Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Steen#

Sider: [1] 2
1
Undervogn / Sv: Udlufte bremser Partner 1.6 109HK benzin 2005
« Dato: 26. Juni 2025, 09:02 »
For en anden gangs skyld.
Tag et tynd stykke plastik læg det under låget på hovedbremsecylinderen,
skru låget godt fast, så kan i skille rør og slanger ad uden at systemet løber tør.
Hilsen Biavleren

Smart! Tak! :-)

2
Undervogn / Sv: Udlufte bremser Partner 1.6 109HK benzin 2005
« Dato: 25. Juni 2025, 19:14 »
Så lykkedes det at få udluftet bremserne, uden brug af tester. Det tog flere omgange men Biltema udlufteren, sat til 2 bar, var en kæmpe hjælp og kan anbefales! Låget passede fint!

https://www.biltema.dk/bil---mc/bilvarktoj/bremsevarktoj/bremseudluftere/bremseudlufter-manuel-2000044343

Tusind tak for svar!

4
Undervogn / Sv: Udlufte bremser Partner 1.6 109HK benzin 2005
« Dato: 15. Juni 2025, 19:52 »
Tusind tak for svar!

Vi har luftet ud med en alm. bremseudlufter, højre bag, venstre bag, højre for og venstre for - og sikret os der var rigeligt med bremsevæske i bilens bremsevæskebeholder.
https://www.biltema.dk/bil---mc/bilvarktoj/bremsevarktoj/bremseudluftere/bremseudlufter-2000038111

At ABS'en kunne drille fandt vi senere ud af via søgning på nettet. Vi checkede væske mellem hovedbremsecylinder og ABS og det var fint og uden luft.

Kan der være en defekt på hovedbremsecylinder?

Er det denne udlufter du tænker på SR?
https://www.thansen.dk/vaerktoj-forbrug/vaerktoj/luftvaerktoj/bremseudlufter/bremseudlufter-800ml-hubitools/n-233543639/pn-233515043/



5
Undervogn / Udlufte bremser Partner 1.6 109HK benzin 2005
« Dato: 14. Juni 2025, 18:28 »
Hej,

Vi har store problemer med at få tryk på bremsepedalen efter flere forsøg på udluftning på en Peugeot Partner 1.6 109HK benzin fra 2005 der har kørt 150.000 km.

Vi skiftede bremsecylindre bag og bilen måtte stå et par dage indtil vi fandt de rigtige bremserørsnipler.

Efterfølgende har det været helt umuligt at få tryk på bremsepedalen. Vi har læst forskellige vejledninger på nettet; taget sikringen ud til ABS systemet mens vi udluftede etc. men intet har virket.

Er der nogen der kan pege os i den rigtige retning, eventuelt med link til til en god "tutorial"?

På forhånd tak,
Steen

6
Styling og Eksteriør / Sv: Tagholdere Partener 2005
« Dato: 01. Oktober 2024, 15:53 »
Tak for svar. Det korrekte fodsæt fra Thule er Productno 754/480 - det ser ikke ud til at en tagræling kan eftermonteres, når der er fixpoints.

7
Styling og Eksteriør / Tagholdere Partener 2005
« Dato: 19. September 2024, 09:52 »
Hej, jeg har lidt problemer med at finde tag-bøjler/holdere til min 2005 Partner. Helst ville jeg have en tagræling på, da jeg allerede har Thule tagbøjler til sådanne, men hvad er bilen beregnet til? Er det hvad der kaldes "Fixpoint" således at der måske kan bruges noget universalt?
foto: https://ibb.co/8K6SZYm
På forhånd tak!



8
Tak for svar! Jeg måtte opgive at skifte filteret på dagen, da jeg kunne se at der ville blive brug for et nyt filterhus og måtte påfylde ny olie med det gamle filter i.

Nu har jeg et nyt filterhus, men er det muligt at skifte filteret med olie på motoren - eller er det bedst at skifte olien igen?

På forhånd tak,
Steen

9
Hej,
Jeg prøver at få "oliefilterhuset" åbnet så jeg kan skifte filteret, men det sidder sindsygt godt fast? Jeg bruger en 26mm top og tør næsten ikke lægge flere kræfter i, da det flexer meget. Har jeg overset en eller anden låseanordning, eller er der et godt trick? Det er ikke meget plads til en oliefiltertang.

Det er noget halvblødt plast
?

Peugeot Partner 1.6L 16V fra 2005

På forhånd tak!!

10
Motor og Transmission / Sv: Er lige kørt i stykker...
« Dato: 28. Juni 2024, 11:23 »
Tusind tak til alle for hjælpen! Det viste sig at være BSM boksen i motorrummet der skulle udskiftes, jeg fandt en brugt.

