Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Roskilde

Sider: [1] 2 3 4
1
Elektronik / Bremselys virker ikke. 407
« Dato: 13. Juni 2016, 11:51 »
Hej derude.
Har et underligt problem. Her den anden dag gik mit bremselys i venstre baglygte på min Peugeot 407sw.
Har været ude og købe en ny pærer og satte den i. Men bremselyset virker stadig ikke. Kørerlys og blinklys virker som det skal.
Har prøvet at skifte rundt på pærerne, og kiggede på ledningerne om der skulle være brud. Men der er intet at se.
Bremselys i midten på bagklappen og højre baglygte virker også fint.

Nogen der har et bud på hvad der kan være galt?

Henrik

2
Motor og Transmission / RE: Turbo 1,6 hdi
« Dato: 06. April 2016, 12:02 »
Du kan jo altid kører forbi en Peugeot forhandler og hører om de lige vil lytte til bilen. Jeg kørte forbi min lokale, så de var rigtig flinke at gå med ud od lytte og skrue røret af ind til turboen, så de kunne mærke om der var slør.
Bare for en sikkerheds skyld.

3
Motor og Transmission / RE: Turbo 1,6 hdi
« Dato: 05. April 2016, 22:58 »
Rtcallesen:
Den hviner fra omkring 1800-1900 omdrejninger når turboen begynder at arbejde. Lyder som en sirene hvor lyden bliver højere og højere jo mere man kommer op i omdrejninger.
Lyder som en ambulance når den rigtig får noget at leve af.

Er hoppet på tilbudet til 9600.- med motorrens og den brugte turbo. Har allerede set turboen og der er ingen slør eller andet der skulle starte nogen alarmklokker hos mig. Bilen er jo ikke så meget værd mere og har snart rundet 300000 km. Så begrænset hvad man vil smide efter den, men kan også godt lide at den lige får skyllet motoren igennem.

4
Motor og Transmission / Turbo 1,6 hdi
« Dato: 04. April 2016, 22:26 »
Min Peugeot 407 1,6 hdi er begyndt at få en sirene/hvine lyd fra turboen, og dommen er afsagt af Peugeot, at turboen skal skiftes.
Har stadig ikke fået et tilbud fra Peugeot, men har fået nogen tilbud fra autobutler.
Har fået tilbud fra 7600.- til 14.500,-
Tilbuddet på 7600.- er med en renoveret turbo og den til 14.500.- er med en helt ny turbo.
Kan også se Peugeot har en foreskrift om at den skal skiftes olie 4-5 gange og renses bundkar osv.
Det er naturligvis ikke med i tilbudet til 7600.- men er med i det til 14.500.
Men mit spørgsmål er egentlig om det er strengt nødvendigt at skifte olien så mange gange?
Og om en renoveret turbo kan være ligeså god som en ny?

Har også fået et tilbud på 9600.- hvor de skifter olien de 4-5 gange og renser osv. Men turboen er brugt og har kørt 120000 km. Ville det kunne betale sig?

Bilen kører med 15000 km service og har modificeret bundkar.
Det jo fristende at sparer 7000.- når bilens værdi efterhånden heller ikke er så stor mere.

Håber nogen har nogen erfaringer.

MVH Henrik:)

5
Peugeot Snak / RE: Køb af 407, hvad skal man være obs. På?
« Dato: 26. Februar 2016, 22:37 »
Jeg købte i november 2014 en 407 1,6 hdi. Skøn bil der kører fantastisk. Du skal efter mine erfaringer kigge efter følgende.
Oliesnask ved dyserne.
Om olierøret ved turbo lækker olie,
Finde ud af om der er det nye eller eventuelt modificeret oliekar på bilen.
Det elektriske. Man skal leve med lidt fejl lamper ind imellem på en fransk bil.
Rust er ikke noget problem, dog kan der være lidt i bagsmækken på SW modellen .
Slidt interiør. Nogen dele er ikke de mest slidstærke i kabinen.

Eller bare kig efter almindelig slid osv. Det er en skøn og stadig smuk bil selv om det er ved at være en ældre bil efterhånden.

Henrik

6
Styling og Eksteriør / RE: Maling af frontklap pris ?
« Dato: 16. Oktober 2015, 13:37 »
Regn med omkring 2500-3000 kr. Det har jeg givet før til en Passat. Men man kan næsten altid finde en autolakerer der hygger sig efter fyraften:)
Nogen gange er de også meget glade for du kommer med delen løst, og ikke slæber hele bilen med.

7
Peugeot Snak / RE: Trip/forbrug
« Dato: 16. Oktober 2015, 13:34 »
Ja, det faktisk meget irriterende at man ikke kan få det fast i instrumenthuset, bander tit over det, især da jeg er for nærig til at købe et nyt multidisplay. har det sædvanlige problem med det "dør" efter et stykke tid.  Er der intet man kan gøre for at få informationer over i instrumenthuset? Tænker her med noget ledning eller lignende?

