Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: smedegaard efter 19. December 2009, 09:27
-
Hej alle.
Blæser virker fint, men det er som om at der aldrig kommer rigtig varme ud. Det føles mere lunken end varm. Der er ikke nogen fejl ved check. Nogen ide til løsning. Det er sgu koldt udenfor.
-
Vi har haft problemer med varmen i bilen, lige da vi havde fået den i 2004, men det var kun kort tid, nu kører det som der skal, det varer lidt i denne kolde tid, men klimaanlægget sørger for at vi befinder os rigtig godt, og varmen i sæderne hjælper da også til.
Jeg ved at vi selv havde fået klimaanlægget indstillet forkert i begyndelsen.
MVH Ole Edslev
-
Tja temperaturen i motor er fin. Men varmen kommer ikke.
Et eller andet er der galt. Kan det være noget med en sikring?
-
det er nok akslen til et af spjældene som er knækket et kendt 407 problem
dyr affære instrument bordet skal ud:(
-
Det lyder sgu ikke godt. syntes bare det er underligt at der kommer noget varme, men bare ikke nok.
Der er vel ikke andet at gøre end at ringe til peugeot.
-
Det hjalp at få den i en varm garage. Så det blev ikke så dyrt alligevel.
-
Info: Der er en tråd med et tilsvarende problem.
Se om der er kølervæske nok. Hvis der ikke er, vil varmesystemet ikke performe.
-
Vi har en 407sw fra 2007 og har samme problem. Kender to andre med en 407, som også har haft problemet. Det er et spjæld, der er knækket. En reparation til 15000 kr. Peugeot i Risskov vil ikke lave det på garantien, da bilen er 2,5 år. Surt!
-
Det koster sgu ikke 15.000! Regn med ca 9000 for den reparation hos aut. Peugeot. Der er en enorm mængde arbejde involveret, derfor den relativt høje pris.
-
Hhmm det hjalp alligevel ikke på min. Hvis det er en fejl som mange ejere oplever efter ca. 2.5 år, så kunne det være interessant at finde ud af hvor mange vi egentlig er.
-
Så fik jeg lige snakket med mit værksted.
For det første, hvis der kommer bare lidt varme, så er der ikke noget, som er knækket.
Der skal højst sandsynlig efterfyldes i A/C. ( Dette gøres ikke ved alm. eftersyn, man skal selv bede om det. Det vidste jeg så ikke. )
For det andet, hvis der overhovedet ikke kommer noget varme, så er det nok den aksel, som er knækket. Der er kommet et kit til at lave den reparation. Pris ca. 5500. Så hvor de andre tal kommer fra kan så undre.
Kan I have et godt nytåt når prisen nu er gået fra 15.000 til 5500.
-
Hej,
Jeg har lige præcis samme problem med min 407 SW - dog er der slet ingen varme i bilen.
Problemet startede d. 2 januar - fantastisk start på et nyt år.
bilen er også fra 2007 !
-
problemet ligger i et spjæld som er knægget, koster ca 6000kr også kommer moms derefter. og skal regne med 1,5 dags arbejde på den.
har lige lavet en i dag. :-)
-
Hvorvidt der kommer lidt varme eller ingen varme, kan bero på i hvilken position, den aksel er knækket. Men det er da osse en særdeles god idé at vedligeholde sit AC anlæg!
-
Nu kommer den på værksted imorgen, så må vi se.
Håber da ikke at jeg skal bruge så mange penge på en forholdsvis ny bil. Måske skulle man advarer alle mulige købere af denne bil.
Det lader til at vi er mange, som har problemet.
-
Vi har en 407´er som også lige er blevet 2,5 år.
Siden en af juledagene har den ikke kunnet varme. Jeg var i går på værksted (Peugeot i Vejen), hvor de fortale at de skal have den i en hel uge, for først når de får den skildt af, kan de se hvad de skal bestille hjem af reservedele. Kan de nøjes med at skifte spjældet, koster det ca. 5.300, ellers bliver det ca. 15.000,00.
