Peugeot Club Danmark
Peugeot Club Danmark => Peugeot Snak => Emne startet af: Maddi4200 efter 30. Januar 2020, 00:59
-
Hej derude, min bil hakker og lyder som en fiskekutter. Om morgnen hvis man trykker på gassen dør den nærmest. Nogle der kender til dette problem 😊
-
På med en tester - alt andet er gætværk.
VH
-
Hej
pudsigt jeg skulle lige til at spørge om det samme herinde da jeg har nøjagtigt det samme problem med min Peugeot 307 og fik også det råd med en tester på for et års tid siden ,men den fejl den viste var katalysator fejl og efter den har fået ny katalysator ,2 nye Lambdasonder og diverse følere nye tændrør , ny tændingsbro , har den stadig den fejl du beskriver så det hjalp ikke vores at få en stor avanceret tester på,men er spændt på om der kommer et bud fra en herinde der virkelig ved noget om det problem
Vh Pe 407
-
Jeg prøver med en tester, Men har hørt det kunne være en tænspole.
Vh
-
Er helt enig i, at der skal en mærke specifik tester på på. Læs: PP2000 på disse biler.
Men det er klart, at den som anvender testeren, SKAL forstå at bruge/udnytte den korrekt.
Det er normalt ikke nok bare, at udlæse evt. gemte fejlkoder, men også forstå de parameter/livemålinger testeren kan vise.
Men noget så simpelt som manglende power på batteriet, kan sagtens give nævnte problemer ved/efter "koldstart".
Selvom at bilen evt. starter omgående, så skal der efterfølgende også være power nok til at drive bilens computersystem.
"Moderne" biler er ret følsomme på det punkt.
En hjemmelader natten over, KAN be/afkræfte ovenstående som problemet ;)
-
Hej Maddi
Jeg har som tidligere skrevet fået ny tændspole på , det hjalp desværre ikke noget på min , men håber når din fejl er fundet og udbedret at du vil dele ud af din erfaring med problemet herinde ,ligesom jeg gør og selvfølgelig vil følge op på hvis jeg får fundet og rettet fejlen
Vh Pe 407
-
2.0 motoren har problemer med ventilløfterne når motoren har gået omkring 300.000 km, men så plejer det at gå over efter et par km.
Holt
-
307 2.0 benzin bilerne har en (eldrevet/styret ??) såkaldt "Lufttilskudspumpe".
Den skal efter koldstart smide ekstra luft i udstødningssystemet i en kortere periode.
Virker denne luftpumpe ikke, så giver det helt klart samme problemer som du har.
Ydermere får man ofte fejlmeldinger omkring Lamba og/eller Katten, fordi der mangler lufttilskuddet
(Blandingen bliver alt for fed, hvilket en kold Kat/Lamba ikke kan håndtere)
Luftpumpen sidder desværre ofte temmelig skjult. Typisk gemt i hjulkassen udenfor motorrummet.
Men kan normalt testes/aktiveres med PP2000 testeren.
Mvh Mikael 😁
(https://i.imgur.com/oj9b1T4.png)
-
Mange tak til Michael og Holt for altid at være behjælpelige med god viden og vejledning ;)
vh Pe 407
-
På en 307 frem til engang i 05 sidder pumpen lige der hvor servopumpen ville være i andre biler, altså foran på motorens højre side.
Holt
-
Lidt info: Tjek sikring f16 i BSM i motorrummet.
(https://i.imgur.com/Lz4BDQA.png)
(https://i.imgur.com/mMtCGTD.png)
(https://i.imgur.com/pEHbmDj.png)
(https://i.imgur.com/p7ynxOU.png)
-
Hej Michael og Holt
Tak for god information
Jeg skal da ha kigget på den :)
Vh Pe 407 og 307 ;)
-
Hej Maddi
Har du noget nyt om din 307 ?