Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - sidobre

Sider: [1] 2
1
Elektronik / RE: startspærre 307
« Dato: 09. Februar 2018, 20:17 »
Hej
Tak for alle besvarelserne til ovenstående.
Så kom 307 airvanen til at kunne starte med to nye (ebay købte), og dernæst kodede nøgler.
Men kun med den ene af nøglerne kunne aktivere centrallåsesytemet (?). Se gerne ang. nuværende situation. Motor og transmission "Peugeot 307 starter ikke" - ved JackM.
mvh. Sidobre

2
Elektronik / RE: startspærre 307
« Dato: 29. Januar 2018, 20:08 »
(mikhan)
Desværre fulgte der ingen ekstanøgle med ved købet af airvanen, blot fjernbetjenings nøglen.
Da den anvendte helt nye fjernbetjeningsnøgle havde batteri monteret, formodedes det at dette var nyt- selvom vi talte om, at det dog ikke kunne vides hvor lang tid batteriet havde været monteret i chippen i den nye nøgle.
I dag er købt nyt batter 2016, 3V (samme som findes i øvrige virkende nøgler til airvanen, og hatcbach'en (der endnu står i carporten, og jeg afventer forårets komme, så jeg kan komme videre med pladearbejdet på den).
Selv med nyt monteret batterie i chippen i nøglehuset aktiveres centralåsesystemet fortsat ikke.

3
Elektronik / RE: startspærre 307
« Dato: 28. Januar 2018, 13:20 »
Det var også planen at følge samme metode ( " blot at bruge nøglebladet fra det nye sæt og genbruger elektronikken og startspærrechippen fra det gamle sæt".)
Der blev anvendt den medfulgte nøgle der fulgte med tændingslåsen fra autophuggeren, ved at flytte chippen fra den "gamle" nøgle over i "hugger" nøglen, og så forventeligt, at bilen ville kunne starte. Men ved tændingen derefter "turnede" blot motoren, men startede ikke.
Først da ny chip ( fra ny ubrugt nøgle) blev sat i "hugger" nøglen, og kodet med rekviret nøgle kode nr. fra peugoet via tester kunne motoren i bilen starte.
(problemer så tilbage, at centrallåsen endnu ikke er lykkedes at aktivere med den nye nøgle.. ?)



4
Elektronik / RE: startspærre 307
« Dato: 27. Januar 2018, 20:12 »
Det lykkedes ikke at kunne dreje start nøglen i tændingslåsen, efter denne var blevet spayet med rukolåse olie, og wd 40, og trykluft ned i tændigslåsen, og små slag på tændingslåsen.
Så der blev købt en tændingslås med dørlås, tankdæksel, og 2 nøgler ved en autophugger (625 kr.).
Nøgle-kode købt til ca. 200 kr. peugeot Risskov.
En uge efter blev der (med JackM) kodet nøgle til bilen.
Den starter. (og bilen kan køre :-).
(se også supplerende indlæg JackM 24-1-2018).
Imidertid er det ikke lykkedes at synkronisere nøglen til centralåsen: tænding tænd, tænding sluk, indsat nøgle, tænding på, og så hurtigt som muligt, trykket lås knappen på nøglen i 10 sekunder- samt forsøgt flere gange fra 10-30 sekunder) slået tændig fra, tager nøglen ud af tændingslåsen, ventet 10 (-30 sekunder). Trykket på lås op knap, og lås i knap. Men centrallåsen reagerer ikke på det.
Har nogen et bud på årsag, eller gerne bud til at afhjælpe problemet?

5
Elektronik / RE: startspærre 307
« Dato: 14. Januar 2018, 11:02 »
Det har desværre ikke lykkedes mig at kunne dreje startnøglen i tændingsllåsen ved at spaye først med rukolåseolie i tændingslåsen, og fremgangsmåden, rat/drej samtidigt. Da det ikke kunne lykkes blev spayet mere med wd40 med samme ingen resultat.Samt renset ned i låsen med "nål".
Jeg har nu hos autoophug købt tændingsnøglesystem, lås, 2 (!) nøgler, dårlås, og tankdæksel til 500 kr. plus mons.
- Ville det have kunnet lykkes mig, at dreje nøgle, og starte bilen efter spaynbehandlingerne, ville jeg skulle have skåret en ekstra nøgle til bilen, da jeg kun har denne ene nøgle. Prisen for nøgleskæring har jeg fået oplyst er 700 kr., og dertil kommer udgiften til ny nøgle.
Da et tændingssæt hos autoophug var billigere samlet set blev det købt.
Jeg vil være taknemmelig hvis nogen i forum vil være mig behjælpelig med oplysning om hvordan tændingslåsen, den eksisterende, og nye af/på monteres.
Så vidt jeg har kunnet se efter jeg har fjernet plastbeskyttelsen omkring ratstammen, er låsen fæstnet med en "stub" skrue, og givetvis en styrestil ved siden af denne.