Værkstedet fortalte at fabrikken har skiftet leverandør af de omtalte spjæld, da man godt er kalr over at de ikke er gode nok.
Vi undersøger nu hvad prisen på en sådan reparation er i Tyskland, og ønsker nok ikke er Peugeot næste gang.
Jeg har i dag været i kontakt med Peugeot Danmark, som har lovet at undersøge sagen og ringe retur.
-
holmtaagerup se pm.
Så meget kom jeg ikke af med, men det er en temmelig dyr sag.
Fik det lavet på 1.5 dag inkl. 80.000 eftersyn.
Kan det virkelig passe at der er så stor forskel på peugeut værksteder?
Gad vide hvem der egentlig kommer med disse tal på dette forum? Om ikke andet så passer de ikke!!!!!
-
priserne som er nævnt her i inslaget passer er selv peugeot mand og har selv lavet 3 af dem nu..
måske har KWB dækket 50% af regningen, gør de nemlig hvis du har været loyal kunde hos peugoet, havde selv en der blev 9000kr som de dækkede 50% af.
-
Vi er også i samme situation som jer alle ingen varme men blæser kører,Bilen er fra aug 2007.
Det lyder ikke godt at man skal til at ofre 6.000 - 15-000 kr på en bil der er så mange der har det samme problem,
-
Er der nogen der kender et Peugeot værksted i tyskland de kan anbefale, jeg har tænkt mig at sende min bil derned med mine varmeproblemer, når jeg har været på værksted imorgen for at få stillet diagnosen på varmeproblemet, dog mener jeg at Peugeot har et troværdigthedsproblem hvis de ikke er lydhør over for alle os der er i den samme sitiuation, håber at dem der evt har haft kontakt med Peugeot Danmark vil lade os andre høre hvad de siger til dette.:(
-
lars k. KWB? Hvad betyder det?
Og ja. Jeg har en 407 årg. 2007 - fra juni. Med samme problem.
Problemet startede 7. januar.
Der må være en sammenhæng.
-
Er det nogen der har haft disse problemer med varme i biler med bi-clima, eller er det et problem kun for biler med mono?
-
det er et problem på begge typer
-
Jeg har lige som jer andre ingen varme i bilen, har haft kontakt med Peugeot Danmark, er bilen over 2 år er det dit eget problem :(
Der findes et kit sæt som koster mellem ca. 7.300 -8.000 incl moms og montering.
Jeg har lige talt med mit værksted, de skulle have kr. 7800 incl alt.
Efter en længere forhandling endte vi på kr.4800.
Ærgeligt men trods alt billigere end de ca 8.000 kr. :D
-
Jeg har samme problem med min 407 fra aug-2007
Maibom siger det koster ca. 8000 kr.
-
Jeg har svært ved at acceptere at Peugeot ikke vil dække denne konstruktionsfejl
Derfor har jeg lige sendt et brev til Peugeot DK og brokket mig.
Fejlen skyldes jo ikke alm. brug eller slid, det er simpelthen en fejl fra fødslen, og derfor bør Peugeot dække det uden brok.
Jeg vil opfordre til i alle skriver til peugeot DK og brokker jer, så kan det være vi bliver hørt.
Måske skulle vi sætte FDM på sagen Er der nogen der har erfaring med det?
Hvis Peugeot ikke vedkender dem deres ansvar, er det helt sikkert den sidste Peugeot jeg køber.
Så må det blive en Kia eller andet med 7 års garanti næsta gang.
-
Er der nogen der ved om rep.kittet er anderledes konstrueret end det oprindelige?
Ellers kan vi jo forvente at skulle på værksted igen meget snart
Sikkert når det bliver rigtig koldt igen.
-
rep. kittet skulle være fra en ny leverandør. Derfor i restordre. Det er vel også lidt af en indrømmelse at de skifter leverandør.
-
Det er jo en helt forfædelig sag dette her, når man har en 407 fra 2004, så lyder det jo som om, at det bare er et spørgsmål om tid, inden at varmen slipper op, jeg lægger dog mærke til i tråden, at mange af jer skriver at jeres bil er en 2007-model, måske (forhåbentlig for mig) er der tale om en periode hvor man har haft denne leverandør / dårlig del.
