1
Peugeot snak (arkiv) / Ang. nåle i instrumentet som hopper mv. i en 406, 1.8 SL fra 97
« Dato: 05. Marts 2008, 11:55 »
Hej de damer og herre, navnligt herre, da det sikkert bliver jeres hjælp jeg skal bruge
Ang. nåle i instrumentet som hopper mv. i en 406, 1.8 SL fra 97.
De hopper og springer og slår flik flak næsten konstant, men i hvert tilfælde først efter 10 mins. kørsel.
Det drejer sig om omdrej, speedo og benzin nålen som opfører sig besynderligt. Det startede og 14 dage siden og problemet blev værre/hyppigere efter 3 dage.
Jeg har læst alle sider igennem på forummet her og dermed fundet frem til at 2 andre har haft samme problem med min årgang/model.
Det har i begge tilfælde været lodningerne bag på instrumentet som har været dårlige og det har de selv klaret med nye lodninger.
Et eksempel:
http://www.peugeotclub.dk/html/fusion_forum/viewthread.php?forum_id=2&thread_id=1144#2939
Samme problem med ingen løsning:
http://www.peugeotclub.dk/html/fusion_forum/viewthread.php?forum_id=2&thread_id=2036#5028
Jeg håber at en/nogle kan fortælle hvordan man fejlsøger på printet, da man jo ikke kan udskifte alle 170 lodninger ?
Eller hvis andre har ideer til hvad det kan være.
Det er instrumentet med omdrejningstæller (mærket Jæger) og ikke instrumentet med uret (som der sidder i som standard)
Jeg takker på forhånd.
Ang. nåle i instrumentet som hopper mv. i en 406, 1.8 SL fra 97.
De hopper og springer og slår flik flak næsten konstant, men i hvert tilfælde først efter 10 mins. kørsel.
Det drejer sig om omdrej, speedo og benzin nålen som opfører sig besynderligt. Det startede og 14 dage siden og problemet blev værre/hyppigere efter 3 dage.
Jeg har læst alle sider igennem på forummet her og dermed fundet frem til at 2 andre har haft samme problem med min årgang/model.
Det har i begge tilfælde været lodningerne bag på instrumentet som har været dårlige og det har de selv klaret med nye lodninger.
Et eksempel:
http://www.peugeotclub.dk/html/fusion_forum/viewthread.php?forum_id=2&thread_id=1144#2939
Samme problem med ingen løsning:
http://www.peugeotclub.dk/html/fusion_forum/viewthread.php?forum_id=2&thread_id=2036#5028
Jeg håber at en/nogle kan fortælle hvordan man fejlsøger på printet, da man jo ikke kan udskifte alle 170 lodninger ?
Eller hvis andre har ideer til hvad det kan være.
Det er instrumentet med omdrejningstæller (mærket Jæger) og ikke instrumentet med uret (som der sidder i som standard)
Jeg takker på forhånd.