1
Peugeot snak (arkiv) / Ang. nåle i instrumentet som hopper mv. i en 406, 1.8 SL fra 97
« Dato: 05. Marts 2008, 11:55 »
Hej de damer og herre, navnligt herre, da det sikkert bliver jeres hjælp jeg skal bruge 
Ang. nåle i instrumentet som hopper mv. i en 406, 1.8 SL fra 97.
De hopper og springer og slår flik flak næsten konstant, men i hvert tilfælde først efter 10 mins. kørsel.
Det drejer sig om omdrej, speedo og benzin nålen som opfører sig besynderligt. Det startede og 14 dage siden og problemet blev værre/hyppigere efter 3 dage.
Jeg har læst alle sider igennem på forummet her og dermed fundet frem til at 2 andre har haft samme problem med min årgang/model.
Det har i begge tilfælde været lodningerne bag på instrumentet som har været dårlige og det har de selv klaret med nye lodninger.
Et eksempel:
http://www.peugeotclub.dk/html/fusion_forum/viewthread.php?forum_id=2&thread_id=1144#2939
Samme problem med ingen løsning:
http://www.peugeotclub.dk/html/fusion_forum/viewthread.php?forum_id=2&thread_id=2036#5028
Jeg håber at en/nogle kan fortælle hvordan man fejlsøger på printet, da man jo ikke kan udskifte alle 170 lodninger
?
Eller hvis andre har ideer til hvad det kan være.
Det er instrumentet med omdrejningstæller (mærket Jæger) og ikke instrumentet med uret (som der sidder i som standard)
Jeg takker på forhånd.

Ang. nåle i instrumentet som hopper mv. i en 406, 1.8 SL fra 97.
De hopper og springer og slår flik flak næsten konstant, men i hvert tilfælde først efter 10 mins. kørsel.
Det drejer sig om omdrej, speedo og benzin nålen som opfører sig besynderligt. Det startede og 14 dage siden og problemet blev værre/hyppigere efter 3 dage.
Jeg har læst alle sider igennem på forummet her og dermed fundet frem til at 2 andre har haft samme problem med min årgang/model.
Det har i begge tilfælde været lodningerne bag på instrumentet som har været dårlige og det har de selv klaret med nye lodninger.
Et eksempel:
http://www.peugeotclub.dk/html/fusion_forum/viewthread.php?forum_id=2&thread_id=1144#2939
Samme problem med ingen løsning:
http://www.peugeotclub.dk/html/fusion_forum/viewthread.php?forum_id=2&thread_id=2036#5028
Jeg håber at en/nogle kan fortælle hvordan man fejlsøger på printet, da man jo ikke kan udskifte alle 170 lodninger

Eller hvis andre har ideer til hvad det kan være.
Det er instrumentet med omdrejningstæller (mærket Jæger) og ikke instrumentet med uret (som der sidder i som standard)
Jeg takker på forhånd.