8
Elektronik / G/s på lmm
« Dato: 30. September 2015, 22:58 »
Hej derude.
Er der nogen kloge hoveder derude, der ved hvor mange g/s en Luftmassemåler skal stå på i tomgang og ved en hvis belastning f.eks?
Der er en 407 1,6 hdi det drejer sig om!
Tak
MVH Henrik

9
Motor og Transmission / RE: EGR afblændinge
« Dato: 14. September 2015, 11:41 »
Så fik jeg boret et 6,5 mm hul i pladen. Og hvis jeg syntes den kørte godt før med pladen, så må jeg sige den kører endnu mere fantastisk nu. Mit brændstofforbrug er også mere normalt, og motoren siger lidt mindre. Så nu er alt perfekt, og som det skal være.

10
Motor og Transmission / RE: EGR afblændinge
« Dato: 11. September 2015, 22:53 »
Har kørt cirka 250 km med pladen på nu, og kan godt se mit km/l ikke er helt så flashy som før, dog ikke langt fra normalen. Så afmonter pladen og borer et 6-7 mm hul i.
Det må snyde elektronikken og får det tilbage til nærmest normale tilstande. Ellers kører bilen rigtig godt med pladen monteret.

11
Motor og Transmission / RE: EGR afblændinge
« Dato: 09. September 2015, 14:47 »
Nej. Pladen er hel uden et hul i. Har læst mig til at den fejl den kaster op på computeren ikke skulle gøre skade, og man roligt kan ignorerer den. Skal nok melde tilbage efterhånden som jeg har fået kørt noget mere i bilen. Foreløbig et det bare super duper;)

12
Motor og Transmission / EGR afblændinge
« Dato: 09. September 2015, 11:01 »
Vil lige dele en lille solstrålehistorie med jer.

Jeg har en Peugeot 407 1,6 hdi som jeg er rigtig glad for.
Har tidligere haft en Passat hvor EGR var afblændet, og den kørte super godt efter indgrebet.

Efter i laaaannnngggg tid at have gennemsøgt nettet for historier om EGR afblænding på 1,6 HDI og stort set kun fandt gode ting om det, fik jeg købt en afblændingsplade på Ebay til cirka 50 kr.

Her til morgen har jeg så monteret den. Det var egentlig ganske simpelt, dog til tider en pain in the ass at komme til, men det lykkedes og pladen sidder der nu.

Fulgte den her vejledning, dog er den til en Ford Focus TDCI, men samme opbygning og stort set samme motor.
http://www.fordownersclub.com/forums/topic/42915-guide-fitting-egr-blanking-plate-16tdci-engine/
Jeg brugte også den her video(på fransk desværre)
https://m.youtube.com/watch?v=n5zZRCbfCXM

Manden i videoen afmonter brændstoffiltret, det gjorde jeg dog ikke. Jeg skubbede bare filtret så langt ud jeg kunne, så kunne mit værktøj sagtens komme ned og fjerne filterholderen.

Har lige været ude på en 30 km tur med både landevej og motorvej, og jeg må siger jeg ikke fatter jeg ikke har gjort det før. Bilen kører meget roligere, mere blødt kan man vel kalde det, og den trækker fra lavere omdrejninger end den gjorde før. Kører virkelig fantastisk nu, så må jeg se om det holder for altid. Det som om den lige fik mange flere hestekræfter og momentet virker også som om lige fik en skud steroider:o

Den kaster en fejlkode af sig når jeg sætter min computer til, men den forbliver i det gemte og kommer ikke op på instrumentpanelet.

Jeg er virkelig skruemongol, men det tog 1.20 time at montere, bare se videoen og vejledningen, så er man godt på vej. Det er ikke så svært B)

Kan kun sige, gør det, hvis man ikke allerede har gjort det:D

En lille solstrålehistorie fra Roskilde:;)

MVH En glad Henrik

13
Peugeot Snak / RE: Orginal lakstift pris?
« Dato: 20. August 2015, 22:16 »
Jeg købte en igår ved Peugeot i Roskilde. Gav 126 kr for lak og klarlak:-)

14
Motor og Transmission / RE: Hvor på billedet.
« Dato: 18. August 2015, 09:19 »
Så jeg læser det til at du ville gøre ligesom i youtube videoen. Altså sprøjte det ind i røret mellem LMM og turbo. Forøvrigt til højre for "16" på motorcoveret på billedet?!

15
Motor og Transmission / RE: Hvor på billedet.
« Dato: 17. August 2015, 22:08 »
Ok. Det må jeg lige kigge på. Men det youtube klip der er lagt ind i den oprindelige tråd, viser jo manden sprøjter det ind efter lmm og inden turbo, altså så det kommer igennem turbo. Får jeg bedre effekt af din måde at gøre det på, end det Youtube videoen viser?

Sider: [1] 2 3 4