Peugeot Club Danmark

Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: irj efter 06. Juli 2019, 19:23

Titel: Tandrem 308
Indlæg af: irj efter 06. Juli 2019, 19:23
Hej og tak for medlemskab.
Da jeg overvejer at købe en , 308 1,6 HDi 90 Premium SW Diesel modelår 2009 som har kørt 123000 km
kunne jeg godt tænke mig om nogle vidste om at den køre med tandrem eller kæde sådan en , og så intervallet for evt. t.rem skifte  ???
Titel: Sv: Tandrem 308
Indlæg af: maskot80 efter 07. Juli 2019, 18:37
Hej

Tandrems skift, jeg har en mage med din, i min bog stårder  skift ved 260.000 km eller 10 år men jeg ved der er nogle der skal kører mindre en det.

Den er forøvrigt nem at skifte hvis du har mekaniker snilde, jeg skiftede vand pumpen samtidig
Titel: Sv: Tandrem 308
Indlæg af: Holt efter 07. Juli 2019, 22:25
Den kører både med rem og kæde, remmen trækker fra krumtappen til den ene knastaksel, og en kæde trækker mellem knastakslerne, det er et lidt større stykke arbejde at skifte kæden har jeg hørt.


Holt
Titel: Sv: Tandrem 308
Indlæg af: maskot80 efter 08. Juli 2019, 23:31
Der er kun en tandrem i den motor
Titel: Sv: Tandrem 308
Indlæg af: irj efter 09. Juli 2019, 00:04
Tak for svar 🙂
Ja nu har jeg så købt den i dag , der var en skrivelse på at den skal skiftes ved 240000 eller 10 år , og noget mindre ved Hård kørsel hvad de så mener med dette.
Men så kan jeg jo lige så godt skifte den ,da den jo så er 10 år nu.
Titel: Sv: Tandrem 308
Indlæg af: Holt efter 09. Juli 2019, 06:47
Der er kun en tandrem i den motor

Så må Peugeot tage fejl i deres dokumentation, det er for dårligt de sådan viser forkerte billeder på serviceboks

Holt
Titel: Sv: Tandrem 308
Indlæg af: mikhan efter 09. Juli 2019, 07:50
Nu findes der et hav af motorer i 308. Og nogen med rem+kæde. Andre kun med rem.

Men som altid når der spørges, så KAN reg. nr/ stelnummer give det bedste svar ;)