Peugeot Club Danmark

Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Netflix efter 08. Juni 2019, 20:26

Titel: Brugt original eller uoriginal kat. til 307 2.0i
Indlæg af: Netflix efter 08. Juni 2019, 20:26
Hvad vil i anbefale?
Jeg skal skifte katalysatoren på min gamle 307 SW 2.0 16v.
Ny uorginal https://www.mister-auto.dk/katalysator/bolk/bol-c0217456/
eller brugt fra ophugger.

Mvh Søren
Titel: Sv: Brugt original eller uoriginal kat. til 307 2.0i
Indlæg af: pug407aut efter 09. Juni 2019, 22:36
bedre at købe nyt, en brugt kan falde sammen efter kort tid, en ophugger tager typisk fra 1500kr og op for en brugt
Titel: Sv: Brugt original eller uoriginal kat. til 307 2.0i
Indlæg af: Holt efter 10. Juni 2019, 10:46
Til min gamle 307 købte jeg den billigste nye jeg kunne finde, måske var det samme model som på linket. Den fungerede fint, og da bilen blev skrottet, pillede jeg den af, og i dag sidder den på konens bil, og fungerer stadig udmærket selv om den kun har godt den halve diameter. Den originale på konens bil kørte 460.000 km og hvis denne kan køre det halve, tror jeg desværre bilen er færdig inden katalysatoren.
Et tip til fastsiddende lambdasonder, da jeg skulle skifte, sad forreste lambdasonde så fast at yderligere magt højst sandsynlig ville have brækket sonden, så skar jeg gevindet ud af røret og satte sonde op i drejebænken med ledningen liggende inde i udboringen. Jeg drejede gevindstykket ned til 18 mm (gevindet er m18X1,5) så kunne jeg trække gevindet fra katalysatoren ud af sondens gevind som en lang tråd.


Holt
Titel: Sv: Brugt original eller uoriginal kat. til 307 2.0i
Indlæg af: pug407aut efter 11. Juni 2019, 12:21
Til min gamle 307 købte jeg den billigste nye jeg kunne finde, måske var det samme model som på linket. Den fungerede fint, og da bilen blev skrottet, pillede jeg den af, og i dag sidder den på konens bil, og fungerer stadig udmærket selv om den kun har godt den halve diameter. Den originale på konens bil kørte 460.000 km og hvis denne kan køre det halve, tror jeg desværre bilen er færdig inden katalysatoren.
Et tip til fastsiddende lambdasonder, da jeg skulle skifte, sad forreste lambdasonde så fast at yderligere magt højst sandsynlig ville have brækket sonden, så skar jeg gevindet ud af røret og satte sonde op i drejebænken med ledningen liggende inde i udboringen. Jeg drejede gevindstykket ned til 18 mm (gevindet er m18X1,5) så kunne jeg trække gevindet fra katalysatoren ud af sondens gevind som en lang tråd.


Holt
Det kan også klares med ildnøglen. 😀
Titel: Sv: Brugt original eller uoriginal kat. til 307 2.0i
Indlæg af: Holt efter 11. Juni 2019, 16:34
Det kan også klares med ildnøglen. 😀

Sådan en har jeg ikke lige, så jeg må nøjes med min drejebænk.


Holt