Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Renebp

Sider: [1] 2 3 ... 6
1
Peugeot Snak / Sv: Spejle - sammenklappelige
« Dato: 04. Juni 2021, 06:36 »
ja nyt kontakt sæt, og kodes med tester
Har du et hint til hvor det kodes i pp2000?

Tænker det må være lidt det samme for en 206`er. Har nemlig en som også har elspejle, men de klapper ikke ind ved luk. Og kontakten virker heller ikke ved tryk ned.
Den eneste årsag til jeg ved det er den type er at den godt kan finde ud af at folde spejlet ud hvis det har været trykket ind under eks en bilvask.😜

2
Lige en opfølgning på denne her sag blot til info for andre.

Vi har nu taget den store tur og der er blevet skiftet både ventiler og løftere på motoren. Umiddelbart virker problemet til at være væk nu. Nu har vi jo af gode grunde ikke kunne teste det med helt kold motor da temperaturen jo er mere end frysepunktet nu😉
Men den virker anderledes og starter samt går fint i tomgang selv efter 6-7 min fra kold (som hvor den har stået natten over.)

Umiddelbart var den kokset godt til i ventilstyr og ved selve ventilerne. Så det tog lidt ekstra tid at få renset det hele af.

Lidt spændt på hvordan det ser ud til vinter igen. Skal nok give en opdatering igen der,

3
Hej Holt
Ja det har jeg faktisk. Hvad har den gået?

4
Pumpen gav ikke nogen forskel. Nu er værkstedes bud fejl på cylinder 3 nu der konstant lægges en p0303. Synes blot det virker mystisk hvis en ventilfejl først opstår efter 1-2 min og så forsvinder igen efter ca 5 min.  Med mindre man holder omdrejningerne lidt oppe over de 800-900 den normalt logger på ved alm. tomgang, indtil den er mere driftvarm.
Så de mener ventil+løfter skal skiftes derpå. Tænker i såfald så må det være anden motor istedet for, må næsten være billigere.

Har testet luftpumpen, spørgsmålet kan så være hvordan hulen testet selve rør systemet til lufttilskuddet.?

5
Jeg ved heller ikke helt hvordan trykket kan gøre så stort forskel. Den har fået skiftet olie/filter hos Peugeot så håber da det er noget som passer. 😉
Og de har haft tester på en del gange. bla. Kompressionstest ved både kold og varm motor. De tal skulle se fornuftige ud. Men de kan ikke helt fortælle hvad der sker når den klikker.
Balladen med olietrykket er kun ved kold motor. Og det skulle eftersigende bliver forholdsvis højt. Hvilket ikke er normalt.

Men nu får vi se hvad resultatet bliver. Pumpen bliver byttet torsdag.

Men enig. Det er ikke sundt i længden med dels forkert timing. Desværre ikke noget jeg har haft roddet med det var en anden der skiftede tandrem for os.😢

6
Fik lige målt lidt mere på bilen. Umiddelbart virker luftpumpen til at køre. Men de målte så også olietrykket. Det er ekstremt højt når motoren går dårligt. Og normalt når motoren køre fint. Så nu rettes mistanken lidt mod den del.

7
Prøver at teste den. 😉
Det er nok hvis man kan høre den kører ikke?

Hvis den kører kunne det vel også være en utæt slange eller lignende i det område.

Du får nok et problem med at kunne høre pumpen ?? Den siger ikke meget.. Motoren skal gå på tomgang.
(Men pp2000 testeren kan sætte den igang med kun tænding på)


Det var også den vej jeg tænkte på at gøre det. Har en pp2000😉

8
Prøver at teste den. 😉
Det er nok hvis man kan høre den kører ikke?

Hvis den kører kunne det vel også være en utæt slange eller lignende i det område.

9
Et bud kunne være "lufttilskudspumpen".. ;)

Ved du noget om den kan give en p0303. Nævnte det med pumpen for værkstedet. De mente ikke at det var den, det burde give mere generel fejl og ikke kun på en cylinder.

Men tænker alligevel det må være noget i det område. For symptomerne er jo netop den virker til at stå og hælder for meget benzin ind. Og derved ryger der for meget med ud i udstødningen. Det giver jo så anti polution fault.

Tror lige jeg prøver at hive strømstikket til pumpen. Hvis ikke det giver nogen forskel så må der jo være et eller andet galt.

Har lagt mærke til, hvis man starter og lader den kun stå i under 1-1,5 min og begynder at kører stille og roligt så kan man godt komme afsted uden den melder fejl. Men venter man mere så begynder den at vælte, hakke m.v. Man kan så ind i mellem efter kort tid slukke den helt og starte igen så er det ligesom den bliver nulstillet lidt og begynder at køre ok.


10
Kat er lige skiftet også til en bosal. Da den dumpede til syn på co2`en. Og er jo bange for at den brænde af igen grundet der hældes benzin igennem den.

Er du sikker på det med temperatur føler. ? I såfald kan det godt give et hint da den føler viser helt hen i skoven.

11
Tillægsspørgsmål. Bruger den udetemp føleren som sidder under spejlet til andet end blot visning inden i bilen?
Kommer til at tænke på den generelt står med højere temperatur end den aktuelle. Kan sagtens sige 14-15 grader selvom der er frost på ruderne. Så tænker den er i udu. Men har blot ikke tillagt det nogen værdi at få den skiftet, hvis det kun er en visning i displayet i bilen.

12
Tændbro er en valeo og lambdasonder fra bosch. Netop for at undgå alt for meget ballade.

13
Nej fandt jeg ud af bagefter, men må erkende det ikke lige var en jeg havde hørt om før. Så beklager😉
Jeg læste den i øvrigt lige fejl ud i dag. Der lå en p0303 og p1336. Om den sidste fejl skyldes det med tandremmen som stod forkert ved jeg ikke. Nu er de slettet så må jeg lige se om den kommer igen.

Begynder også at mistænke tændbroen, er godt nok som nævnt skiftet i sommers. Men har bemærket den også godt ind i mellem kan lave små hak når den er varm ved lave omdregninger. de forsvinder hvis man klamper pedalen lidt mere ned.

14
Ah så må den have en større kompressor😉

I dag var der forslag fra værkstedet til at det kunne være oliepumpen og den kunne lave for meget tryk. Ved ikke helt om det lyder helt sandsynligt.

15
Hejsa

Har en 206`er 2,0 fra 2003 med en rfn motor har det problem at den starter ganske fint men efter 2-3 min lyder et klik og så begynder den at gå dårligt i motoren. Den melder så også anti polution fault bagefter. Når den så bliver mere varm så går det ok. Selvfølgelig lyser den fortsat med motorlampen efter polution fejlen.

Den har sidste år fået ny tændbro, lambdasonder. Og lige fået skiftet katalysator+mellem potte, tændrør og pakninger ved dyserne.

Nogen der kunne have bud på hvad retningen jeg nu skal kigge i.?
Den har været på værksted og der meldte den fejl ved cylinder 3. Det ledte dem så hen på tandremmen som vidste sig at stå forkert efter skift sidste år..
Dette er nu rettet, men den laver fortsat ovenstående fejl.😢


Sider: [1] 2 3 ... 6