-
peugeot er helt afvisende over for konstruktions fejl når bilen er over 2 år f.eks rust på bagklap (sw) svigtende display, varme app. har selv måtte ofre rep af bagklap selv om det er næsten alle 407 sw der haqr problemet.
-
angående bagklap er det langt fra de fleste der er rust på har set en! så der holder jeg altså med peugeot.
-
Jeg må bakke op omkring rusten, det er/bliver et problem på langt de fleste biler.. Se efter bobler lige over Peugeot-listen.
-
Har også fået lavet rust. Det er sgu da egentlig ikke en særlig god bil vi har købt. Det var så sidste gang jeg køber sådan noget fransk l**rt.
-
Lad os nu holde varmeproblemet for sig...
Det er en konstruktionsfejl som Peugeot bør dække, hvis de vil være en ansvarlig virksomhed.
Det er måske ok at de har lavet en fejl. men deres kunder skal vel ikke betale for deres fejl.
Det er nok at vi skal fryse og have en masse besvær, men vi skal ikke betale også.
-
tag nu bare at luft svinet ud. ellers er din radiator kalket til pga forkert kølervæske... thats it
det tager dig 30 min for at løse dette. det er pga manglende væske i radiator... så den skal luftes ud ved den øverste dysse ved varme slanger. det tager lidt tid, og kan snyde, men du kan mærke på slangerne når der er flow igennem.
fejl typisk......LUFT... KALK
-
Samme problem her - 2 1/2 år gammel 407 SW
Varmen virkede da jeg kørte til Maibom for at få vinterdæk på - Da jeg kørte derfra, var der ingen varme overhovedet - og det frøs ca. 10 gr i den periode.
2 dage med isbil før de havde tid til at kigge på den: Det er en aksel der lukker og åbner et spjæld, som er knækket - sikkert fordi spjældet er frosset fast - motoren er stærkere end spjældets styrke - Et kendt problem - De første repererede de selv - men nu er der lavet et færdigt kit - fra en ny leverandør, da Peugeot har erkendt, de var for dårlige - Pris 8.000 kr. !!!
Ikke deres skyld men et tilfældigt sammentræf, siger Maibom - formentlig fordi noget smeltevand er løbet ned mens de skiftede dæk og er frosset, så spældet sidder fast - så knækker akslen, fordi moteren er stærkere end akslen kan modstå.
Jeg ville tænke over det - de kunne sætte spjældet, så det gav fuld varme hele tiden - Det er fint nu, men sikkert ikke til sommer - De ringede efterfølgende og tilbød lidt rabat.
MEN DET ER SIMELTHEN FOR GALT - PÅ SÅ NY EN BIL - at Peugeot ikke vil dække en sådan fabrikationsvejl - Så pas på med at bruge 407'eren i frostvejr.:(
-
hvor meget rabat ville de give? har haft 3 stykker nu og de har fået 50% i rabat. og det er fra vores importør.. så du burde få det samme, med mindre du ikke er en loyal kunde hos peugeot.
-
Er du sikker på rabatten er fra importøren?
Peugeot DK har netop svaret mig pr. brev at de ikke vil dække noget?
-
Jeg skulle bestemt mene, at jeg er en loyal Pougeot kunde - Har kørt Peougeot siden den første bil i 1993 - 5 er det blevet til - og Maibom har stådet for de sidste 4.
Først ville de tilbyde 10% - så ringede de efterfølgende og tilbød 25 % - sært sammentræf iøvrigt, at det sker mens den er på værksted, hvor klimaanlægget også pludselig stod på 'max', hvor jeg i hvert fald aldrig selv har sat den op. Undrer mig også over, hvordan spjældet kan sætte sig fast i position 100% friskluft, når det fryser 10 gr. udenfor, men det er der jo nok en forklaring på.
