1
Motor og Transmission / Sv: Kobling 308sw
« Dato: 04. August 2025, 22:28 »
Hvis den har kørt 165000 km med den samme kobling, kan den vel næppe siges at være dårlig. Det er da ganske pænt.
Er den defekt?
Er den defekt?
Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.
Så lykkedes det at få udluftet bremserne, uden brug af tester. Det tog flere omgange men Biltema udlufteren, sat til 2 bar, var en kæmpe hjælp og kan anbefales! Låget passede fint!
https://www.biltema.dk/bil---mc/bilvarktoj/bremsevarktoj/bremseudluftere/bremseudlufter-manuel-2000044343
Tusind tak for svar!
Tak, jeg prøver denne https://www.biltema.dk/bil---mc/bilvarktoj/bremsevarktoj/bremseudluftere/bremseudlufter-manuel-2000044343
Hej,
Vi har store problemer med at få tryk på bremsepedalen efter flere forsøg på udluftning på en Peugeot Partner 1.6 109HK benzin fra 2005 der har kørt 150.000 km.
Vi skiftede bremsecylindre bag og bilen måtte stå et par dage indtil vi fandt de rigtige bremserørsnipler.
Efterfølgende har det været helt umuligt at få tryk på bremsepedalen. Vi har læst forskellige vejledninger på nettet; taget sikringen ud til ABS systemet mens vi udluftede etc. men intet har virket.
Er der nogen der kan pege os i den rigtige retning, eventuelt med link til til en god "tutorial"?
På forhånd tak,
Steen
Så fik jeg skiftet injector på cyl 1 og renset de tre andre.
Nu starten den lidt bedre, men den kommer stadig med ESP efterfulgt af P1337 kort efter. Det er specielt når motoren er varm og den går i tomgang. Så kan man høre den går lidt ujævnt hvorefter fejlen kommer og den går på 3 cyl.
Talt med Peugeot som siger “tjek ledningen til krumtapsensoren” og vil ikke have den ind til fejlsøgning da udgiften ikke står mål med bilens værdi - hvilket jo kan være sandt nok.
Nogen gode råd eller kommentarer?
Kære SR - mange tak for dit svar.
ESP fejlen har her sammenhæng med at bilen går i tændingsfejl (kører på 3 cylindre). ESP lyser først og man kan mærke at bilen går dårligt og ca 10 sek efter lyser motor fejl lampen med fejl P1337 (misfire cylinder 1). Så det er ikke to uafhængige fejl.
Der er ikke seperat tændspole til hver cylinder. Der er én enhed med fire spoler integreret i. Så jeg kan ikke bare bytte om. Den er helt ny og i god kvalitet.
Samme med tændrørene. Helt nye og i god kvalitet.