Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - BachAudio

Sider: [1] 2
1
Kan du beskrive lyden ?

Jeg er selv ved at fejlfinde en sær lyd som, jeg tror har lokaliseret til Krumtaps remhjul.
Det er godt nok på min 1.6 DV6FD (BHY).  Der ligger en video på YouTube med dette problem
https://youtu.be/CQR98zGKPxI?t=170
 
Jeg skifter remhjul den kommende weekend, så håber jeg min trælse lyd forsvinder.
Mvh
Flemming

2
Hej

Er der nogle som ved om der sidder et filter i Banjo bolten til olierøret til turbo laderen på en DV6FD motor ?   På modellen før (ikke BlueHDI) der sad der en 10mm Bajo bolt med filter som kunne stoppe til.  På DV6FD er banjo bolten 12mm, både den som sidder røret der går til Turbo og på der hvor olierøret er skruet ind i motorblokken.

Man kan købe et nyt olierør, men de fleste kit følger der ikke nye banjobolte med, så jeg har ikke kunne se om der rent faktisk sidder et filter i den banjobolt der skrues ind i motorblokken..

Hvem ved det ?

Mvh
Flemming

4
Prøv at bore et 3mm hul i skruetlåget til Addblue tanken.  Efter jeg gjorde dette har jeg ikke haft problemer med Addbluetanken!
Hvis der dannes vakkum i den store tank, så kan den lille pumpe ikke suge Adblue over i det mindre resovoir.


Fjern +12V Batteri terminal fra batteriet i 15 minutter, er du heldig vil din Addblue tank "resette" og alt virker igen.
Har nu kørt i siden Januar 2021 uden der har været problemer med Addbluetanken, efter jeg borede et 3mm hul i dæksel hvor du fylder Addblue på.


Mvh
Flemming

5
Motor og Transmission / Adblue Pumpe og Tank, løst
« Dato: 18. Januar 2021, 08:56 »
Hej

Vil lige dele min oplevelse med fejlende Adblue tank/pumpe.

Det startede med at min Peugeot 208 BlueHDI 2016, (kørt cirka 165.000km) kom op med en fejl med Emission Fault og UREA lampen lyste.
Da jeg kom hjem, undersøgte jeg straks om der var Adblue i tanken, og det var der! næsten helt fuld!  Men jeg bemærkede at da jeg løsnede låget, der var der et kæmpe vakum ned til Adblue tanken.  Det er til trods for at jeg har fået skiftet Adblue tank dæksel til den nye type under et service eftersyn tilbage i 2017 eller 18..   Jeg søgte på google og fandt at andre også havde oplevet vakum i tanken. Jeg fandt en som havde valgt at bore et lille hul i proppen for at undgå dette vakum, så det valgte jeg også at gøre. 

Jeg fik koblet en tester på bilen og nulstillede fejlkoderne.  Desværre kom fejlen igen næste dag, og de efterfølgende dage hvor jeg kørte samme procedure med at nulstille fejlene.  Jeg kunne heller ikke høre den lille elmotor i Adblue tanken kører rundt. Den kan normalt høres lige efter man slukker motoren, hvor den pumper lufttryk op til adblue indsprøjtning.   Jeg undersøgte også om der var flow i adblue slangen hen til dyssen, og havde også afmonteret dyssen for at kontrollere at den virkede, og det gjorde den.  Men der var intet flow af Adblue når motoren var startet op.
Så jeg troede at Tank/Pumpe var defekt og skulle skiftes.  MEN! 

Da Nordjylland blev lukket ned mellem kommunegrænserne pga. mink corona varianterne, der stod min bil stille i 7-8 dage, og jeg kunne se at den formentlig pga. et næsten afladet batteri var gået i Economy mode (vises i displayet infotainment system), så første gang jeg kørte en tur i den efter den havde stået stille længe, så forsvandt UREA og Emission fejlen fuldstændig.

Jeg kunne også høre at Adblue pumpen kørte rundt. 

Så min konklusion er at UREA / Emissions fejl at kommet pga. vakum i Adblue tanken, og så er pumpe elektronikken gået i en fejltilstand der kræver at man formentlig fjerne 12V fra den for at få den nulstillet (i mit tilfælde pga. et næsten afladet batteri)

Så Tjek om I har vakum i Adblue tanken og bor et lille hul (3 mm) i midten af adblue proppen for at undgå dette.
Har du Emission/Urea fejlen så prøv at nulstille Adblue tanken ved at fjerne 12V fra den.

Har nu kørt i flere måneder uden Emission/UREA fejl er kommet igen!

Mvh
F. 



6
Hej,

Jeg har selv hældt Eolyse PowerFlex på, der kan cirka være 1 liter i tanken.  Oven på den beholder som sidder i venstre side bag, der sidder der et påfyldning rør, som man først skal "klikke" ud af holderen, derefter kan man koble slangen fra påfyldnings kittet på.  Man behøver altså ikke afmonterer beholderen som sidder på bilen.

Min har kørt 161.000 km da jeg fyldte efter. Jeg på fyldte lidt under 1L, så beholderen på bilen var ikke kørt helt tom. Testeren melder at der var 40% tilbage. 
Det er ikke lykkedes mig at "resette" denne tæller.

