Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - stratocaster

Sider: [1] 2
1
Motor og Transmission / Sv: Køling af turbo 207 cc.
« Dato: 12. Januar 2021, 23:39 »
Jeg skiftede iøvrigt min højtrykspumpe, samt min kæde, inden jeg solgte den videre.

2
Motor og Transmission / Sv: Køling af turbo 207 cc.
« Dato: 12. Januar 2021, 18:49 »
ftp://Hej
Min forrige bil var desværre osse den bmw udviklede 150 hk turbomotor, som jeg som det første fik skiftet den eldrevne pumpe til turboen. Jeg måtte med billeder fra et tysk forum fortælle mit værksted, hvor denne sad. Jeg købte den billigt på tysk ebay, og det tog vel 1 1/2 time at få skiftet. Derefter havde jeg ikke fejl længerere.

Så jo der sidder en seperat pumpe. Når den iøvrigt virker, vil du kunne høre den efter en køretur, summe når bilen er slukket.

3
Motor og Transmission / RE: Højtrykspumpe 207 1,6 thp
« Dato: 25. December 2017, 21:40 »
Tak Holt

Det var godt at jeg fik dette at vide, da jeg faktisk fandt begge numre på EBay til cirka 27-2800kr, så der er da noget sparet, og ikke mindst at købe den nyere pumpe. Er en arbejdsinstruktion for omfattende at ligge op ?

...og mange tak til jer begge...sgu flinkt gjort ;)

4
Motor og Transmission / RE: Højtrykspumpe 207 1,6 thp
« Dato: 25. December 2017, 14:49 »
Tak mikhan

Hvordan skal det iøvrigt forståes, disse 2 numre der er angivet på pumpen med et prisspring på 1000kr. Hvor kommer disse priser fra - er det Peugeot priser ?

5
Motor og Transmission / Højtrykspumpe 207 1,6 thp
« Dato: 25. December 2017, 11:18 »
Hejsa

Jeg har nogle fejl, der kunne tyde på en defekt Højtrykspumpe. Er der en venlig sjæl der vil hjælpe med et referencenummer jeg kan søge sådan en originalpumpe på. Jeg ved at Mini Cooper som motoren i stor udstrækning er identisk med, har haft problemer med denn pumpe, men hvorvidt pumpen er den samme skal være usagt.

Bilen har dette stelnummer :  VF3WA5FXC34395262

Og gerne et par numre, såfremt pumpen har fået nyt nummer.

På forhånd tak og glædelig jul

Vh rene

6
Undervogn / RE: Vinterfælg uden Dæktryksensor
« Dato: 08. December 2017, 20:23 »
Tak pug407 - det var da et svar jeg kunne bruge. Jeg går ud fra de fleste der monterer dæk kan klare det job....et lille sekund var jeg sgu helt bange for at selvsamne kode som benyttes til ny nøgle skulle bruges her, og den har jeg desværre ikke fået med mig i købet. Hvad tager man sig betalt for den kodning normalt ved en dækshop ?

7
Undervogn / RE: Vinterfælg uden Dæktryksensor
« Dato: 08. December 2017, 15:20 »
Ok - så er t ikke nok at de er originale tpms til Peugeot 207 . De har nummeret 9681102280. Men det du siger er at under alle omstændigheder skal de kodes, jeg synes at have læst når det var originale skulle man bare rulle nogle 100 meter og så skulle de virke.

8
Undervogn / RE: Vinterfælg uden Dæktryksensor
« Dato: 08. December 2017, 13:18 »
Ups......skal de kodes - hvordan funker det ?

9
Undervogn / RE: Vinterfælg uden Dæktryksensor
« Dato: 08. December 2017, 11:06 »
Tak - ja det tænkte jeg nok. Var så heldig at finde 4 ny orginale tpms ventiler til den latterlige pris på 716kr istedet for 4x589kr på Mr. Auto, så de er købt, jeg ligger ikke inde med en tester, ellers havde jeg slået den fra.

10
Undervogn / Vinterfælg uden Dæktryksensor
« Dato: 07. December 2017, 21:51 »
Hejsa
Som overskriften lyder, vil jeg høre om jeg på nogen måde kan undgå at købe Dæktryksensor til mine gamle alufælge som jeg vil montere vinterdæk på og bytte om på vores Peugeot 207 1,6 GT som kører med de kære Dæktryksensor. Jeg vil gerne være uden alarmen samt evt. fejl på displayet i de måneder i har vinterdæk på.