-
ja er sikker på det var dem, vi ringede nemlig til dem for at høre om hvad vi skulle gøre, og om hvilken garanti de havde. men garantien er kun 2år der efter kan man få kulance hos forhandleren hvis man er en loyal kunde over for dem, i de her tilfælde var det så os der gav 25% og Inportøren 25% så var ikke helt rigtigt det jeg skrev før sorry.
-
Noget nyt?
Vi kører rundt med max varme. Venter stadig på rep. kittet fra den nye leverandør. Forventet levering d. 28. januar - ny dato d. 1. februar!
Er ikke blevet lovet 50 % - loyal kunde siden 96.
7 stykker er det blevet til siden da.
Måske den sidste. Hvis vi selv skal betale hele prisen.......
-
Endnu en 407 med varmeproblem er jeg også ejer af. Min er fra Juni 2007 - altså 2½ år gammel. Købt hos Peugeot i Fredericia, men de vil ikke tale om noget som helst garanti, kompensation osv, da jeg ikke har være thos dem for at få lavet serviceeftersyn. Service er overholdt på bilen, blot ikke hos Peugeot Fredericia. Jeg er stjernegal over at så ny en bil åbenbart har en fejl den er født med - det kan jeg se ud fra alle I andres indlæg. Min skal på mandag den 8/2 til reparation - men jeg synes vi skal gå videre til Peugeot og klage. Sammen er vi stærkere
-
Regning. Kr. 6.987,50.......
Reservedele for kr. 614,- Resten er arbejdsløn. Ingen loyalitetsrabat. Jeg HAR købt min sidste Peugeot.
-
Har du nogen anelse om hvor meget arbejde der er i at skifte det spjæld? Man skal næsten have hele instrumentbordet ud. Jeg er klar over, at 6700 er mange penge, men det er ikke dyrt for den reparation...
-
har lavet 5 af dem nu og det er hele bordet der skal ud, der efter skal varmekassen adskilles og det er ikke bar lige.. der er rigtig mange timer i det arbejde, første gang to det 8 timer at lave anden gang 6 timer og de sidste par gange tog det 4,5-5 timer..
-
har lige betalt min regning idag for sammen reperation, fik den "ned" på godt 4.800 efter lidt snak frem og tilbage.... syntes stadig ikke det er godt nok, er stærkt utilfreds med impotøren, at de ikk edækker denne tydeligt for billigt indkøbt stump, der nu koster os alle sammen en mindre "bondegård" i en kold og økonomisk skod tid.
Håber sgu at der er nogen der på et tidspunkt tager sig sammen og eftergiver alle os købere denne udgift
men husk det er ikke forhandlerens skyld det er en fabrikations fejl
-
Jeg fik at vide, at det havde taget 10 timer for rep. Godt at I mekanikerne bliver dygtigere men p....ærgerligt at jeg skal være med til at betale for jeres dygtiggørelse.
Og ja.... det er simpelthen for dårligt af importøren at han ikke gør noget ved sagen. At give vintervejret skylden alene, det er bare den dårligste undskyldning.
Arrogance af den franske skuffe.
-
Esbejrg, du skal huske at selv om mekanikeren har været 10 timer eller 5 timer om det så betaler man for det samme, mener der er givet 6 timer til det..
-
Det var ikke hvad jeg fik at vide på værkstedet. Hvad er timelønnen? Så kan jeg jo regne ud hvor mange timer, der er brugt.
-
timelønen er ikke den samme allesteder, hos os tar vi 800kr +moms mener jeg.. ikke helt sikker.
men på mange rep er der givet en fast pris f.eks det var halløj tar vi 9000kr for.
-
glemte lige at skrive at kølervæske + udluftning & aircon skal også fyldes og det koster også noget. men sammlet pris hos os er de 9000kr.
-
Jeg ringede til Peugeot Danmark for at høre om der evt kunne være noget kulance eller noget, nu bilen altid var blevet serviceret på de autoriserede værksteder, men......
Svaret jeg fik var "bilen er gået i stykker udenfor garantiperioden, det er bare ærgeligt, nogle gange går ting bare i stykker"....
