Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: nhf efter 01. Februar 2022, 15:58
-
Hej
Jeg har været plaget af dårlig motorgang samt stort olieforbrug på min Peugeot 208 årgang 2013 1.0 68 HK kørt 123.000 KM. Peugeot kunne ikke hjælpe med kulance på trods af fuld servicebog hos dem selv. Samtlige jeg har talt med siger ny motor, samtlige huggere melder alt i dele til bilen på nær motor.
Kørte den op til min lokale mekanikker. Reparationen består af 3 nye stempler - honing af cylinder, slibning og tilpasning af ventiler. Nu kører bilen som en drøm igen.
Min motor :)
https://da-dk.facebook.com/ltauto.dk/
Altså, motoren kan repareres på en 208, selvom mange siger anden motor, hvor en brugt i min optik vil være et lotteri indtil den også er defekt.
-
Hvad kom reparationen til at koste?
-
Alt inklusive (stempler, remme, filtre, olie og arbejdsløn) kr. 20.000 inkl. moms - før reparation var bilen stort set værdiløs. Kan se at de allerede er i gang med den næste Peugeot 208, samme kur!
-
Kr. 20.000 er da selvfølgelig mange penge for noget der bare burde fungere, men alt taget i betragtning er det da egentlig ikke så galt.
-
Enig, kr. 20.000 ER mange penge. Jeg kunne finde en brugt motor til omkring samme pris, så kommer udskiftningen oveni. Den motor som sidder i bilen er i det mindste serviceret 100% efter servicebogen og stemplet af Peugeot, en brugt motor vil jeg ikke kende historikken på. Derfor mit valg, og jeg syntes faktisk at den kører godt igen.