Kan jeg evt. slå denne funktion fra ? Syns det er pebret at betale for 4 ekstra Dæktryksensor.

11
Motor og Transmission / RE: Rens af tilsodning af ventiler mm.
« Dato: 26. September 2017, 22:38 »
.....det tør jeg godt nok ik selv at rode med, men kan bekræfte dig i at alt blir skiftet, da der er modificeret i flere af delene, siden min motor fra 2008 så dagens lys. Bare alene strammerbolten til kæden er på det seneste sæt en generation 3, så det hele blir skiftet.

- tak for rådet mht. den "dumme" motor :)

12
Motor og Transmission / RE: Rens af tilsodning af ventiler mm.
« Dato: 25. September 2017, 22:58 »
Hej Holt - jeg er altså ikke enig i din betragtning af de 2motorer skulle være ens. Min 207 Gt med 151 HK er identisk med den nederste som du betegner 174 HK. Det er netop denne der er Prince motoren. Jeg kan se at lejringen af knasterne på selve blokken er meget forskellige, taktkæden er en anden, samt tandhjulene på knasterne, er forskellige på de to billeder du har uploadet, sidst men ikke mindst hele Taktkæde styret er anderledes. In my opinion...helt klart 2 forskellige motorer. Min har iøvrigt motorkode 5fx EP6DT. :)

13
Motor og Transmission / RE: Rens af tilsodning af ventiler mm.
« Dato: 24. September 2017, 21:58 »
Citér
Holt skrev:
Jeg vil stadig komme med den påstand at en VTI er magen til en THP bare uden turbo, eller egentlig er en THP vel en VTI med turbo, da den vist kom først.
Reservedelsnumrene er ikke helt identiske, men hvis man i 5 sekunder ser et billede af knastkæde arrangementet for begge motorer, skal man være noget skarp for at se forskel.
Til Stratocaster:
Jeg kan ikke få lov til at uploade billeder til min billedhost i øjeblikket, ellers havde jeg vist et billede med alle reservedelsnumre, så kunne du plukke lige de dele du skulle bruge.


Holt


Hej Holt - du må meget gerne sende de billeder til mig,og tak på forhånd..du er en guttermand, samt den udførende på mine sidste to fartpiloter.

14
Motor og Transmission / RE: Rens af tilsodning af ventiler mm.
« Dato: 24. September 2017, 20:41 »
Hej Holt - skal lige høre dig som ved så meget :) kunne du smide et link til den originale kæde, som indeholder alle 3 tandhjul kædestrammer guides pakning samt bolte. Det ville være fatalt at sætte et forkert sæt på ved skifte. Jeg har også set en engelsk gør-det-selv mand, der selv skiftede kæden ... godt nok på en Cooper s som er samme motor. Iøvrigt ville jeg ikke være bleg for at kalde det en konstruktionsfejl, meeen det ville jo koste en del penge at bruge den definition. (Undskyld - basilhot, for at stjæle din tråd). Holt, er du sikker på at din VTI også er en såkaldt Prince motor.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Prince_engine

15
Motor og Transmission / RE: Rens af tilsodning af ventiler mm.
« Dato: 23. September 2017, 20:24 »
Tak Mads for svar, det kan jeg ihvertfald bruge til at sammenligne priser. Ja det med kæden, har jeg gravet en del i, og fundet meget brugbart info omkring dette emne på et tysk site det hedder ccfreunde.de . Mht til kædens forlængelse er det faktisk ikke det eneste problem, da tandhjulene er spændt med et moment, samt åbenbart noget ringere stålkvalitet end den tredje version af kædesættet, der indeholder ny bedre kæde samt ny materialekvalitet til de 2 bolte til tandhjulene. Ny større kædestrammerbolt med større moment for trykket på kæden. I den arbejdsbeskrivelse der skal benyttes, skal tandhjulene affedtes og fastspændingsmomentet er en del større end oprindeligt, således at timingen ikke skrider. Så der en en stor grund til at få skiftet kæden.

Sider: [1] 2