Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - SteffenFriis

Sider: [1] 2
1
Interiør / RE: Air Con køler kun i ene side
« Dato: 21. August 2015, 15:34 »
Dumt spørgsmål.. Har du nogle tegninger over hvordan jeg kommer derind og kigger?.. For jeg gætter på det bliver pænt dyrt med mekaniker på.

2
Interiør / Air Con køler kun i ene side
« Dato: 21. August 2015, 13:36 »
Hej

Jeg har et lille problem, jeg har en 307 HDI fra 04' som jeg købte i Maj sidste år. Ved købt virkede Air Con ikke korrekt og jeg reklamerede med det, og fik fortalt at det var en slange der var utæt. De skiftede den naturligvis og fyldte den op hvorefter det bare kørte indtil i sidste uge.

Jeg har oplevet at den kun køler i højre side, selv i midterpanelet's højre side.. Hvis jeg lukker for passagersidens luft, kommer det fint over i førersiden, men uanset om jeg skurer op på 4 eller 1 nytter det lige lidt.. Luften kommer ikke over til mig.

Jeg snakkede med en mekaniker som mente at det ikke kunne være mangel på væske hvis det på fyldt på sidste år, men efter hvad jeg kan læse kan det ikke være spjældet da der ikke er tale om et klima anlæg.

Nogle der har en idé ?

PS. Når jeg trykker på "A/C" kan jeg hører den siger "klik", hvorefter motoren giver flere omd. og A/C starter op med kold luft, så den starter fint..

Men ellers er det pas.

3
Motor og Transmission / RE: Servo'en virker hård og larmer
« Dato: 06. December 2014, 16:58 »
oh yea..

Sorry.. Peugeot 307, 2.0 HDi fra 2004

4
Motor og Transmission / Servo'en virker hård og larmer
« Dato: 06. December 2014, 16:53 »
Hej alle

Jeg forsøgte mig lidt med hjælp fra Google, men det hjalp ikke just på mit problem.

Igår da jeg var ude at køre damen rundt, blev min servostyring hårdere end normalt (synes jeg) og da jeg så holdte stille kunne jeg høre servoen "hvæse" når jeg drejede på retten. Enormt tydeligt i bilen.

Da jeg gik ud for at høre det ude fra motorrummet kunne man ikke høre det for motoren så det var ikke særlig højt derude. Men det er dog alligevel højt nok til at det kan irriterer mine øre når man ikke ved hvad det er.

Det virker ikke som om servoen bliver hårdere nu, men den er bestemt mere hård end tidligere, og da der er fint med væske på (næsten på max) er jeg lidt på bar bund.

jeg kontaktede min gamle far, for at høre ham omkring det da jeg ikke umiddelbart kan komme i kontakt med Peugeot i en weekend, men han mente det "måske var væsken der var blevet en smule tykkere i kulden måske".

Og det virker jo realistisk nok, men så alligevel utroligt hvis det blot er det.

Er der nogle der kan give mig et klart bud på hvad pokker det kan være ?

5
Motor og Transmission / RE: 307 HDI problem
« Dato: 04. August 2014, 22:23 »
Så blev det skiftet..

Og nu virker det :)..

Inden da havde jeg kontakt til C.A. Larsen i Odense NV, og spurgte deres værkfører til råds inden jeg bestemte mig for at punge ud - Primært pga. deres ringe engelsk, og han fortalte at det kostede 8900 kr (eksl. montering og testing) i Danmark, så han mente prisen var OK.

Så jeg bestilte, og nu virker det.

Det var dyrt og jeg håber ikke andre kommer ud for det samme - Tak for hjælpen og de råd jeg har fået, det har været super i en stresset situation.

6
Motor og Transmission / RE: 307 HDI problem
« Dato: 31. Juli 2014, 18:31 »
Endnu en update.

Nu har man haft en tester på igen, og har fundet ud af at det ikke kun var mit dieselfilter og føleren den var gal med.

