Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - morten70

Sider: [1]
1
Jo benzinpumpen stopper efter nogle sekunder og ved test startede bilen uden tryk på speederen efter at være kørt ud af carporten. Men det skal tilføjes, at det gør den 9 ud af 10 gange. Problemet med at den ikke vil starte efter turen ud af carporten sker kun ca. hver 10. gang, men er ikke sket siden speederen trykkes halvt ned ved start. Speederen blev dog ikke rørt ved denne test.

Citér
mikhan skrev:
Prøv HELT gratis..

EFTER porten er lukket.. Og INDEN bilen forsøges startet. ;)

Sæt tænding på.. Og slå den igen fra når pumpen er stoppet..

Gentag 2 - 3 gange ovenstående

Start UDEN speeder ;)

Starter den så omgående ???

Du har aldrig svaret på: ;)
Stopper pumpen SELV efter x antal sekunder, når tændingen sættes på. Inden motoren forsøges startet.. ( Det gør de normalt ???)

2
Tak. Det vil jeg gøre :-)

3
Det er min far, jeg skriver for, som bor i Fredericia og jeg ser dem først til jul hos dem, men jeg tjekker begge dele dér og vender tilbage med svar.

4
Det er også blevet ny praksis :-) Men med speederen halvt nede kan den nu også altid startes selv om man slukker, når porten skal lukkes :-)

5
Mange tak. Jeg kan bare ikke se noget logik i at den ALTID starter første gang. Det er KUN, hvis den bliver startet, kørt ud af garagen, slukket - og når man så vil starte igen efter 2 minutter, når garageporten er blevet lukket, så vil den ikke starte. Benzinpumpe kører og starter kører. Efter nogle forsøg nulstiller computer, så ur/sprog skal indstilles igen. Efter en pause kan den startes helt normalt.

6
Reg. nr. er TP26838

7
Ok. Mange tak for input!

8
Tak. Giver det mening, at den så altid godt vil starte, hvis man trykker speederen lidt ned fordi man derved kompenserer for det lavere benzintryk?

9
Kan det godt være at benzinpumpen således kun giver for lidt tryk periodisk?

10
Elektronik / RE: Opdatering: fejl løst
« Dato: 06. December 2017, 13:21 »
Blot til info: problemet fortsatte med at eksistere og den blev bugseret til Peugeot værksted i søndags fordi den slet ikke ville starte - heller ikke efter en længere pause, hvilket plejede at gøre en forskel.

Mandag morgen på værkstedet startede dem upåklageligt. Ærgerligt, for igen var der ikke mulighed for at måle sig frem til en fejl. Men de gav det tip at holde speederen halvt i bund ved start og indtil videre har den ikke fejlet.

11
Elektronik / RE: 406 vil ikke starte og computer nulstiller
« Dato: 17. November 2017, 12:34 »
Jeg kan godt se din pointe, men det er jo total mærkeligt, at den altid starter efter, at displayet har nulstillet. Det har den gjort hver gang. Så først laver jeg 8-10 forsøg på starteren, som kører upåklageligt. Så blinker alle displays og så er ur/sprog nulstillet. Derefter kan jeg stille sprog og ur og starte bilen.

Citér
mikhan skrev:
Citér
pug407aut skrev:
Prøv at se hvilken pære og hvordan den lyser når den kan starte, og gør det samme når den ikke kan starte, på startspæren displayet.
Grunden til at jeg skriver det, er at de små kabler bag det display kan knække indvendig

og nu når den nulstiller alt efter gentagene startforsøg, er at der bliver malket for meget strøm af batteriet, for lav spænding kortvarigt


Tænker lidt på om der periodevis mistes en "hovedstelforbindelse" til karossen ???

Bl. a. fordi displayet nulstiller sig. Det vil ret sikkert også påvirke diverse styrebokse. Men muligvis ikke stel til motordelen/starteren som stadig fungere ???

12
Elektronik / RE: 406 vil ikke starte og computer nulstiller
« Dato: 17. November 2017, 12:30 »
Men hvis de er knækket, så burde den vel ikke kunne starte efter at displayet nulstiller? Den starter altid efter at displayet har nulstillet (det lille i midten, som viser åbne døre og klokkeslæt).