6
Elektronik / RE: startspærre 307
« Dato: 10. Januar 2018, 18:18 »
Hej Alle
Tak for alle besvarelserne til nu, håber flere vil give besyv med.
(superpjok) Køber jeg en tændingslås hos en "hugger", så følger der vel en låsecylinder med dørlåsen(e)? ellers skal to sæt nøgler anvendes, holdvis til tændingslåsen, og døren.
(Mikhan) Ja, helt sikkert. Jeg har brugt den ene nøgle jeg desværre kun har til Airvanen. Jeg søgte om jeg havde skullet have fået en ekstra nøgle med ved købet af airvanen, og fandt to nøgler. De var ud fra stift fræsningen ens, og de blev afprøvet på 307 hatch'en som desværre endnu står i carporten, og som jeg skal lave nye paneler til, o.a.
Jeg har forsøgt med moderat kvantum rukolåse olie i tændingslåsen. Nøglen kan fortsat ikke drejes. I denne sammenhæng med at dreje rat frem og tilbage samtig med nøglen drejes frem og tilbage, og op og ned.
(speedi) Bilen henstår 6 km. fra min bopæl. Så i morgen når jeg kan komme til bilen. Giver jeg den en dosis rukolåseolie på ny, og som foreslået "større" dosis rukolåseolie. Og prøver det på ny.


7
Elektronik / startspærre 307
« Dato: 09. Januar 2018, 18:20 »
Hej
Fjerbetjenings nøglen kan ikke drejes rundt i tændingslåsen på Peugeot 307 airvan. år 2004, 2,0 HD.
Fjerbetjeningen kan låse døreren op, og i. Så centrallåsen er ikke defekt.
Det må så antages, at fejlen må være "noget" ved startspærren i tændingslåsen.
Enten mekaniske slid i tændingslåsen, eller på nøglen. Har desværre kun denne ene!
Så forsøg med anden nøgle kan ikke afprøves, desværre.
Jeg har forgæves forsøgt (efter samråd med Jack M), at dreje rattet i små ryk til begge sider, og samtidig skubbet nøglen lidt op og ned i tændingslåsen samtidigt med nøglen er forsøgt drejet frem og tilbage. Men nøglen kan ikke drejes det mindste.
(Så før Jack M, og jeg, sagde hunden, går løs på startspærren/ratlåsen).
Vil nogen venligst giv bud på hvad problemet kan skyldes, og afhjælpes.
Mvh.
Sidobre

8
Motor og Transmission / Tester og intercooler
« Dato: 17. Juli 2016, 16:03 »
Hej
Lang tid ikke læst, ikke skrevet i forummet. Sidst for mere end et årstid siden skrevet i forummet ang. afmontering af en drivaksel på h.siden foran på en 307, og Jack M så vidt jeg husker besvarede, men jeg beklager, at jeg desværre ikke fik opfulgt. Bilen står endnu ufærdig i carporten. Jeg har fornyligt grundet vanskelighederne ved dette reparationsarbejde købt en (god-tror jeg nok) brugt 307 airvan, (12.000 kr.), 2,0 HDI, 136 HK, 232.000 km, år 2004, nedvejet, og nu gul/hvide plader. Nu til spørgsmålene ang. div. problemer jeg må konstatere findes ved (denne brugte) bil, og som jeg herved søger svar og gerne (med)hjælp til at kan blive løst.