Nu er dieselpumpen (højtrykspumpen) også stået af, og det koster så lige 1200 €

Nu er vi oppe på 1500 €, og jeg har måtte forlænge min ferie hvertfald en uge da delene til pumpen skal bestilles hjem.

7
Motor og Transmission / RE: 307 HDI problem
« Dato: 30. Juli 2014, 21:20 »
Nå en lille update

Den har været til mekaniker hernede (Peugeot) og da de fik sat en tester på, konstaterede fejl i noget med diesel føleren og skiftede den..

Total pris 300 EUR..

Idag er problemet kommet igen, og skal ind med den igen imorgen kl 8. Det ligner lidt at jeg må udskyde hjemturen til DK da det er tvivlsomt om den er færdig til weekenden.

8
Motor og Transmission / RE: 307 HDI problem
« Dato: 25. Juli 2014, 11:09 »
Citér
binx skrev:
Lidt "sjovt" at det er i Frankrig, for vil var ude for nøjagtigt det samme ( det med max 3000 omdr ) i Frankrig sidste år. Jeg var ved at skide en kamel og var bange for ferien sku ende der, men kørte bilen i 3000 omdr i ca 20-30 min, og pludselig kom en skarp duft, og næste gang bilen blev slukket og startet var det væk. Bilen har ikke døjet med noget som helst siden, så hvad det var ved jeg ikke.... Men prøv og kør en tur på motorvejen og hold så høje omdrejninger du kan i så lavt gear som muligt ( gerne 3 )
Det virkede for mig


Min bil har fået sit eget liv, nu gider den ikke melde fejl efter jeg skiftede pærer. Jeg har bedt om en tid ved Peugeot i Fréjus, og den tid er på tirsdag - Der sætter de en tester på (just to be sure), også må vi se hvad den melder.

Men igår da den meldte fejl, der slukkede jeg motoren bagefter, så ville den ikke starte i 1-2 minutter. Da den så kom, kørte den fint igen (dog stadigvæk med fejl) men motorkræften var der.

Men jeg holder lige tråden opdateret, i tilfælde af at folk med samme problem har en idé om hvad der skal gøres.

9
Elektronik / RE: Skift af nøgle
« Dato: 22. Juli 2014, 19:42 »
Hmm..

Altså at have skåret nøglebladet ud efter det gamle er jo ikke just den store udgift, men jeg tænker bare lidt ved kik på billederne.. Passer chippen i?..

For det virker lidt som at knapperne er forskudte på den gamle, hvor imod på den nye med foldeblad er de placeret lige over hinanden.

Men jeg er naturligvis ikke sikker på hvordan chippen under foldebladet ser ud, men det må du jo kunne svare på Ole ?.

Der er nemlig en hernede i Frankrig der kan skifte chippen over og skære bladet til for 10 EUR. Så tænkte at hvis jeg kunne købe den nye og noget smartere nøgle, så ville det jo være en god "gave" at tage med sig inden man drager nord på igen.

10
Elektronik / Skift af nøgle
« Dato: 22. Juli 2014, 12:56 »
Hej alle

Jeg har en peugoet 307 fra 2004, hvor jeg har sådan en nøgle : http://www.dx.com/p/aml031381-replacement-2-button-remote-key-case-for-citroen-peugeot-black-silver-245960#.U85C1vl_vww

Den er gået i stykker, og jeg skal derfor have et nyt case og overvejer en 2 key folding key..

Kan man skifte dem ud uden at det fucker helt op ..

http://www.dx.com/p/aml031386-replacement-2-button-folding-remote-control-key-case-for-citroen-peugeot-black-244116#.U85Ck_l_vww

11
Motor og Transmission / RE: 307 HDI problem
« Dato: 22. Juli 2014, 11:29 »
Citér
acdk skrev:
hej jeg har også haft et problem med min peug  oghavde den til mek, kan kunne ikke finde fejlen, heller ikke med en bosch tester  jeg kørte den på peug værksted det tog under 10 min at finde fejlen dvs de 8 min til opsætning og opstart af com. det kosted 200 kr og de var yderst


Var det med vinduet eller med den der møg irriterende 'Anti Pollution Faulty' ?..

