Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Jeffdamholt

Sider: [1]
1
Motor og Transmission / RE: 407 2.0HDI Gearkasse olie
« Dato: 02. Marts 2018, 12:25 »
Den er fra 2009. Nej det er ikke automat gear.

2
Motor og Transmission / 407 2.0HDI Gearkasse olie
« Dato: 02. Marts 2018, 08:13 »
Hej
Er der nogen som ved hvilken gearkasse olie jeg skal påfylde min 407 2.0 HDI. Og evt. liter mængde.

3
Motor og Transmission / RE: 407 2.0 hdi glidende kobling
« Dato: 18. December 2017, 22:29 »
Kan gearkassen godt holde til det. Hvis bilen ikke var chippet vil det jo ikke være et problem at smække et fast på.

4
Motor og Transmission / 407 2.0 hdi glidende kobling
« Dato: 14. December 2017, 20:58 »
Hej
Jeg har en Peugeot 407 2.0 hdi 137 HK hvor koblingen glider meget voldsomt. Bilen er chiptunet så det har selvfølgelig også noget at sige. Men jeg  vil skifte koblingen til en stærkere koblingen. Jeg har forsøgt at finde et stærkere svinghjul men uden held. Kan det godt passe at sådanne ikke bliver lavet. Hvad har i gjordt jer af oplevelser  det område.

5
Motor og Transmission / Peugeot 407 1.6 hugger ved gas (EGR)
« Dato: 26. September 2017, 18:56 »
Hej
Lige siden jeg har købt bilen har den i tide og iutide hugget når jeg giver gas. Dette sker også når den er sat til fartpiloten. Jeg har haft sat tester til den og ulæst fejl. Først var der cirka 7 fejl på den. Disse blev slettet og så kunne jeg kun registrer 4 fejl. Disse er p1645 (omdrejningstal-/kørehastighedsbegrænser) p0409 (EGR-positionsføler A) p0489 (EGR-system) p1162(udstødningstilbageføring,magnetventil). Jeg går ud fra at der er noget egr som er kaput. Men jeg synes ikke at jeg vil give 1000kr til sådan i når nu at det vil gå til igen. Ved godt at det afhænger af køre stil. Men kan jeg ikke bare nøjes med at få renset alt kokset væk og så få EGR afblændet og sat ud af funktion elektronisk. Jeg er selv mekaniker lærling men vil gerne lige høre jeres vurderinger og erfaringer.

Mvh Jeff

6
Motor og Transmission / RE: Peugeot 407 ingen motorkraft
« Dato: 17. Juli 2017, 14:40 »
Citér
Jack M skrev:
Okay det lyder ikke så godt.. det jeg tror der er sket er at din turbo er gået og der ca ligger en liter olie i intercooleren samt slanger.. du kan tjekke det med en simpel skruetrækker.. tag slangen af ved turboen og se om der er fyldt med olie derinde, tjek for slør i akslen samt om alle vinger er der og om der er helt sort derinde..

Næste ting du kan gøre er at sætte en spand under intercooler og tage den nederste slange af og se om der kommer olie ud, det tænker jeg der gør..

Det kan tænkes at du har det velkendte 1,6 turbo problem hvis du har hørt om det ?


Jeg tror desvære du har ret. Jeg har taget røret af som til turboen. Der var en lille smule olie i men ikke noget overdrevent. Men der var derimod meget slør i akslen. Jeg tog også toppen af det nederste rør af og det så ud dom om at intercoileren har slugt olien. Men bilen er nu sendt til et fransk værksted.
Men jeg tror ikke de når at lave den. Nu vor det er et typisk problem på denne motor er der så noget jeg skal være ekstra opmærksom på når jeg selv skifter turboen.

7
Motor og Transmission / RE: Peugeot 407 ingen motorkraft
« Dato: 15. Juli 2017, 21:08 »
Citér
Jack M skrev:
hmm,, det kunne være interessant at vide om der evt er noget der sidder fast i indsugningssystemet eller om den har smidt nogle af spjældene.. men gætter meget kraftigt på at du ikke har værktøj med til at kunne teste det store nu i er på vej syd over


Nej har ikke rigtig noget værktøj med. Men da det skete var olien på maks på pinden. Herefter kørte vi 100km for at komme til vores campingplads. Da jeg tjekkede der var der kun 1/4 tilbage på pinden. Så der er jo gået et eller andet galt.

8
Motor og Transmission / Peugeot 407 ingen motorkraft
« Dato: 15. Juli 2017, 20:37 »
Det drejer sig om en Peugeot 407 1.6 HDI som har 137.xxx på klokken
Vi er på vej til ferie i Sydfrankrig og i det at vi vil overhale mister bilen pluslig alt motorkraft. Bilen melder ikke nogle fejl. Der kommer en raslen fra turboen som jeg derfor mistænker. Har hørt fra diverse mekaniker kollegaer at turboen er et typisk problem på 1.6hdi. Ved ikke hvor meget hold der er i det. Men er der nogle som har prøvet noget lignende. Når du har motorrummet åbnet kan du se at når moteren får noget gas så klapper begge slanger sammen som går fra intercoileren til gasspjældet. Nogen som har nogle ideer.

Det skal siges at før den mistet kræft var der ingen problemer overhovedet
Altså formoder jeg ikke at det er et problem som har været undervejs. Men jeg er ikke sikker.

Sider: [1]