Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Pe 407 efter 03. Februar 2019, 11:13
-
Hej vi har det problem at den går pænt på alle 4 lige når den bliver startet men så efter ca et minut begynder den at halte voldsomt ,tror den er helt nede og gå på 2 cylindre ,når så den bare får lov at stå går den fornuftigt igen når den kommer op omkring ca 75 grader ?
Den har vist fejl på dens egen computer for katalysator og derefter på en større tester vist fejl på lampasonde ,så den fik ny katalysator og 2 lampasonder ,det hjalp ikke så meldte den selv fejl på Krumtapcensor ,så fik den en ny , det hjalp heller ikke,nu skriver den så selv igen fejl på katalysator ?
Nogen der har et godt råd til hvad det kan være ?
Er selv kommet til måske det er Tændrør eller tændspole ?
Vh Carsten
-
Nu mangler du efterhånden bare at tjekke dyserne også ??? ;)
-
Hej Michael
Tusind tak for dit svar ,du er altid hurtig og flink til at give gode råd , vil du mene det kan være sådan en dysse og er de svære at komme til for at skifte ?
Vh Carsten
-
UPS kan det passe at de koster ca 435 pr stk og de kan vel ikke reperares ?
Selv en større tester vil ikke melde fejl på dem , vel ?
Vh Carsten
-
UPS kan det passe at de koster ca 435 pr stk og de kan vel ikke reperares ?
Selv en større tester vil ikke melde fejl på dem , vel ?
Vh Carsten
Ja 435 kr stk er da rimeligt.. Kunne være meget værre ;)
Nu var det jo et gæt, det med dyse/dyser.. SÅ ???
Nej de er på en benziner rimeligt nemme at skifte..
Nu ved jeg ikke hvilken tester I har anvendt.. Men men kan komme meget langt med en Diagbox/pp2000 tester.
Ikke kun til fejlkoder, men også til live/parametermålinger..
Husk iøvrigt at dyser nummer tælles FRA svinghjulet.. Modsat andre mærker..
Altså er dyse 1 nærmest svinghjulet, og nr 4 nærmest ribrem/tandrem.
-
Ja det er klart men lyder jo meget sandsynligt og det var forresten nøjagtigt 495 kr pr stk fra Tyskland,du får vel også dele fra bildeleshop
Min kammerat foreslår det fra Biltemaman kan komme benzinen til at rense dem ,har du erfaring med om det virker ?
Vh Carsten
-
Forresten Michael var det en meget stor ny tester hos en meget dygtig elteknik mand jeg kender ,kan de vise dyssefejl ?
Kan man selv tjekke en dysse ?
-
Og tak for den vigtige information om rækkefølgen , selv er den stik modsat andre biler ::)
-
Ja man KAN teste dyser på forskellige måder..
Men jeg gentager.. Få lavet en test med en diagbox/pp2000 tester.. ( Af en som ved hvordan den anvendes )
Fejlen BEHØVER ikke være dyser.. Og skift ikke bare stumper på må og få.. (Det er jo prøvet ) ;)
-
Hej Michael og tak for svaret
Nej det kan self blive dyrt i længden ,så jeg vil følge dit råd
Vh Carsten
-
Når den begynder at halte, så prøv at tage stikket af en dyse, den dyse hvor der ikke sker noget med motorgangen, der har du den evt defekte dyse eller en delvist defekt tændspole
Nu er lambdasonderen vel af et kendt mærke, da billige mærker ikke virker så godt på en Peugeot.
-
Hej Michael , tak for rådet det vil jeg prøve,lambasonden hedder Mobiletron og er fra Bildeleshop i tyskland,har ikkr før haft problemer med deres produkter
Vh Carsten
-
Hej Michael , tak for rådet det vil jeg prøve,lambasonden hedder Mobiletron og er fra Bildeleshop i tyskland,har ikkr før haft problemer med deres produkter
Vh Carsten
Så er det nok lambda sonden, har set det flere gange før på kundebiler, at de ikke virker korrekt
-
Okay så de kan måske kun virke med originale eller har navn på nogle uoriginale der duer
-
1500 for bare en lambasonde originalt !!
Det får den fandme ikke
Men reservedelsmanden hos Peugeot mente ikke det kunne være set han nævnte faktisk selv en mulighed i en dyssefejl
-
Jeg købte en original bosch lambdasonde til 540 kr så 1500 kr er dyrt ..
Diagbox kan tjekke og det er en dyser .
Hvor er du fra i landet har en tester at sætte på den ..??
-
Hvad skete der re i denne historie. Vi er nogle stykker som bøvler med samme problem.
-
Hej , har faktisk haft problemet på bilen til dato men tog så kontakt til bildeleshop i Tyskland hvor det så langt om længe kom frem at de 2 Lambdasonder eg havde fået IKKE passede til min bil. Nu vil jeg selvfølgelig have dem til at sende to bosch som passer uden beregning ,men det er de ikke meget for . Så altså det tyder på det er fejlen på vores bil ,når jeg har fået de rigtige på skal jeg nok vende tilbage med en opdatering.