12
Motor og Transmission / RE: 307 HDI problem
« Dato: 21. Juli 2014, 23:45 »
Hej alle

Jeg har nu haft den på værksted hernede, og de havde sat computeren til, og kunne ikke finde nogle fejl på bilen.

De prøvede ellers i en times tid, men det lykkedes dem altså ikke, og umiddelbart kan jeg kun "fremkalde" fejlen når bilens kølevand (eller den der temp. måler ved speedometeret) når 90 grader.

Har lige været ude og køre 50 km (samme strækning hvor jeg kun kunne køre 25 km på højlysdag) og der kom ingen alarm.

Jeg prøvede også at fjerne polerne (den ene), hvilket ikke hjalp på noget udover at jeg måtte indstille dato og klokken igen..

Efter jeg har haft fjernet + polen, er der opstået et nyt problem - Et jeg kan leve med men nu spørger jeg lige kort (mest dig Superpjok).

Normalt når du læser via fjernsystemet fra din nøgle, og holder den nede (låse knappen) i 5 sek, så ville bilen automatisk rulle alle vinduerne op hvis de var åbne. Efter jeg har haft polen af batteriet oplever jeg dog at den nægter at lukke venstre rude.. Men ruden virker fint når den skal køres op manuelt. Ved du hvad det skyldes ? :P

13
Motor og Transmission / RE: 307 HDI problem
« Dato: 15. Juli 2014, 21:13 »
LMM og EGR er rent volapyk for mig.. Men det lyder dyrt?..

Jeg har kontakt med et værksted i nærheden hvor han kan engelsk (sådan da), og tid får jeg imorgen, men vil gerne vide lidt om hvad der er galt selv, inden jeg får taget røven hernede ? :-)

Hvad er en LMM og EGR?

14
Motor og Transmission / RE: anti forureningssystem
« Dato: 15. Juli 2014, 20:24 »
Jeg lytter også med her

Sidder i Sydfrankrig med samme problem på min 307 HDI..

Lidt kritisk

15
Motor og Transmission / 307 HDI problem
« Dato: 15. Juli 2014, 20:07 »
Hej Peugeot Club

Jeg er lige kørt til syd frankrig i min bil, ingen problemer, indtil vi når 100 km fra Nice (20 km fra hvor vi skal bo), der holder vi en pause på 5 min, og da vi kører op på motorvejen igen melder den "ANTI POLLUTION FAULT" i displayet, og motorfejl lampen lyser. Bilen går ud midt på motorvejen, og vil ikke starte for 1-2 minutter.

Efter kort tid starter den igen, motorlampen lyser stadigvæk men vi formår at tilbagelægge de resterende 20 km uden problemer.

Da vi når frem står den 1 times tid, hvorefter vi skal bruge den igen - Her er alle fejl væk og bilen virker som altid. Indtil idag.

Idag skal vi køre 40 km (frem og tilbage) til stranden, og frem sker der intet.. Da vi skal hjem og når vi er 8 km fra hjemmet melder den samme fejl, og det virker som at turboen dør.

Jeg mister stort set alle HK, og bilen kan kun køre mellem 2.000 til 3.000 omdrejninger pr. gear.

Selv på lige strækning har den svært ved at trække sig afsted i 5 gear.

Vi når frem tager noget at spise, og 30 minutter senere melder den stadigvæk fejlen.. Da jeg starter bilen og begynder at køre virker alt normalt, men hurtigt kan jeg mærke det føles som at turboen er væk når jeg rammer det 3 gear.

Jeg har ingen idé om hvad der kan være galt, og de folk jeg spørger siger det er "partikel filteret der er stået af" hvilket er lidt mystisk da sådan et slet ikke er i bilen ;).

Peugoet 307, HDI 90 HK
Årgang 2004
5D Hatchback
Kørt 191.000 km

Nogle der har en idé om hvad det kan være ? Og hjælpe mig, jeg kan næppe køre hjem med 20-30 HK (som det føles til at have).

Så bliver det hvertfald en lang tur.

Sider: [1] 2