Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - sirhiss

Sider: [1] 2
1
Elektronik / Sv: 206 RC starter tænder??
« Dato: 24. Marts 2024, 13:57 »
Har fundet en ny med 12 tænder og det virker fint. Så er jeg klar til påske rally næste weekend

2
Elektronik / 206 RC starter tænder??
« Dato: 20. Marts 2024, 16:53 »
Har lige brændt min starter af på min rallybil en 206RC, Da jeg tog den gamle af så havde den 12 tænder, når jeg søger så står der at en 206RC kører med 10/13 tands starter ?? Nu har jeg bestilt en 12 tands ud fra nummeret på starteren men hvad burde min bil køre med, det er en EW10 motor med be4 gearkasse også orig RC. Mener motor er fra 2005

3
Undervogn / Sv: "hurtig" tandstang 206 rally
« Dato: 18. December 2023, 21:56 »
Så har jeg monteret den "nye" tandstang, der var 2 kraftige skiver med den gamle, skal de ligge mellem forbro og tandstang så de hæver den ca 5 mm? Tænker det måske er for at modvirke bumpsteer?

4
Undervogn / Sv: "hurtig" tandstang 206 rally
« Dato: 29. Oktober 2023, 10:34 »
Så er jeg i fuld gang med ombygningen af tandstang, har skilt den ad og fjernet alle de hydraulik pakninger jeg kunne finde, har renset den og lukket alle olie huller , nu skal jeg lige gå det hele igennem igen og så smøre godt med fedt og samle igen, det skal nok blive godt. Jeg får ikke kørt mere i år så fikser det samtidigt med montering af mine nye AVO coilovers i løbet af vinteren.   

5
Undervogn / Sv: "hurtig" tandstang 206 rally
« Dato: 12. Juli 2023, 11:56 »
Det lyder fint, men passer det med tandhjulet på ratstammen så?

Hvor/hvordan har du fundet den nye type - og hvilken bil stammer den fra?

Det er faktisk den originale 206 RC jeg sætter på igen bare bygget om til at køre uden servo. Så den passer helt sikkert fint. Jeg købte for et par år siden en ny tandstang fra en model uden servo men da viste jeg ikke at der var forskel. 

6
Undervogn / Sv: "hurtig" tandstang 206 rally
« Dato: 07. Juli 2023, 08:11 »
Nu har jeg fundet mig en brugt servo tandstang med 3,3 omdr. og den er jo så faktisk 33% hurtigere end den jeg har, det vil helt sikkert hjælpe, så skal jeg bare have den ombygget til normal. God dag   

7
Undervogn / Sv: "hurtig" tandstang 206 rally
« Dato: 05. Juli 2023, 09:22 »
Tak for info. Jeg prøver at finde en servo tandstang da 3,3 jo må være bedre(hurtigere)end 4,4, så må jeg lave den om til almindelig manuel som beskrevet. Har prøvet at skrive til Pug1off i GB da de har til 106 og Saxo men de kan ikke hjælpe til en 206. Det bliver det også billigere og nemmere med en næsten standard løsning. God dag   

8
Undervogn / "hurtig" tandstang 206 rally
« Dato: 04. Juli 2023, 10:15 »
Hej med jer

Jeg har for noget tid siden skiftet min tandstang på Rally bilen til en manuel uden servo. Den kører fint med den men jeg kan se efter vi har fået kørt en del at den er for "langsom" den har 4,4 omdrejninger total fra højre til venstre og da jeg laver mange 180 graders vendinger og vendinger om kegler hvor der er meget lidt plads så kunne en hurtigere være god. Kan læse at en alm. servo tandstang har 3,3 så det ville jo være bedre men findes der måske en med 2,5 ?? Har prøvet at Google det men uden held, kun noget med at dem der kører 306 tager en fra en Citroen Xsara VTS. Jeg kunne evt. overveje at montere servo igen. Kan nogen hjælpe eller sende mig i den rigtige retning?     

9
Så fik vi kørt Stevnsprøverne (Klubrally) det gik ok, bilen kører rigtig godt og den trækker godt, det er ligesom at motor og gearkase passer bedre sammen nu. Alt virker men vi havde lidt svært ved at finde rundt på prøverne og min co driver bad mig 3 gange om at sætte farten ned så han kunne følge med ::)

10
Så er den testkørt med ombygget gearkasse, nyt svinghjul, komplet ny Sachs kobling, nyt koblingskabel og friske grp. N motorophæng. Den kører helt anderledes, har fået et fantastisk bundtræk og den nye geering passer perfekt til min motors effekt og de motor ophæng skulle jeg havde monteret for længe siden, den forrige ejer havde svejset 2 kraftige beslag i karossen og boltet motoren direkte metal mod metal, måske fint til bane brug men ikke til rally. Mit koblings kabel er et trailer bremsekabel som jeg har lavet om med en bøsning mod karossen og enden fra det originale, det er et kraftigt kabel og så koster det kun 100kr ::) Har købt et ekstra til res.del kassen. Vi skal ned og køre Stevnsprøver på næste søndag så jeg glæder mig til at se om det har givet noget mere fart på prøverne. God weekend

11
Ja skal nok vende tilbage når den kører. Her er den lidt snavset efter en god forårs test. God dag

12
Så har jeg fået skiftet slutgeeringen, det var godt med en ven som hjalp da der skal holdes øje flere steder på samme tid. Har også fået mit lette stål svinghjul hjem fra England (Pug1off) det skal være ca 2 kg lettere end det jeg kører med. Det ser bare super lækkert ud  ;D
Nu skal den lige have et par friske pakdåser og monteret det nymalede ende dæksel så er den klar til montering. Bliver spændende at se hvordan den kører med nedgearet gearkasse/lettere svinghjul og spær. God weekend

13
Nu har jeg skilt den ene gearkasse ad for at få min slutgearing ud, jeg har et fint værksted med meget værktøj men en 12 kantet 29mm top den må jeg lige forbi Biltema og hente i morgen. Jeg har monteret et  "limited slip conversion kit" som skulle virke som en slags spær, det bliver spændende at prøve, helt sikkert bedre end ikke noget og det var billigt. Det var svært at finde en GL4 gearolie til Peo gearkasser med spær, men så fandt jeg ud af at man bare kan tilsætte et additiv så virker det, smart. Og heldigvis så kommer der en af mine kvikke venner og hjælper med at montere det hele på fredag og jeg har købt mig en lille tube pakning ::)


14
Nu skal jeg snart igang, det ser ud som om gearkassen er samlet uden pakninger, skal man så bare rense og samle den eller give den tyndt lag flydende pakning?

15
Så fik jeg hentet min gearkasse som skulle være fra en 307 1,6 så en be4j. Startede med at kigge under og den HAVDE køleribber ;D Så hjem på værkstedet med den og af med diff. huset da en ting er hvad jeg kan læse på nettet og noget andet er virkeligheden men den var sgu god nok, der står 17x77 og det giver 4,52 i slutgeering, lige det jeg skal bruge. En alm. 206 GTI kører med 3,79 og en RC kører med 3,95. Jeg fandt også ud af noget andet da jeg søgte information, nemmelig at en RC kører med 205-40-17 og jeg kører med 215-45-17 så mine hjul er ca 5 % større i diameter så kan jeg bedre forstå den høje fart i 2 gear. Nu bliver den ca gearet 15% ned så burde ny topfart være 190kmt. og lige over 100 i anden. Nu skal jeg lige finde den rigtige gearolie GL4 men til diff med spær og bestille et stål svinghjul hjem fra GB. Så efter sommerferien burde jeg være klar. God weekend   

Sider: [1] 2