Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Hjallerup efter 30. April 2019, 21:44
-
Plastikdimsen som sidder i koblingsarmen på gearkassen er gået i stykker på mit kabel. Er det et nyt kabel, eller kan den købes løs
-
På min gamle Golf, kan det købes løst, så hvis der er sådan en bil vi taler om, så er der ingen problemer.
-
På min gamle Golf, kan det købes løst, så hvis der er sådan en bil vi taler om, så er der ingen problemer.
Husker også at man kunne på en Puch maxi ;)
Hjallerup lære ALDRIG det med, at oplyse om det er en bil eller "andet" ;) ;)
-
Undskyld :o :o :o Berlingo 1,6 16v benzin 2006 BN14537
-
Undskyld :o :o :o Berlingo 1,6 16v benzin 2006 BN14537
Er ret sikker på at det er "byt til nyt" kabel.. ;)
-
Undskyld :o :o :o Berlingo 1,6 16v benzin 2006 BN14537
Er ret sikker på at det er "byt til nyt" kabel.. ;)
Det er det, plast dimsen i den anden ende kan købes løs.
-
Har kørt et par måneder med det nye kabel, så gik kablet i stykker i justeringen. ( det var et billigt fra thansen) Har lige sat et org. på, og fjernet låsen til justeringen, men det vil ikke stramme kablet op. Pedalen har en vandring på 2 cm i bunden. Er der noget jeg gør forkert / ikke gør ?
-
Er der noget jeg gør forkert / ikke gør ?
Det du gør forkert er at købe et uoriginalt kabel, det har været oppe flere gange, og det ender altid med at folk køber et originalt kabel, det hedder 2150CX og koster 542,50 så det er til at komme over.
Holt
-
Har kørt et par måneder med det nye kabel, så gik kablet i stykker i justeringen. ( det var et billigt fra thansen) Har lige sat et org. på, og fjernet låsen til justeringen, men det vil ikke stramme kablet op. Pedalen har en vandring på 2 cm i bunden. Er der noget jeg gør forkert / ikke gør ?
Er enig med Holt vedr. uoriginale... Men der er også den mulighed, at din kobling går alt for stramt (læs er defekt)
Det ødelægger selv det bedste kabel på kort tid. ( Eller gør at "selvjusteringen" ikke fungere )
Iøvrigt er det vigtigt, at kablet ligger korrekt over gearkassen. Således, at det ligger i en korrekt BLØD "bue".
Det SKAL ligge korrekt i bøjler på gearkassen.. Og vær sikker på at kablet er helt på plads hvor det går ind i kabinen.
På en Berlingo/Partner tjekkes det nemmest ved at afmontere venstre forhjul. Så kan man se hvad man laver ;)
-
Kobling er næsten ny. Tror at det nye org. kabel er defekt i justeringen. det har ikke flyttet sig 1 mm i justeringen. Selv et org kan jo være defekt