Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - SR

Sider: [1] 2 3 ... 29
1
Peugeot Snak / Sv: Timing værktøj - Prince motor/EP6/3F?
« Dato: 07. December 2025, 22:35 »
Tak, Holt

Fin detalje med EU/Non-EU og tak for linket. Jeg har bestilt et venindesæt ;-)

Har du mon også en ide om hvordan man "oversætter" Peugeots koder, f.eks. "3FA" til N14, N16, N18 - altså motormodelbetegnelser.

Jeg kan godt følge dig mht. den modholdsnøgle, men generelt bør man være lidt påpasselig med at benytte timingværktøjer som modhold, men da du nok har lavet flere af disse motorer(?) må du have erfaret at det kan fungere. Jeg er kylling og køber en nøgle :-)


Noget helt andet - af ren interesse.
Hvad er dine erfaringer med højtrykspumpen, benzin. Så vidt jeg har kunne finde ud af, skyldes de fleste fejl manglende olie.
Har du rodet med det og hvor køber du o-ringe og pakdåse mv.? Vil du i så fald dele data?

2
Peugeot Snak / Timing værktøj - Prince motor/EP6/3F?
« Dato: 06. December 2025, 10:03 »
Hej

Jeg har brug for lidt sparring angående timing værktøj til en EP6/3F? motor.

Man kan købe diverse på nettet, herunder Temu m.fl. - som dette:
https://gm-tools.eu/36,engine-timing-tool-set-citroen-peugeot-mini-1-4-1-6-16v-vti-thp.html

- og så er der dette:
https://www.ebay.de/itm/127221097408?_trkparms=amclksrc%3DITM%26aid%3D777008%26algo%3DPERSONAL.TOPIC%26ao%3D1%26asc%3D20250528145717%26meid%3Dec66d20753f44d768144301b06dd3884%26pid%3D102790%26rk%3D2%26rkt%3D15%26mehot%3Dnone%26itm%3D127221097408%26pmt%3D0%26noa%3D1%26pg%3D4375194%26algv%3DRecentlyViewedItemsV2DWebWithPSItemDRV2_BP%26brand%3DLaser%26tu%3D01KBSE5B6P6Z9GDTVDJQWPBKYD

Som jeg lige kan se det, må den primære forskel være vinkelmåleren (den lille elektroniske kasse), ud over at værktøjet fra Laser nok er den professionelle udgave.

Mon der er en herinde, der vil dele hvad du selv bruger/har købt?

- og hvad bruger du til at holde igen, når krumtap skal spændes?

Jeg er faldet over dette værktøj, der ser ud til at løse opgave på krumtappen, når remhjulet er demonteret: https://mark-moto.pl/narzedzia-warsztatowe/blokady-rozrzadu/blokada-rozrzadu-bmw/blokada-walu-korbowego-bmw-n12-n14-n40-n42-n45-n46-n52


3
Det kommer nok an på, hvilke forudsætninger du har for at anvende testeren/reparere din bil.

De koster jo ikke alverden og kan hurtigt være tjent hjem.

4
Interiør / Sv: Peugeot 308 - 2009 - varmelement - rør forbindere
« Dato: 12. November 2025, 18:01 »
EE? eller bare E?

Hvis du søger på varenummeret på nettet, evt. Ebay, kan man nogle gange være heldig at finde den slags, der ellers ikke er tilgængeligt i DK.

I udlandet reparerer man mere end i DK, hvor meget er "byt til nyt".

Vær lidt kreativ i din søgestreng.

5
Peugeot Snak / Sv: Kodning af Anhængertræk
« Dato: 12. November 2025, 16:21 »
Le Petit Garage kunne være et godt bud, hvis du tænker på et værksted.

6
Peugeot Snak / Sv: HVORFOR
« Dato: 07. November 2025, 12:04 »
Den er formentlig ren, men teknikken er måske forkert, så du selv laver striberne.

