Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - es9a

Sider: [1]
1
Motor og Transmission / knasthuset tilspænding
« Dato: 18. Maj 2024, 11:19 »
Hej
jeg skal have skiftet mine pakninger i knasthusene på en 3,0 v6 fordi
der siver olie ud og det samler sig ved tændrørene.

kan tandremmen blive siddende ?
Hvilket moment skal jeg bruge ?
Hvilken rækkefølge skal de spændes i ?
Kan boltene bruges igen ?

På forhånd tak

2
Motor og Transmission / klaprer/rasler kold motor V6
« Dato: 28. November 2019, 22:29 »
Hej

Min 407 V6 Klaprer/støjer fra motoren ved koldstart og det er blevet værre med tiden.
Der er gjort flg. :

Skiftet olie og filter.
Begge magnetventiler til forestilling af knastakslen er skiftet.
Motorrens.
Udlæst fejlkoder P0011 og P0021 efter skift af magnetventiler.
Taget en Udlæsning på begge knastaksler mens motoren kører, her kan ses at knastakslen i Bænk 2 går meget ujævnt.
Der er brugt Lexia tester.

Kan det være det  Hydrauliske knasthjul  eller begge der er færdigt !

Er det en Kendt fejl på HDI !





3
Peugeot Snak / RE: Ledningsguide til trækket på en 407
« Dato: 11. April 2018, 23:17 »
Tak for vejledningen, nu mangler jeg bare at få styr på hvilken BSR box der kan bruges på min !

 Jeg kan ikke finde den på service box

4
Peugeot Snak / RE: Ledningsguide til trækket på en 407
« Dato: 10. April 2018, 18:54 »
Lyder godt her er stelnr.     VF36DXFVJ21259014

Der sidder en box i forvejen i bagagerummet, hvor der står BSM !

Er det den box   !

5
Peugeot Snak / Ledningsguide til trækket på en 407
« Dato: 10. April 2018, 15:18 »
Hej

Er der nogle der ligger inde med ledningstilslutningen til et anhængertræk  !

Skal der bruges en tilslutningsbox eller bliver den eksisterende BSM box brugt.
Det er et originalt fra en hugger .

6
I vores firma har vi haft 5 Opel Vivaro årg. 20014 der alle fik skiftet skifterobotten ved 100.000 km.

Omkostning på 25000 kr.  pr. bil.

Værkstedet jeg arbejdede på var det samme tur på alle med ESG gearkasser.
Den kan skifte glidende når det er nyt . men den er lang tid om det.
De første tegn på den er ved at gå er følgende:

Hold på en bakke, sæt langsomt igang, hvis den hugger det mindste er den færdig i nær fremtid.
Hold dig væk med mindre du har 25k du ik aner hvad du bruge dem til  ;)

7
Er det denne knastventil  !

Er der to på en V6  !

8
Tak, VTT ventilen der skal skiftes, har du et reservedelsnummer, foto eller en en nærmere forklaring

hvor den sidder og hvordan den udskiftes.

9
Motor og Transmission / Ventilstøj eller ! kold 5-10 sek. V6
« Dato: 24. Juni 2017, 08:22 »
Den har en rallende lyd ved kold start i ca. 5 til 10 sec.

Det lyder som olien til ventilerne lige skal danne tryk .

Støjen kommer igen efter 4 til 5 timer efter afbrudt motor.



https://www.youtube.com/watch?v=ZRJzci7qvNA


lyden er som linket dog lidt længere tid.


Det er en 407  V6  motor

Er det magnetventilen der styrer knasterne !

Sider: [1]