Peugeot Club Danmark
Teknik => Elektronik => Emne startet af: Nybrovej efter 04. April 2020, 11:33
-
Hej.
Jeg har en Peugeot 3008, årgang 2009.
Motor advarselslampe lyser.
Jeg har haft tester på (ver. 5,57) og følgende fejl er kommet frem ANTI POLUTION SYSTEM FALTTY
P2033: Signal for temperatur efter katalysator
Årsag: Lokal
Status: Permanent fejl
Karaktisering af fejl: Kortslutning til plus eller åben kreds eller for høj værdi
Forbundne variabler:
Motoromdrejningstal: 1735 omdr/min
Temperatur katalysator: 896
Tilstand for regenerering: Aktiv regenerings procedure
Indsprøjtningsmængde: 018 mg/indsprøjtning
P1351: Forvarmer relæ kreds
Årsag: Lokal
Status: Permanent fejl
Karaktisering af fejl: Forsyning af relæet og aldrig forsyning af tændrørene
Håber der er nogen der kan hjælpe
/Kurt
-
P1351 et eller flere defekte gløderør, og er ikke vigtig og det er ikke den der giver dig fejlen
P2033 defekt temperatur sensor eller kabelbrud, du finder den på partikelfiltret, ser ca ud som på billedet
og det er også det fejlen indikere, næsten 900grader det er for højt, under regenerering så er det typisk max 600 grader
[vedhæftning slettet af admin]
-
Hej pug407aut
Tusind tak for hjælpen, hvad hedder denne sensor, så vil jeg bestille og få den skiftet.
Så du mener at når den bliver skiftet så vil fejl P1351 også forsvinde, jeg synes ikke at jeg ser nogen forvarmelampe lyse, når tændingen bliver sat til.
/Kurt
-
Hej pug407aut
Tusind tak for hjælpen, hvad hedder denne sensor, så vil jeg bestille og få den skiftet.
Så du mener at når den bliver skiftet så vil fejl P1351 også forsvinde, jeg synes ikke at jeg ser nogen forvarmelampe lyse, når tændingen bliver sat til.
/Kurt
Nej P1351 forsvinder ikke når du skifter udstødningstemperatur sensoren, da P1351 er et eller flere defekte gløderør
-
Hvad angår P1351 er det mere almindelig med fejlen end det er uden, jeg lavede engang fartpilot for en værkfører hos Peugeot, hans 308 1.6HDI havde også fejlen, og han fortalte de ofte så fejlen hos helt nye biler, og det skyldtes at overvågningsværdierne var sat alt for stramt på de motorstyringer, og at der blev skiftet mange flere gløderør på grund af det, end at de reelt fejlede noget. Jeg ville aldrig skifte gløderør før der var problemer med at starte i koldt vejr.
Holt
-
Hej pug407aut
Tusind tak for hjælpen, hvad hedder denne sensor, så vil jeg bestille og få den skiftet.
Så du mener at når den bliver skiftet så vil fejl P1351 også forsvinde, jeg synes ikke at jeg ser nogen forvarmelampe lyse, når tændingen bliver sat til.
/Kurt
Næ den vil også kun lyse MEGET kortvarrigt, når udetemperaturen er lav nok. (Eller slet ikke)
Man skal lige forstå den lampes reelle funktion. ;)
Den fortæller intet om gløderør er i funktion eller ej. Eller om de er defekte.
Når det er koldt nok, og lampen tænder, så er det blot den "ventetid" fra der sættes tænding på til lampen slukker, man bør vente til motoren kan startes. Altså den tid i meget koldt vejr, indtil gløderørerne har afgivet varme nok til, at brændstoffet nemt antændes.
Gløderørerne (hvis de virker) vil normalt fortsætte længe efter, at motoren er igang. Blot med reduceret effekt.
-
Hvad angår P1351 er det mere almindelig med fejlen end det er uden, jeg lavede engang fartpilot for en værkfører hos Peugeot, hans 308 1.6HDI havde også fejlen, og han fortalte de ofte så fejlen hos helt nye biler, og det skyldtes at overvågningsværdierne var sat alt for stramt på de motorstyringer, og at der blev skiftet mange flere gløderør på grund af det, end at de reelt fejlede noget. Jeg ville aldrig skifte gløderør før der var problemer med at starte i koldt vejr.
Holt
Det er også derfor at man udmåler ohm på et gløderør før man udskifter. ;)
-
Nu vi er ved gløderør, så er det set, at en regenerering af partikelfilter ikke kan gennemføres HVIS/NÅR, der ligger en fejl/fejlkode på gløderør/gløderørsrelæet.
Men jeg er enig i, at der tit meldes fejl på gløderør, uden at det er korrekt. (spøgelsesfejl)
-
Hej.
Mange tak for input.
Er der nogen der forhandler denne udstødningstemperatur sensoren, ud over Peugeot?
Mvh
Kurt
-
Hej!
Bla autodoc.dk
atp-autoteile.de
og sikkert mange flere ;-)
mvh
-
Hej.
Har behov for mere hjælp.
Efter et forsøg på at slette fejlen, dukkede den op efter et par dage. Jeg har haft sensor ved partikelfilteret ude. Da jeg målte ohm, viste den 0,4 - 0,5, det er vel ok?
Sidder der andre sensorer i udstødningssystemet som kan være medvirkende til fejlen?
/Kurt
[vedhæftning slettet af admin]
-
Er det så den rigtige du har haft ude
-
Hej.
Den jeg har haft ude, sidder på højre side af partikelfilteret, sidder der andre? skal jeg under skjoldet eller?
På forthånd tak
/Kurt
-
Jeg har lige gennemgået indlæggene, og har ikke fundet ud af hvilken motor du rent faktisk har i din bil, men hvis vi går ud fra det er en 1.6HDI tror jeg det er den forkerte føler du har fat i. Der sidder en føler ca 1/3 nede af højre side af filterhuset, det er inden partikelfiltret, der sidder en katalysator i den øverste del. Den føler du skal have fat i sidder normalt i afgangsrøret nogle få cm efter huset.
Holt
-
Hej Holt.
Korrekt, det er en 1,6 HDI.
Tak for svar, den må jeg lige have kigget efter.
/Kurt
-
Hjælp søges
Jeg kan ikke lokalisere exhaust-temp-sensor på min 3008 1.6 HDI.
Er der nogen der har en stregtegning eller andet der kan hjælpe. Desuden kan jeg heller ikke finde den som reservedel hos de gængse hjemmesider med reservedele.
Mvh
Kurt
-
Hej.
Jeg skylder et svar. Der er nu skiftet føler, og det var den som jeg havde taget billede af. Det er også den eneste der sidder på partikel og katalysatoren. Fejlen slettet og alt virker som det skal.
Mvh
Kurt