Info: Bilen er fra 07/2007
-
Ja så skete det også for os, rep ca. i værste fald 12000,- ellers ca 6000,- men ville det ikke være en sag for kontant - ekstra-bladet når der er så mange alene i denne tråd, så er der jo nok mange flere i DK
Mon så ikke Peugeot gør et eller andet
-
Da vi købte anden peugeot for 3 1/2 år siden, var vi meget tæt på at købe en 407 SW, men endte med at købe en 406 SW istedet, det er jeg MEGET glad for, efter man har læst dette indlæg.... Men føler med Jer alle...
-
Danni skrev:
Da vi købte anden peugeot for 3 1/2 år siden, var vi meget tæt på at købe en 407 SW, men endte med at købe en 406 SW istedet, det er jeg MEGET glad for, efter man har læst dette indlæg.... Men føler med Jer alle...
Læs her
http://www.peugeotclub.dk/html/fusion_forum/viewthread.php?forum_id=2&thread_id=4926
-
Har nu kontaktet kontant på DR1, hjæper det ikke, er der jo Basta på TV2, og ikke at forglemme EkstraBladet det kan fandeme ikke være rigtig at forbrugerne skal betale for en helt klart fabrikationsfejl, som importøren,samt forhandlerne er videne om,
-
SKRIV NU til kontant alle sammen - vi er mange med samme problem, men kontant skal tæppebombes med henvendelser for at vi har en chance. Skrive til: http://www.dr.dk/dr1/kontant/
-
Så er der også sendt mail til Basta på TV2
-
Tror i fejlen også er i 407 fra 2008 og frem?
-
De spjæld der knækker har ikke skiftet levrandør VISTEON de er blevet forstærket der hvor bruddet opstår , den faceliftede 407 er varmeapp af fabrikat BEHR som er monteret fra DAM 11438
-
Har 407 fra juni 2008, den er også lige gået i stykker. Køber aldrig peugeot mere...
-
Nogen der har testet denne her metode?:
http://www.youtube.com/watch?v=G5MzmqbrkLQ
Mine svigerforældre er i samme båd med en 07'er og overvejede at se om jeg kunne hjælpe dem.
-
..griner..ja hvorfor ikke,hvis det virker..60 pund=533kr..der er vist mange penge sparet kontra det, at skulle have hele instrumentbordet ud..(hvilket jeg aldrig har kunnet forstå,at franskmændene ikke har fundet ud af at lave,så hele systemet kan pilles underud,nå,men jeg ved nu heller ikke hvordan det er skruet sammen,så det skal jeg nu ikke gøre mig klog på ..men prøv da,det ser jo da nemt nok ud...kønt blir`det nok ikke at se på,men hva`..bare det virker...men der vil jo nok være en del af vore Peugeot mekkere herinde der vil brokke sigB):@:o:D
-
hvis det var min egen eller andres biler ville jeg gøre det, for at tage instrumentbordet ud på sådan en tager lang tid, er mekker og ville til hver en tid gøre det der. det kan jo ikke ses udefra anyways.
-
Jeg tænker mest på om det stykke man skærer ud har nogen betydning. Han nævner vist ikke nogen om at det skal limes på igen, og luften skulle jo ikke gerne fise ud den vej efter indgrebet.
Men nu har jeg ikke set det tæt på og ved ikke hvordan luftstrømmen ledes rundt i kassen, så ved ikke om der sker noget ved det.
-
Han siger at det skal svejses i igen med en varmepistol.
-
..ja det er korrekt hvad "autoholm" skriver..han siger .."lim"(glue) det på med en varmepistol (heat gun)igen..vigtigt er så iflg. ham,at servomotoren står i den rigtige position inden det udskårne stykke "limes" på igen,men det siger vel sig selv..men prøv da,jeg ville da også selv prøve det,hvis jeg havde en sådan model..han nævner også en pris på mellem 1000-2000 pund (mell. 8-17.000kr) for at få det lavet "korrekt" hos Peugeot i England(mener jeg har set et lign. beløb nævnt her i forummet for rep. i DK,med instrumentbordet ud ..så der er virkelig penge at spare der.. :o
-
Autoholm skrev:
Han siger at det skal svejses i igen med en varmepistol.
