Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: SUC efter 03. Marts 2019, 16:28
-
Peugeot 307 1.6 benzin. UX34749.
Den hugger/hakker mellem ca 1700 og 2200omdr. Uanset om den er varm eller ej. Altid under acceleration. Virker som om det er værst hvis den skal sejtrække. Den tøver også under acceleration. Som om den ikke får nok at leve af. Har prøvet en anden tændingssbro uden ændring.
Nogen ideer?
-
Standard svar ( Men alt andet er gæt ) Tester på dytten ;)
-
Jeg ved det godt, Mikael. Belemrer dig nok senere.
-
MAP?
-
Hvis ikke det er MAP sensoren hvad kan så "styre" benzintilførslen? Stoppet benzinfilter eller benzinpumpe som ikke giver tryk nok?
Man kan få den til, i over 2sek, at hakke i det omkring 1800-2000omdr når den skal sejtrække med klampen i bund. Specielt hvis den ikke kan øge omdrejningerne. Når de øges forsvinder problemet bortset fra at den kører "magert"
-
Hej
2 sensor der blive tjekket af computeren, hvor meget benzin den skal give, er 1. MAP og 2. vandtemperatur sensor
Vis motoren ikke slukker eller er ved at slukke, når den kommer i tomgang efter den hugger, kan det kun være vandtemperatursensor som er "brændt" fast til en bestemt ohm, vil jeg tro.
Bankesensor vil kun indstille tænding sammen med ØD giver.
Det kan også være at din SPEEDERPEDALSENSOR er ved at være slidt, selv om jeg ikke tror det.
Med venlig hilsen
Flimmer
-
Så må der være 2 sensorer til vandtemp. En til instrumentet og en til styringen. Hvor sidder den til styringen?
MAP / tryksensor kunne være en mulighed. Motoren dør øjeblikkeligt hvis den afbrydes. Tænker ikke det er pedalsensoren da det kun er ved hård belastning problemet er til stede. Og KUN ved opgivne omdr tal. Ud af lige landevej kører den perfekt v alle omdr.
Kunne ØD giveren, hvis den er defekt, stille tændingen helt ude i hampen?
-
det kan også være tændings broen på den motor
og der er kun en vandtemperatur føler på den .
[vedhæftning slettet af admin]
-
Har haft lånt en anden men problemet forsvandt ikke.