Tør/gnub ruden over med en fugtig klud og tør efter med en tør klud, uden at gnubbe løs (det er måske her du gør en fejl)

Alternativt kan du gøre som vinduespudseren og bruge en skraber.

7
Undervogn / Sv: Ankerplader
« Dato: 30. Oktober 2025, 09:46 »
Skulle være på lager i Letland, men send en forespørgsel før du bestiller noget:
https://dts.lv/da/parts/4209A1

8
Motor og Transmission / Sv: Dele til kobling
« Dato: 19. September 2025, 20:37 »
Den slags er oftest kun noget du kan købe originalt, men hvis du søger på nettet burde du få flere hits, i udlandet.

Peugeot kan normalt godt få det hjem hurtigere, hvis du vil betale for ekspres/flyfragt.

9
Elektronik / Sv: Blinklyset
« Dato: 19. September 2025, 08:23 »
Du kan afgøre det ved at måle spændingsfald, på hhv. plus- og stelsiden.

Med et multimeter vil du få en gennemsnitsmåling, der ikke afspejler det faktiske niveau.

En præcis måling kræver et oscilloskop,  da der er tale om et blinklys.


En/flere dårlig(e) pære(r) kan være årsagen, men da det er svært at afgøre hvilken, kan du være nødsaget til at udskifte dem alle, hvilket dog er en relativ overkommelig udgift og opgave.

10
Motor og Transmission / Sv: Pakning
« Dato: 19. September 2025, 08:14 »
Alt er relativt.

Kunne en afklaring ske gennem et opkald til et værksted?

11
Motor og Transmission / Sv: Kobling 308sw
« Dato: 04. August 2025, 22:28 »
Hvis den har kørt 165000 km med den samme kobling, kan den vel næppe siges at være dårlig. Det er da ganske pænt.

Er den defekt?

12
Motor og Transmission / Sv: 1,5 hdi starter ikke
« Dato: 18. Juli 2025, 08:25 »
Kommer diesel til den???? Hvordan har du testet det?

Umiddelbart får jeg den tanke, at brændstoffet udebliver, altså ikke sprøjtes ind i motoren.
Givet at ledningsnettet er intakt, må det betyde, at ECU'en (hvis funktionel) ikke åbner for dyserne. Hvorfor åbner/styres dyserne ikke? ECU'en må mangle et signal: sensor for dysetryk eller reelt manglende tryk, knast- eller krumtappositionssensor er defekt.

Hvilken tester har du adgang til? Du kan overveje, at udlæse livedata og se værdierne relateret til brændstofsystem.


13
Undervogn / Sv: Udlufte bremser Partner 1.6 109HK benzin 2005
« Dato: 01. Juli 2025, 09:15 »
Så lykkedes det at få udluftet bremserne, uden brug af tester. Det tog flere omgange men Biltema udlufteren, sat til 2 bar, var en kæmpe hjælp og kan anbefales! Låget passede fint!

https://www.biltema.dk/bil---mc/bilvarktoj/bremsevarktoj/bremseudluftere/bremseudlufter-manuel-2000044343

Tusind tak for svar!

God feed-back.

14
Undervogn / Sv: Udlufte bremser Partner 1.6 109HK benzin 2005
« Dato: 20. Juni 2025, 07:56 »
Tak, jeg prøver denne https://www.biltema.dk/bil---mc/bilvarktoj/bremsevarktoj/bremseudluftere/bremseudlufter-manuel-2000044343

Den ser god ud. Hvis låget passer, fås det næppe meget bedre i det prisleje.

Lad os høre om udstyret virkede og om det løste dit problem.

15
Undervogn / Sv: Udlufte bremser Partner 1.6 109HK benzin 2005
« Dato: 17. Juni 2025, 22:41 »
Den du har linket til er vist en suger.

Man skal på nogle biler sætte overtryk på bremsevæskebeholderen, typisk ca. 2 bar

Sider: [1] 2 3 ... 29