Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: morgan efter 27. Maj 2011, 11:24
-
Hejsa
Er det rigtigt at min bil skal konstant skrive anti pollution fault og motor lampe lyser..
Peugeot siger at der intet sker ved det.
Bilen er 1.6 HDI FAP fra 2010...kørt 57.000 kilometer.på ca 1½ år.
Kun landevejskørsel til arb ... ca 130 km hver dag..og ja' det private ved siden af. Bilen har ALDRIG kørt by kørsel, da jeg bor i Præstø.
Motor sætter ud og motor lampe lyser og den bipper hele tiden....
Kan det være min EGR ventil....????????
Alle service er overholdt af Peugeot Næstved.
Jeg føler mig lidt utryg ved at motor sætter ud.... Den dør total og for så at sætte igang igen.
Skal til 60.000 km service her den 15/6..
Skal jeg bare acceptere det og køre vidre?????
-
nej og når der er gået et halvt år så har Peugeot aldrig hørt om problemet og din bil er denførste i verden med problemet,
men det er et eller andet med forurening.
-
Du skal under ingen omstændigheder acceptere det og muligvis sker der intet ved det, men det er da til stor gene at den sætter ud?
Problemet for værkstedet kan være at fejlen er periodisk og derfor ikke lagres i motorstyringen. Kan fejlen ikke påvises med computer, kan den ikke reklameres overfor Peugeot DK/Frankrig. Det fratager dog ikke værkstedet for deres ansvar, som er at løse dit problem.
EGR ventil er en mulighed, men den fejl kan dække over hvad som helst.
Men hvis der f.eks. er trængt vand ind i EGR ventilen, kan det forårsage problemet, uden at det kan udlæses med en tester.
-
Den skal du få på værksted og så skal de læse fejlkoder ud på motorstyringen med en tester. Når den skriver Anti pollution fault så er der fejl på motorstyringen og så vil den også lyse i motorlampen. Det behøver nødvendigvis ikke at have noget med forureningen at gøre, da den også kan gøre sådan hvis eks. at bremselys kontakten giver et forkert signal. Men det finder du kun ud af ved at få læst fejlkoderne ud på den
-
Ja....
Dejligt.. Nu skriver den IGEN anti pollution fault og motor lampe lyser...
Pt skriver den det ca 1 gang om ugen. Hvor den hugger og hakker. Det sjove ved det er at det forsvinder igen efter 1 dag eller 2.
Nu må det godt blive den 15/6 så jeg kan komme til service.
Geot tager den Onsdag morgen.... rart....:p
-
morgan skrev:
Ja....
Dejligt.. Nu skriver den IGEN anti pollution fault og motor lampe lyser...
Pt skriver den det ca 1 gang om ugen. Hvor den hugger og hakker. Det sjove ved det er at det forsvinder igen efter 1 dag eller 2.
Nu må det godt blive den 15/6 så jeg kan komme til service.
Geot tager den Onsdag morgen.... rart....:p
Jeg har i dag fået samme fejl i eftermiddag. Kørte på lige landevej og bilen gik pludselig ud som et lys. Ville overhovedt ikke starte i ca. 6-10 min. Fik dog liv i den. Bilen har jævnligt opført sig lidt mærkeligt hvor den ikke ville tage gassen men kommer så igen til at køre normalt.
Bilen har kørt over 93.000 km og alle service er overholdt.
Hva kan der være galt ? Nogen der har en go' idé ?
Sender den til PUG værkstedet på Mandag.
-
Jesper Petersen skrev:
morgan skrev:
Jeg har i dag fået samme fejl i eftermiddag. Kørte på lige landevej og bilen gik pludselig ud som et lys. Ville overhovedt ikke starte i ca. 6-10 min. Fik dog liv i den. Bilen har jævnligt opført sig lidt mærkeligt hvor den ikke ville tage gassen men kommer så igen til at køre normalt.
Bilen har kørt over 93.000 km og alle service er overholdt.
Hva kan der være galt ? Nogen der har en go' idé ?
Sender den til PUG værkstedet på Mandag.
hvis det kun er ved lave omdregninger den går ud, så kan det vare 1 af 2 vacumventiler til VVT,en der er defekt
-
hejsa
Problem er løst...
Een styreboks var defekt og så var den utæt i add beholder...
Lavet på garanti...
rart :)