Peugeot Club Danmark

Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: El Cuba efter 01. Maj 2019, 13:59

Titel: Eolyse 307 sw 2.0 hdi 110 HK år 2002
Indlæg af: El Cuba efter 01. Maj 2019, 13:59
Fik for 1 1/2 år siden fyldt eolyse på ca 3 liter
Kørt max 50.000 km siden og nu skriver den aditiv minimum level
Hvordan pokker kan den bruge så meget væske så hurtig ?
Ikke utæt beholder ved baghjul !
Bilen kører også fint !
???
Titel: Sv: Eolyse 307 sw 2.0 hdi 110 HK år 2002
Indlæg af: Hjallerup efter 01. Maj 2019, 22:15
3 l ?? kan der være så meget. Jeg købte 2 dunke med 1 l i hver. brugte kun den ene, og min var tom.
Titel: Sv: Eolyse 307 sw 2.0 hdi 110 HK år 2002
Indlæg af: El Cuba efter 11. Maj 2019, 14:19
Min Har Beholder foran V baghjul og JA den tar 2.5-3,0 Liter
Har Skiftet Beholder (helt ny) og påfyldt 2 liter kan bare ikke få bilen til at fatte det er påfyldt !
Har haft 3 forskellige tester på ? Mangler kun en (org) Peugeot tester !
Titel: Sv: Eolyse 307 sw 2.0 hdi 110 HK år 2002
Indlæg af: pug407aut efter 11. Maj 2019, 17:26
Der skal nulstilles 2 eller 3 steder med tester

Bare lige for at slå en ting fast, så er der ikke en level sensor i additiv tanken, men derimod beregnet forbrug, og kan forbruge det fra alt mellem 100.000 og 300.000km

Og ja, dem med fast tank rummer ca 3L
Titel: Sv: Eolyse 307 sw 2.0 hdi 110 HK år 2002
Indlæg af: El Cuba efter 13. Maj 2019, 16:11
Det er bare "sjovt" da jeg købte bilen for 9 år siden var partikel filter skiftet og eolysen fyldt op V km 217.000 nu (315.000) KM
Kører så 7 1/2 år uden problemer så skriver den low eolyse og fylder så ca 2,7 L væske på og så går der kun
1 1 /2 år og ca 45.000-50.000 km og der har den brugt det hele !
Kan det ha noget med partikelfilter at gøre? Lige inden den skrev low i display første gang var det som den lugtede varm nogle gange også
Ved småtur på 30-40 km
Er der nogle tæt på svendborg der kan nulstille den mod betaling ?
Titel: Sv: Eolyse 307 sw 2.0 hdi 110 HK år 2002
Indlæg af: El Cuba efter 24. Maj 2019, 16:02
Kan nu fortælle at mit tankdæksel/sensorer en del af fejlen !
Det styrer noget med eolyse væske og fejl på dæksel og/eller sensor gør så at bilen gir for meget eolyse væske !
Derfor det høje forbrug (Håber jeg ) ;)