1)Tandremmen skal skiftes-vil nogen fra forummet kunne tilbyde det, oplyse god pålidelig mekanikker?
2) intercooleren/turboen fløjter kontinuerligt ved startkørslen, under accelleration, speeder slip-og mere eller mindre fortsættende op til konstant fart omkring landevejs hastigehed. Intercooleren/turboen lyder ikke som fløjtetønnen Viktoria, noget i retningen af en vandkeddel der fløjtende når kogepunktet, eller som en dæmpet politibils sirenelyd. Det er naturigvis dejligt at bilen fløjter efter de promonade gående barbenede kjoleklædte når jeg kører langs en vej promonade.
Men det vil være en hel del bedre, at den så ikke fløjtede videre fortsat efter andre, så vidt som een af salgsen ville have et lift i og med bilen.
Så hvad vil nogen i forummet tro kunne skyldes en årsag, at problemet med intercooleren/turboen kunne være, eller kunne det måske undersøges med en tester. Der er en mærkbar accelarations tøven med moderat nedtryk på speeder pedals nedtyk, men trykkes speederen forholdsvist noget langt ned, reagerer motoren på det efter nogen tids tøven med ganske god accelleration. (men så formoder jeg strømmer der nok også (for)megen og uforholdsmæssigt meget diesel igennem systemet).
3) ville een i forummet i og omkring Århus området tilbyde at koble sin tester til bilen til (afslørende) fejl udlæsning? jeg kommer gerne til adresse hos denne, og jeg ville også gerne kører længere hen efter en testaflæsning hvis den mulighed alene gives.
4) fartpilot er monteret, men virker ikke, så hvis een fra forummet kan tilbyde reparation af den modtager jeg gerne henvendelse angående dette.
5) Bag bremserne- skriver og klodser skal udskiftes som jeg regner med at jeg selv vil kunne klare, og div. andre ting.

9
Motor og Transmission / Trækaksel 307
« Dato: 25. Maj 2015, 12:40 »
Hej i forummet.

Da jeg vil udskifte koblingen på en 307, 2,0 hdi, årg. 2003, og jeg går ud fra at trækakslerne i begge sider skal tages ud, når gearkassen skal afmonteres. Så mit sp. er nu : er højre (passager) sides trækakslen fæstnet, og hvor, eller hvorledes afmonteres højre sides trækaksel?

10
Styling og Eksteriør / RE: Afmontere forskærm(e)
« Dato: 08. Maj 2015, 09:50 »
Bilen er en peugeot 307, 2.0 hdi, 2003

11
Styling og Eksteriør / Afmontere forskærm(e)
« Dato: 07. Maj 2015, 21:12 »
Naturligvis- undskyld. Peugeot 307 2,0 hdi, 2003

12
Styling og Eksteriør / Afmontere forskærm(e)
« Dato: 07. Maj 2015, 20:31 »
Hej
Hvorledes skal for-skærme(n) frigøres fra de(n) øverste montering, der hvor der er placeret nogle "skrue lignende plast monteringer" af skærmen- ses når fronthjælmen er åbnet?

13
Motor og Transmission / Ny kobling, skifte
« Dato: 26. April 2015, 13:38 »
Hej alle
 Igennem nogen tid har 307 2,0 hdi, årg. 2003 haft svært muligt gearskifte. Forleden da jeg kørte ud, og ned ad vejen fra carporten, kunne der ikke længere skiftes til første og andet gear. Så jeg antog at koblingen var sandsynligvis slidt op nu. Bilen kunne sættes i bakgear, så jeg bakkede vejen tilbage til carporten. Jeg er nu så småt gået i gang med at vil skifte udskifte koblingen med en ny. Har set nogle instruktive videos på utube om koblings skifte, og at gearkassen skal afmonteres. Men er det noget jeg i særlig grad skal gøre, og være opmærksom på ved et sådant forsøg på af skifte en kobling selv? Nogen som vil dele deres erfaringer med mig, eller medgive nogle råd og fif til hjælp til udskiftning af kobling?

14
Motor og Transmission / sporing af forhjulene
« Dato: 30. Januar 2015, 17:20 »
Hej
På min 307 2.0 hi, årg. 2003, har jeg skiftet begge støddæmperne samt fjedrene forrest på bilen samt monteret nye styrekugler, nogenlunde monteret ligesom de gamle sad, og bilen holder nu ikke længere ligeud kørslen helt som før. Ville nogen i omegnen af Århus kunne tilbyde en hjælp til sporing af forhjulene? Evt. også vil kunne påfylde additiv til diesel filteret?

15
Motor og Transmission / RE: trækkraft 307 2,0 hdi
« Dato: 21. Marts 2014, 12:22 »
Citér
Jack M skrev:
Skal vi sige ved 12 tiden ?? Jeg har et gøremål i trustrup i morgen, så skal vi sige på ok tankstationen kl 12? Så er du også fri for at finde ud af de små veje som ikke engang Falck eller gutterne med de blå blink kan finde ud af :P du kan kontakte mig på 30304564


Tak. Jeg prøver så at kunne være ved tankstationen i Trustrup i lørdag ved 12 tiden.

Sider: [1] 2