Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: sneblo efter 25. September 2019, 23:11
-
Hej gode folk
Min P 307 2,0 Hdi ( zm50133 ) vil ikke kører ,den starter ca 5 sek og så går den ud , hvis jeg går ud og pumper på hånd pumpen i motorrummet så kan den kører de ca 5 sek igen . Er det brandstofpumpen ? Hvor sidder den ? Eller er jeg gal på den og det er noget helt andet der er galt ?
Brandstof filteret er skiftet ,der er diesel på . Når den kører de 5 sek kører den rent , går i stå og vil ikke starte igen .
Mvh Ole :( :'(
-
Hej , nu har jeg haft tester på og fundet fejl
P0102 - P0112 - P0078 - P0088 - P0409
Kan nogle af disse fejl være skyld i at bilen ikke kører ?
Mvh Ole
-
Se disse:
"P0088 Fuel high pressure regulation : Pump flow regulation solenoid valve opens more than the reference value
P0088 Fuel pressure regulation fault : Pressure too low
P0088 Fuel system / Control of the fuel regulator : Pressure measured in the injection rail above the reference"
De øvrige fejlkoder forhindre ikke start af bilen.
Er problemet opstået EFTER filterskift.. Eller ??? ;)
Bilen har kun en højtryks diesel pumpe.. Der er ingen lavtrykspumpe i tanken.
-
Hej Tak for svar .
Den ville ikke starte en dag , efter at have stået en halv time startede den og kørte hjem men den gik ikke rent .
Et par timer sener kom jeg hjem og kørte en tur i den , ingen problemer dem kørte bare . Næste dag ville den ikke starte og har ikke kørt siden .
Har du en ide hvor problemet er , trykregulator , magnet ventil eller ?
Hvad der skal skiftes ?
Mvh Ole ;)
-
Du skal nok se på blodtryks regulatoren ;) , men der er også sandsynlighed for at det er raill tryks føleren der måler forkert.
Prøv at lirke med stikkene på dem begge 2