Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - henriks547

Sider: [1]
1
Elektronik / RE: Fejl på dyse 2 - UPDATE
« Dato: 24. April 2018, 19:22 »
Arrhhh...den køber jeg altså ikke helt... Dyse 2 VAR udskiftet med en spritny, for en måned siden...Så hverken knækket ledning eller dårlig forbindelse mellem mortorstyring eller dyse 2 .... og var det en "kendt" fejl tror jeg næppe at "sygehjælperen" i blå peugeot-keddeldragt ville starte ved dyse 1 som han gjorde med at pille ledninger ud...

2
Elektronik / RE: Centrallås død efter batteriskift - UPDATE
« Dato: 24. April 2018, 16:08 »
Der skulle en ny kodning af begge nøgler til ... Da dette var sket - i med nøgle - tænding på - tryk på lås i 10 sekunder ..ud med nøgle ..vent 10 sekunder - og vupti - så virkede det igen..
Jeg kunne forstå at det faktisk var "meget normalt" man skulle have kodet nøgler op efter batteriskift på bilen ... Pris 236,- incl moms på peugeot-værksted (for begge nøgler) .. måske lidt dyrt - men nu virker det hele igen...(og jeg fik nøglekoden)

3
Elektronik / RE: Fejl på dyse 2 - UPDATE
« Dato: 24. April 2018, 16:02 »
Bilen endte med at komme til Peugeot værksted... Jeg havde haft to forskellige  testere på som begge sagde el-fejl på dyse to ... Peugeot's tester sagde det samme .... MEN det var dælme DYSE 4 som hang i det...Fejl blev funden ved at hive stik ud mens bilen stod og tøffede på 3½ cylinder.. Nogen forklaring på testers "fejl-tolkning" var der ikke rigtigt... men også ligegyldigt - den kører som en mis igen - og så blev man da så klog...

4
Elektronik / RE: Centrallås død efter batteriskift
« Dato: 10. April 2018, 17:23 »
Hmmmm ... den BSI-reset fik jeg ikke til at virke, tros flere forsøg fulgt slavisk :=(

5
Elektronik / RE: Centrallås død efter batteriskift
« Dato: 10. April 2018, 12:53 »
Takker ....Jeg prøver den bsi reset når jeg kommer hjem - så må jeg jo se om jeg kan starte æsken gennem vinduet ...

Jeg skiftede selve bilens batteri... da den stadig havde det orginale den er født med siddende - og jeg tænkte det måske kunne have noget med min strømfejl på dyse 2 at gøre (det havde det så ikke ...og jeg har opgivet selv at finde ud af det - og den kommer til Peugeot i næste uge - selvom jeg ikke er særlig optimistik ...værkføren lyder ikke meget klogere end jeg selv er ...

Da jeg skulle prøve at få liv i centrallåsen, skiftede jeg også batteriet i fjernbetjeningen/nøglen, for at være sikker på der var strøm nok på...

6
Elektronik / RE: Ladelampe 406
« Dato: 10. April 2018, 09:52 »
Hej .... Jeg er også temmelig sikker på det er din generator som er ved at stå af, og bilen går i nødprogram... Prøv at undersøge om generatoren kører "let" når du drejer hjulet...Jeg selv havde én generator som var "flekket"/revnet..

7
Elektronik / Centrallås død efter batteriskift - UPDATE
« Dato: 10. April 2018, 09:46 »
Hej...
I mit fejlfinden af mit dyseproblem, skiftede jeg batteriet på min Peugeot 406. Det gav så det "herlige" resultat at centrallåsen (fjernbetjent) er gået totalt kold. Jeg har prøvet at stoppe nøgle i tændingslås, dreje op for tænding med knappen "lås" trykket nede ..både som der står i instruktionsbog og i længere tid (10 sek). Der sker bare intet (har også skiftet batteri i nøgle)
Er der noget andet man kan gøre ?
Alternativ har jeg en kopi aF pp2000 liggende, jeg kunne installere på en bærbar, men kan jeg få det til at virke igen når jeg ikke har nøglekort ?, og igivet fald hvordan aktiveres fjernbetjeningen gennem pp2000

8
Elektronik / RE: Fartpilot virker ikke
« Dato: 10. April 2018, 09:36 »
Jeg tror også det er koblingskontakten, som holt er inde på, der er enten i stykker eller "skudt ud".... Koster ikke ret meget at lave...

9
Elektronik / RE: Fejl på dyse 2
« Dato: 03. April 2018, 11:09 »
Citér
mikhan skrev:
Citér
henriks547 skrev:
Ja - dysen sidder rigtigt...
Slet ikke andre som har oplevet det samme ?...og har en god ide ?


Et gæt er, at du har dårlig forbindelse mellem dyse 2 og motorstyringen. Evt. en delvis knækket ledning.

Hvis du smider et reg. nr, så kan jeg muligvis ??? finde noget brugbart, til at fejlsøge.


Tusind tak fordi du vil hjælpe ....jeg er desværre bare lidt paranøja og ikke meget for at lægge reg nr offentligt op ..... Jeg har motorkode 3FZ hvis du kan bruge det ???..... Men ellers lad være med at lægge for meget krudt i det...det er lykkeds mig gennem en "hugger" at skaffe et komplet ledningsnet til motorrum .... Og skifter jeg lige så stille fra den ene ende til den anden, burde jeg vel kunne få løst mit problem  (håber jeg)

10
Elektronik / RE: Fejl på dyse 2
« Dato: 26. Marts 2018, 13:23 »
Ja - dysen sidder rigtigt...
Slet ikke andre som har oplevet det samme ?...og har en god ide ?

11
Elektronik / Fejl på dyse 2 - UPDATE
« Dato: 22. Marts 2018, 13:59 »
Hej alle...
Jeg håber en eller anden vis mand kan hjælpe, efter onkel Google ikke kan.
Jeg er den lykkelige ejer af en Peugeot 406 2,0 (benzin) fra 2004. Et fremragende køretøj, jeg nødig vil af med.... Den er dog begyndt at drille.
Den starter og køre fint ind på jobbet. Når jeg skal hjem ligeså fint..MEN holder jeg så ind ved købmanden, går det galt når jeg starter. Så går den på 3½cylender. med "antipolution failure" ( ca hver anden gang jeg kører en tur og starter igen inden for 45 min)Testeren siger "periodisk elfejl på dyse 2". Jeg har skiftet dysen. Jeg har skiftet tændør, Jeg har skiftet tændingsbro. Jeg har haft reven alle stik (som jeg kan komme til oppefra) i motorum løs og givet dem kontaktspray. Lige lidt hjælper det. Jeg er ikke ret god til at måle strøm og modstand. Jeg har været med min lokale automester, som ikke umiddelbart kan hjælpe, med mindre han skal i gang med at lave en stor fejlsøgning = som vil blive dyr, da det tager tid at fejlsøge på periodisk fejl....Er den nogle som har oplevet det samme ? - og kan give mig et råd om hvad jeg nu skal gøre eller forsøge ?

Sider: [1]