Okay. Den missede jeg så i farten...;)
-
Jamen uanset og man limer / svejser eller hvad kan det ikke laves uden instrumentbordet kommer ud
-
ok på videoen ser det bare ud til at instrumentbordet sidder i.....
-
tror nu også instrumentbordet sidder i, ser sådan ud.
-
No ok den video har jeg misset så i har nok ret , men alligevel når spjældet ikke kan holde lyder det lidt utroligt det skulle være bedre efter det er limet , de nye spjæld er jo forstærket der hvor de knækker
-
..jo..KHJ..men pointen er,at man skifter selve spjældet ud med et helt nyt rep,sæt fra Peugeot til 60 pund i england..altså man limer IKKE den aksel der ER knækket på selve spjældet...men limer/varmer det UDSKÅRNE plaststykke på varmekassen/huset på igen--jeg forstår udemærket hvis du som mekaniker rynker på næsen af dette..men uanset om man mener det er noget klamp eller ej..ville jeg nok selv vælge den løsning til ca. 5-600kr kontra 8000kr(eller hvad det nu koster).. for arbejdsløn og en gevaldig konstruktions bummert fra Peugeots side..og jeg mener,at når andre bilmærker kan finde ud af at man bare lige fjerner nogle få dækplader og skruer og slanger og derefter kunne ta`hele varmapparatet ud..med det hele og uden at skulle fjerne hele instrumentbordet...så kan franskmændene vel også..og hva`fan`..bare det virker og det gør det iflg, englænderen på videoen..(ta det nu ikke personligt,for jeg har dyb respekt for al din hjælp og ekspertice herinde)mvh
-
Ja så fik jeg taget mig sammen til at se videoen på youtube og rigtigt nok sidder instrumentbordet i men handskerum eller rataksel fjernes afhængig hvilken side det er , det er det samme spjældkit der bliver brugt og der skæres et hul formentlig med en sav så stort så spjældet kan tages ud og så limes stykket bare i igen med lim og savsporet fyldes med lim f.eks noget to komponent som er stærkt og tørrer hurtigt
så egentlig synes jeg løsningen er udmærket da jeg vil tro man laver det på en formiddag
-
Det er en fin løsning i højre side, men på fører siden sidder der en jernstykke i vejen, så det er umuligt at få spjældet ud den vej. Prøvede at kigge på det i går aftes, og var nød til at bruge Araldite ovenfra, til det knækkede stykke. Vil se på det senere i dag, men tror aldrig det holder :/
-
..nu siger han i videoen,at stykket skal "limes" på igen med en varmepistol,hvilket jo vil sige,at man smelter stykkerne sammen igenså prøv det..eller..nu ved jeg ikke hvor meget belastning der blir`på det udskårne stykke når det sidder i igen,men ellers kunne man måske lave et par "overlapningsstykker" enten af plast eller metal,som lapper ind over stykket og ligeledes ud over stykket og så nogle selvskærende skruer i ..mvh
-
Ja men det er noget hardt plast og der er et savespor der skal smeltes og det kan ikke lade sig gøre , det skal limes med noget der kan fylde sporet ud
-
..ja jeg kan godt følge dig,men ville det være muligt at du får fat i noget lignende hårdt plast hos en hugger og så skærrer et passende stort stykke ud og limer det gamle stykke på bagsiden af dette og derefter limer det nye stykke på som lapper ud over det gamle hul,på varmekassen..hvis du kan følge mig??..mvh.
-
Som flere andre bilmærker er Peugeot nu ganske flinke hvis der er tale om kunder der får serviceret bilen hos dem. Jeg har selv fået fin behandling i nogle garantisager, endda på en brugt bil købt hos P.
Hvis det er kunder som godt kan bruge P. til at få stillet en diagnose, for derefter at sende bilen et andet sted hen for at få lavet reparationen, kan jeg da ikke se hvorfor i alverden sådanne kunder skulle have særbehandling.