Jeg har altid kørt diesel tanken tom, og fyldt helt op hvergang, det siges at hvis man "sjat" påfylder diesel så bruges der mere Eolyse vædske.
Det kunne forklarer at eolyse beholderen ikke var helt tom efter 161.000 km på min.

https://www.mc-importen.dk/reservedele/article/505898/21013050200


7
Motor og Transmission / Blue HDI DPF Eolyse / Cerin beholder mængde
« Dato: 17. December 2019, 13:08 »
Hej,

Er der nogle der kan dele erfaring med påfyldning af Eolyse / Cerin på Peugeot 208 1.6 Blue HDI 2016.  Til service idag fik jeg at vide at der cirka var 300 ml Cerin tilbage. Min 208 har lige rundet 152.000 km.   Jeg er i tvivle om der kun er 1 liter eller det er 3 eller 5 liters der er plads til.  Kan se man kan købe et refil kit flere steder.  Og ja jeg har læst at det er noget giftigt stads!

Peugeot skulle have 1800+ kr for at fylde det på...

Mvh
Flemming

8
Motor og Transmission / Sv: 208 bluehdi defekt katalysator og kulance
« Dato: 17. December 2019, 12:51 »
Hej Søren,

Hvad endte det med ang. din katalysator og forløbet ved Peugeot ?

Min 208 BlueHDI har lige været til service ved 152.300 km, og her har de også opdaget et hul ved udgang af Katalystor og overgang til udstødning.  Min bil bliver først 4 år til Maj 2020... jeg syntes også at det er alt for tidligt at der burde være problemer med katalysatoren.  Nu da din kun havde kørt 55.000 km og også viser tegn på defekt ved katalysator, så får det mig til at tænke om min faktisk havde problemet før den rundende de 100.000 km, som er grænsen hvor de ikke dækker længere. 

Mvh
Flemming B.


9
Motor og Transmission / RE: Gearkassen hyler.
« Dato: 30. Marts 2017, 11:19 »
Hej Keld,

Jeg er spændt for at høre hvad Peugeot Nakskov finder ud af med din gearkasse!

Mvh
Flemming

10
Motor og Transmission / RE: Gearkassen hyler.
« Dato: 28. Marts 2017, 15:20 »
Jeg tror det er en "feature" som alle 5 trins gearkasser (og sikkert også 6 trins gearkasser) i 208 er født med. For at få dem til at køre langt på literen så er Peugeot nød til at anvende en meget tynd gearkasse olie.  Og Total 75W80 er virkelig noget tyndt pis!

Den eneste løsning for at minimere støjen, er at hælde en tykkere og bedre olie på gearkassen, som jeg har gjort.   Har nu kørt cirka 10.000+ km med Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 GL4+ Støjen er minimeret til et niveau hvor jeg ikke lægger mærke til det.

Havde heller ikke problemer med gearskift ved koldstater i -10C.  Det fik jeg ellers at vide af Peugeot Aalborg jeg ville få, hvis jeg hældte tykkere olie på den.

Se min Tråd her:
http://www.peugeotclub.dk/forum/viewthread.php?forum_id=6&thread_id=12465

11
Elektronik / RE: Firmware
« Dato: 26. Marts 2017, 16:39 »

13
Elektronik / RE: Opdatering af software på touchskærm
« Dato: 17. Februar 2017, 21:15 »
Hej

Jeg har opdateret min 7" SMEG IV2 (Peugeot 208 Desire BlueHDI fra  Maj 2016) med  FW 6.1.D.R20 med succes!    (don't install newest 6.3.C.R11. !!!)

Men du skal undersøge hvilken version af SMEG din bil er udstyret med. Det er formentlig ikke SMEG IV2 !

Hvis du opretter dig på dette forum kan du hente divsere opdateringer. (på egen risiko)

Og ja opdatering foregår via USB stick formateret i FAT32 format.

Efter opdatering havde min stadig CarPlay, Mirroscreen og bakkamera option, så de forsvandt ikke.    (don't install newest 6.3.C.R11. !!!)

http://www.gpspower.net/peugeot-citroen/338459-firmwares-smeg-iv2-6.html

14
Motor og Transmission / RE: Typiske motorfejl 208 Blue HDI ?
« Dato: 18. Januar 2017, 12:35 »
Ja jeg skiftede til en fuldsyntetisk Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 GL4+  
Det er en lidt tykkere olie når den er varm.  Den er født med Total 75W80 GL4+

Mvh
Flemming

15
Motor og Transmission / RE: Typiske motorfejl 208 Blue HDI ?
« Dato: 18. Januar 2017, 08:46 »
Hej Morten,

Nu har jeg ikke haft min Peugeot 208 1.6 BlueHDI 100 Desire, så længe (købt nov 2016) hvor den havde kørt 4000km.  Jeg har nu rundet 11.000 km da jeg pendler mellem Aalborg og Ballerup 2 gange om ugen.  Udover "syngende" gearkasse/transmission (se min post omkring dette og hvad jeg har gjort for at minimere dette), så har jeg ikke bemærket noget usædvanligt eller haft problemer.  Jeg har selv hældt cirka 4.7 L AdBlue på omkring de 10.000km.  (der kan vist være 17 liter AdBlue i tanken)

Jeg kører på Circle-K Diesel Miles Plus, hvilket indeholde større mængde additiv (Lubrizol), så formentlig behøver jeg ikke hælde additiver på fremover.
https://www.youtube.com/user/LZDieselAdditives

Mit diesel forbrug kan ses her:
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/797649.html
 
Mvh
Flemming

Sider: [1] 2