11
Motor og Transmission / Sv: Er lige kørt i stykker...
« Dato: 22. Juni 2024, 10:43 »
Hej John,
Tak for svar.

Det ser ikke ud til at brændstofpumpen får strøm;
1. Men der er strøm på sikring (nr2) til brændstofpumpe, både med og uden tænding?
2. Alle ledninger, samlinger og stel ser OK ud.
3. Vi kan ikke finde et relæ til brændstofpumpen, det mener mekanikeren der bør være?
4. Ang. fejlen "P0444 Evaporative emission system purge valve circuit open", er der en ventil et eller sted der kan være itu? Vi kan ikke se ventilen i givet fald. Hvad er den korrekte dansk betegnelse?
5. Kan det være rigtigt at tanken skal afmonteres for at skifte benzinpumpen?
6. TILFØJET Der er ingen strøm på lambdasonde sikring

Mange spørgsmål! Tusind tak for hjælpen!!

Peugeot Partner 1.6 benzin indreg 14-06-2005 - DN65652 stelnr VF3GJNFUB95123443

Hvis jeg tilslutter OBD2 scanneren får jeg de tretten førnævnte fejl - hvis jeg så sletter fejlene og læser igen, dukker kun
P0336 Crankshaft position sensor A circuit range/performance fejlen op 2 gange.

Hiver jeg så stikket ud og begynder forfra, får jeg de tretten fejl igen.

Hvis jeg læser Live Data starter den med
DTC_CNT: 5
FUELSYSA: OL-Fault



12
Motor og Transmission / Sv: Er lige kørt i stykker...
« Dato: 20. Juni 2024, 14:18 »
Hej igen, Tak for svar! Jeg har tjekket for løse forbindelser uden held, og har nu testet med en Autel AutoLink AL519 OBD2-scanner og får følgende fejl

P0135 sensor heater circuit bank 1 sensor 1
P0141 sensor heater circuit bank 1 sensor 2

P0261 cylinder 1 injector circuit  low
P0264 cylinder 2 injector circuit  low
P0267 cylinder 3 injector circuit  low
P0270 cylinder 4 injector circuit  low

P0336 Crankshaft position sensor A circuit range/performance
P0444 Evaporative emission system purge valve circuit open

Er det rigtigt forstået at det formentlig er disse tre dele;
Impulssensor, krumtapaksel
Lambda-sonde, foran katalysator
Lambda-sonde, efter katalysator

I betragtning af at motoradvarselslampen tænder og bilen kan køre ca 1 km før motoren går ud (uden mislyde, den stopper bare), er det så sandsynligt alle tre dele fejler samtidigt - eller kan det f.eks. alene være Impulssensoren på krumtapakslen der gør at bilen ikke vil starte?

Det kunne også lyde som om der ikke kommer brændstof frem, er det så denne fejl: P0444 Evaporative emission system purge valve circuit open? Hvad hedder "Canister Purge Valve" delen på dansk? Jeg mener ikke at kunne høre brændstofpumpen gå i gang når der bliver sat tænding på (har først fået den i "støjfri" garage nu :-)

På forhånd tak!

13
Motor og Transmission / Sv: Er lige kørt i stykker...
« Dato: 12. Juni 2024, 09:36 »
Tak John. Er der en tester du kan anbefale?

14
Motor og Transmission / Sv: Er lige kørt i stykker...
« Dato: 12. Juni 2024, 08:21 »
Når der stadig står "Pending" efter lang tids venten, kan jeg så formode at det er en fejl?

P0444 : Fordampningskontrolsystem udluftningsventil - åben kreds
P0141 : udløses af ECU'en, når der registreres en funktionsfejl i det elektriske kredsløb i den første sektor af nedstrømningen i lambdasonde-varmeren.
P0135 : indikerer en skade på opvarmningskredsløbet i den opvarmede oxygensensor. Koden udløses af motorstyringsenheden, når den registrerer overdreven modstand eller kortslutning i varmelegemets kredsløb.

https://club.autodoc.dk/obd-codes/p0444
https://club.autodoc.dk/obd-codes/p0141
https://club.autodoc.dk/obd-codes/p0135

https://www.tjekbil.dk/nummerplade/DN65652/overblik Peugeot Partner 1.6 benzin først indreg 14-06-2005

15
Motor og Transmission / Sv: Er lige kørt i stykker...
« Dato: 12. Juni 2024, 08:15 »
Lånte en lidt primitiv obd2 scanner og fik dette resultat


Sider: [1] 2