Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - torbenfjoergensen

Sider: [1]
1
Tak for input  :)

2
Hej,

Jeg forelagde flg. for mit Peugeot værksted:
Lampen / indikatoren for forvarmning lyser ikke når jeg drejer nøglen.  Tænker da at den bør forvarme når det kun er 12°C om morgenen?
Måske pæren / dioden i instrumentpanelet bare er brændt over, - måske virker forvarmningen ikke?

Peuget svarede:
Det er helt naturligt at forvarmingslampen ikke tænder. Den kan hvis det er mange minusgrader give et kortvarrigt blink. Bilen forvarmer i nogle få minutter uden at det kan ses i instrumentpanelet, og vi har aldrig oplevet problemer med start af motoren på tilsvarende biler p.g.a. forvarmning. Jeg tror heller ikke at du på noget tidspunkt har set den lyse.
Du kan være ganske rolig, og rigtig god dag.

Jeg svarede:
Tidligere har den lyst kortvarigt og lidt længere når det er koldt i vejret.
Alt andet lige skal den vel lyse som “lampetjek” når man drejer nøglen?
Hvis ikke den forvarmer i koldt vejr går det vel ud over levetiden på brændstofdyserne?
Vi holder øje med om den lyser når det bliver koldere i vejret. (Frost)
Hvis ikke, -så forventer vi at i kigger på det og evt. udbedrer uden beregning. Også efter garantiudløb d. 8. november.

Hvilke erfaringer har i andre Peugeot 208 / 2008 1,6 BlueHDI 100 ejere?

Mvh
Torben

3
Motor og Transmission / RE: Peugeot 208 BlueHdi Ny
« Dato: 17. Oktober 2017, 16:10 »
Min 2008'er fra Nov. 2016 med Ca. 31.000 km på bagen har en højfrekvent / hylende lyd når man kører ca. 120 km/t i 5. gear. Lyden høres i sær hvis man linder på speederen ved kø-kørsel på motorvejen og bilen motorbremser. I starten var jeg lidt i tvivl om hvorvidt lyden kom fra turboen eller gearkassen. Jeg har ignoreret det lidt, da jeg som regel kører ca. 110 -eller 130 km/t plus på motorvejen. På det seneste synes jeg dog at det er blevet lidt værre. Den højfrekvente / hylende lyd høres mest i mellem små 100 km/t til godt 120 km’t, Lyden synes dog på det seneste at have ”flyttet sig” fra Ca. 120 km/t til nu Ca. 110 km/t. Som nævnt er lyden i sær fremherskende når man linder på speederen og bilen motorbremser. Værst er det nok når bilen motorbremser i mellem Ca. 110 km/t til små 100 km/t. Lyden synes at blive værre på lange ture (når olien er varm formoder jeg).
Min 2008'er var til tjek hos Peugeot i Sakskøbing d. 9. oktober. Her målte de lyden fra gearkassen og fortalte mig at den holder sig inden for grænseværdien / normen set i.f.t. biler af samme type. Jeg ved dog ikke hvem som har fastsat denne grænseværdi -eller norm? Peugeot måske?
hylelyden er der jo stadig, - så jeg har svært ved at glæde mig over at min bil skulle holde sig inden for grænseværdien / normen.

4
Motor og Transmission / RE: Hyletone fra ny Peugeot 208 BlueHDI
« Dato: 07. Januar 2017, 18:43 »
Min 2008'er 1,6 BlueHDi 100 hyler lidt ved ca. 120 km/t, i sær hvis jeg tager farten af / slipper speederen. Har også bemærket en ganske svag hylen når jeg starter den kold i koldt vejr. Jeg tænker at den svage hyletone stammer fra turboen.

Sider: [1]