Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - CJV

Sider: [1]
1
Motor og Transmission / RE: THP motor problemer
« Dato: 19. Januar 2017, 15:29 »
Citér
flimmer skrev:
For mig lyder det til at være samme fejl, når den hugger i tomgang men det kan jo også være din tomgangsregulator.

Prøv at rygge lidt i stikket til MAP sensor, da forbindelsen kan være løs i MAP'en, som så forstyr tomgang


er prøvet og ingen ændring :|

nu er FDM med ind over så må vi se hva der sker, er mildest talt træt af den motor...

2
Motor og Transmission / RE: THP motor problemer
« Dato: 08. December 2016, 17:16 »
Citér
CJV skrev:
Citér
flimmer skrev:
For mig lyder det som en fejl, som jeg har prøvet før. Den fejl var godt nok i en 406 men lyder meget ens.

Har du prøvet at tjekke din MAP sensor? Når den er ved at gå i stykker, kommer der ikke nogen fejl, før den stå helt af.
Nogle gange kommer fejlen i lave omdrejninger, det kan afhjælpes med kun at trykke meget lidt på pedalen, en til den kommer over 2500-3000 omdrejninger. Samme fejl kommer også lige før MAP sensoren stå af, ved 4500-5000 omdrejninger.

Prøv om du kan give meget lidt gas under acceleration, når den hugger, vis den holde op med at hugge, så er det MAP sensor som er defekt


det vil jeg prøve i morgen, alt skal prøves for at finde fejlen...



jeg prøvede og se om det gør en forskel , og det er der...
så må vi se hva vi kan få ud af det :)

glemte i øvrigt at nævne at når den holder i tomgang så "hakker/hopper" motoren, uden man kan se omdrejningerne stiger eller falder, men det er tydeligt at mærke den gør det.
ikke noget jeg har oplevet på andre biler...

3
Motor og Transmission / RE: THP motor problemer
« Dato: 06. December 2016, 19:58 »
Citér
flimmer skrev:
For mig lyder det som en fejl, som jeg har prøvet før. Den fejl var godt nok i en 406 men lyder meget ens.

Har du prøvet at tjekke din MAP sensor? Når den er ved at gå i stykker, kommer der ikke nogen fejl, før den stå helt af.
Nogle gange kommer fejlen i lave omdrejninger, det kan afhjælpes med kun at trykke meget lidt på pedalen, en til den kommer over 2500-3000 omdrejninger. Samme fejl kommer også lige før MAP sensoren stå af, ved 4500-5000 omdrejninger.

Prøv om du kan give meget lidt gas under acceleration, når den hugger, vis den holde op med at hugge, så er det MAP sensor som er defekt


det vil jeg prøve i morgen, alt skal prøves for at finde fejlen...

4
Motor og Transmission / RE: THP motor problemer
« Dato: 06. December 2016, 19:57 »
Citér
basilhot skrev:

Momentet er fint og hvis det er en 150 HK maskine er 137 HK nok indenfor det rimelige, men er det en 156 HK er det lige i underkanten, så kan jeg godt forstå at du kan mærke de manglende 20 heste.

Det kunne være 'Turbo slanger' der er hoppet af, men det burde de nu have tjekket som det første.

Det er pænt træls at køre rundt med manglede motorkraft :-(


det er en 156hk...

men jeg tænker dog at momentet kommer meget sent for ifølge specs så skal top nm (240nm) komme allerede ved 14-1500 omdr


ja det er træls især ved overhaling og når man skal på motorvej, og især fordi den også hugger i det...

5
Motor og Transmission / RE: THP motor problemer
« Dato: 05. December 2016, 17:50 »
jeps de har skilt den fuldstændig ad og renset den totalt, siger de, men vi har fået gjort det 2 gange og lige lidt har det hjulpet...


den er målt til 137 hk ved 4800 omdr og 235 nm ved 2500 omdr og det er efter begge gang rens

og der er ingen fejlkoder..

6
Motor og Transmission / THP motor problemer
« Dato: 04. December 2016, 18:47 »
Hej herinde

som tidligere Peugeot 407 ejer er jeg nu den næsten lykkelige ejer af en Peugeot 3008 1.6 THP (2010) dog volder den os nogle kvaler da den på ingen måder levere "varen" motor mæssigt.

vi har det problem at under acceleration så hugger den og vil ikke rigtig trække også selvom pedalen er i bund har vi problemer med at følge med en berlingo :(

vi har klaget over det og motoren har været skilt ad 2 gange og blevet renset, det skal lige sige vil har købt bilen brugt og den havde kørt 56kkm da vi overtog den, men det har ikke hjulpet og nu kommer de så med det svar at det er sådan den kører og det er en "egenskab" den er sådan...

vi har fået målt den på et rullefelt og det resultat der kom ud af det så godt nok ikk særligt pænt ud, ujævn moment kurve og ekstremt mager benzin tilførsel + det fulde moment først er til stede ved ca 2500 omdr hvor det normalt skulle være ved omkring 14-1500 omdr, men i følge Peugeot er normalt...

er der andre der har haft dette problem eller kender til det? og hva har i gjort ?

CJV den næsten glade ejer af en 3008...

Sider: [1]