.com/article/p0238-obd-ii-trouble-code-turbocharger-boost-sensor-a-circuit-high-by-jay-safford
Titel: Sv: fault code p0238 peugeot 307sw 110 hk 1.6hdi 2005
Indlæg af: AXE1 efter 03. Februar 2019, 14:02
Hvad betyder denne fejl?
Når du læser fejl ud, så står der gerne en tekst efter fejl koden, der henviser til hvad det drejer sig om?
Titel: Sv: fault code p0238 peugeot 307sw 110 hk 1.6hdi 2005
Indlæg af: hoj72 efter 03. Februar 2019, 16:50
Nu viser den også fejl p0335. Jeg lå i gang med læsning om de problemer
Titel: Sv: fault code p0238 peugeot 307sw 110 hk 1.6hdi 2005
Indlæg af: AXE1 efter 03. Februar 2019, 18:13
Nu viser den også fejl p0335. Jeg lå i gang med læsning om de problemer
P0335: Krumtapsensor
Titel: Sv: fault code p0238 peugeot 307sw 110 hk 1.6hdi 2005
Indlæg af: Mikaelmikkel efter 03. Februar 2019, 19:36
Fandt dette her på nettet.
der sider en sensor oven på vakuum dåsen til at regulere den variable geometri på turboen, den har ry for at lave den fejl, og hvis du spørger Peugeot så er det ny turbo, men kan købes som aftermarket del
Er ser ud som denne her
http://www.ebay.co.uk/itm/Turbocharger-Actuator-Position-Sensor-Peugeot-208-308-68-92HP-50-68KW-1-6-Hdi-/331775874672
men start med at kontrollere stikket på den først, du ved nok 100% reglen på PSA køretøjer ;)
kontroller også aktuator armen på turboen, for hvis den ikke kan regulere godt nok så får du også fejl, da der går mere udstødningsgas igennem turboen under regen.
Regulator spjældene i indsugningen, kan finde på at hænge.
Hvis du har ny turbo monteret så er det ikke sikkert at aktuator armen er indstillet korrekt, det bliver gjort med shims