-
..nu er vi tilbage ved udgangspunktet..nemlig en fabriksfejl på et spjæld i denne model/årgang...derfor synes de fleste,at det ville være fair,at P selv betalte for (også)denne konstuktionsfejl..de kan jo bare sende regningen til firmaet der har lavet delene...(oftest er det jo andre fabrikker der laver delene)!!...i mine dage som Volvomekker,blev ALLE FABRIKS/KONSTRUKTIONSFEJL betalt af Volvo incl.abejdsløn ..(selvfølgelig blev de fejlbehæftede modeller kaldt til kontrol/udskift af del)....se det er service i mine øjne...og det er der medlemmerne med denne model er sure over P`s servicepolitik..og forståeligt..mvh.
-
midph skrev:
..ja jeg kan godt følge dig,men ville det være muligt at du får fat i noget lignende hårdt plast hos en hugger og så skærrer et passende stort stykke ud og limer det gamle stykke på bagsiden af dette og derefter limer det nye stykke på som lapper ud over det gamle hul,på varmekassen..hvis du kan følge mig??..mvh.
Jo det kan jeg godt men du får det aldrig til at passe og du skal stadig have motoren til at nå ind i spjældakslen ?
-
Er der ingen der ser sig i stand til at fikse dette problem, for en lidt mindre sum end Peugeot? Har set flere på nettet i både Irland og England, der gør det for omkring 2500,- kr.... Ingen i Danmark?
-
http://www.peugeotforums.com/forums/bodyshop-techniques-modifications-10/407-heater-flaps-fault-monozone-19366/
-
Mine svigerforældre endte med at få det repareret på et værksted i Middelfart. Mener at de gav ca. 4.000,- alt inkl. så det var ikke så galt. Kan ikke huske værkstedets navn, men de er specialister i Peugeot/Citroen.
De fik det gl. spjæld med og det var det alm. kendte problem med at det knækker.
-
Lyder rimeligt! Kan du måske finde ud af hvad værkstedet hedder? Så vil jeg sende dem en mail :)
-
http://www.lillebaelt-auto.dk/
-
Damn jeg fik lige samme problem i forgårs, så jeg hev radio osv ud helt op til luftudtaget i toppen hvor jeg så det var blandingsspjældet der var knækket som vi jo kender det..
Så straks kørte jeg jo hen til peugeot og spurgte hvad de skulle have for at lave det, så da de sagde 9000 hvis varmekassen ikke havde taget skade, ellers 14500, så skyndte jeg at købe et rep kit, 6480 E4 hedder det på min 407 med monozonet klimaanlæg hvorefter jeg selv gik i krig,,, 4,5 timer efter jeg startede på bilen står den nu samlet igen, og efter en testkørsel kan jeg konkludere at det virker det skidt XD 425 kr alt i alt samt en eftermiddag.
-
Hvordan kom du kølemiddel på aircondition igen for du skal have varmekassen ud for at skifte spjældene ?
-
KHJ skrev:
Hvordan kom du kølemiddel på aircondition igen for du skal have varmekassen ud for at skifte spjældene ?
Jeg har værktøjet til påfyldning og trykprøvning hjemme.. Det der undre mig er at Peugeot værkstederne siger det tager halvanden dag og min så kunne klares på så kort tid, det er noget svinderi.
-
Har du haft varmeapparat kassen ude af bilen og skilt den ad og samlet den igen , det kan ikke laves på 4 timer
-
KHJ skrev:
Har du haft varmeapparat kassen ude af bilen og skilt den ad og samlet den igen , det kan ikke laves på 4 timer
Hov for satan, har skreven forkert, mente efter 4,5 time begyndte samlingen af bilen igen :/ noget af en forskel, sorry skrivefejl
-
jeg gør det hele på 4-4,5 time hvor der ikke er ekstra udstyr da det godt kan tage lide længere tid.
-
larsK skrev:
jeg gør det hele på 4-4,5 time hvor der ikke er ekstra udstyr da det godt kan tage lide længere tid.
Så kan jeg godt sende 2 ind til dig der er ikke noget ekstra på dem og du kan nå dem begge på en dag :D
-
Kunne jeg sagtens, er gjort før.. :-)