Citér
pug407aut skrev:
Prøv at se hvilken pære og hvordan den lyser når den kan starte, og gør det samme når den ikke kan starte, på startspæren displayet.
Grunden til at jeg skriver det, er at de små kabler bag det display kan knække indvendig

og nu når den nulstiller alt efter gentagene startforsøg, er at der bliver malket for meget strøm af batteriet, for lav spænding kortvarigt

13
Elektronik / RE: 406 vil ikke starte og computer nulstiller
« Dato: 16. November 2017, 23:50 »
Peugeot værkstedet har kørt en test med diagnosticeringsudstyr og som beskrevet fandt den kun fejl i et såkaldt dobbeltrelæ, som blev skiftet. Men tak for tip med startspærren.

Venligst
Morten

Citér
406st skrev:
Det lyder pudsigt og hvis der sker en form for reset (ud fra din beskrivelse mht valg af sprog mm ) kunne det måske også være et problem, som relaterer sig til startspærren.

Her på forummet er vi mange, der kan hjælpe med en diagnose vha. originalt testudstyr.

Vh

14
Elektronik / RE: 406 vil ikke starte og computer nulstiller
« Dato: 16. November 2017, 23:48 »
Ja, lidt gaspedal er forsøgt, men uden ændring - og batteri er konstateret helt OK.

Venligst
Mortren

Citér
flimmer skrev:
Hej.

Har du prøvet at tykke lidt på gas pedal, når den ikke vil starte?
Er der nogen der har målt batteriet?

Med venlig hilsen
Flimmer

15
Opdatering 6.12.17.:
Blot til info: problemet fortsatte med at eksistere og den blev bugseret til Peugeot værksted i søndags fordi den slet ikke ville starte - heller ikke efter en længere pause, hvilket plejede at gøre en forskel.

Mandag morgen på værkstedet startede dem upåklageligt. Ærgerligt, for igen var der ikke mulighed for at måle sig frem til en fejl. Men de gav det tip at holde speederen halvt i bund ved start og indtil videre har den ikke fejlet.

Opdatering 17.11.17.:
Jeg har modtaget dette forslag fra FDM:
En anden mulighed kan være, at når bilen startes sprøjtes der en forholdsvist stor mængde benzin i ind motoren, der delvist affedter cylindervæggene for olie. Olien bruges til at tætne motoren indvendig, og hvis bilen stoppes efter 10 M, er det muligt den oliefilm der er fjernet fra cylindervæggene ikke når at blive genetableret. Det vil betyde motoren ikke starter, og hvis der køres lang tid med starteren, bliver det vanskeligt at strømføde styreboksen, der lukker delvist ned. (kan være årsag til displayet skal genindstilles)
 
i kan evt. forsøge først at slukke bilen  ½ - 1 min. efter koldstart. Hvis bilen derefter kan starte, er årsagen beskrevet herover, men hvis problemet ikke er løst, vil jeg anbefale jer, at kontakte en autoelektriker i nærområdet. (Det kan være Peugeot i Fredericia kan anbefale en autoelektriker de arbejder sammen med)

Oprindeligt indlæg:
Jeg har en Peugeot 406 1,6 benzin fra 1998, som har et periodisk problem. Fejlen består i, at bilen af og til ikke vil starte. Det sker flere gange ugentligt, ca. hver 8-10. gang jeg skal ud og køre.

Der sker ét af følgende:
A. Jeg starter bilen, kører 10 m ud af vores garage, slukker bilen, låser garageporten, forsøger at starte bilen igen og nu vil den ikke starte. Startermotoren kører fint og jeg kan høre, at benzinpumpen også kører. Efter nogle forsøg nulstiller bilens computer og på displayet i panelet i midten skal jeg nu vælge sprog og indstille klokken. Herefter kan jeg starte bilen.
B. Jeg kan ikke starte bilen. Startermotoren kører fint og jeg kan høre, at benzinpumpen også kører. Efter nogle forsøg nulstiller bilens computer og på displayet i panelet i midten skal jeg nu vælge sprog og indstille klokken. Herefter kan jeg starte bilen. Altså ligesom A, men med den forskel, at bilen ikke startede i første omgang.

Mit faste Peugeot værksted har forsøgt følgende:
I første forsøg tilsluttede de en computer og den meldte fejl på noget de kaldte et "dobbeltrelæ" og dette blev udskiftet. Diagnosen med computer kostede ca. 2.500 kr. og relæet ca. 500 kr. Fejlen var der fortsat.
I andet forsøg udskiftede de nogle ledninger. De har ikke taget sig betaling for dette forsøg. Fejlen er der fortsat.

Jeg skriver til jer i håb om, at nogen her måske kender til problemet og dermed også en idé til løsning. Siger denne fejl nogen noget?

Sider: [1]