1
Motor og Transmission / Sv: fejl 1337
« Dato: 23. Juni 2026, 23:32 »
Live data er udlæsning af de aktuelle værdier som genereres, f.eks. omdrejningstal, antal impulser fra ABS-sensorer, antal tændingsfejl, værdier fra lambdasonder osv.
Værdierne udlæses med en tester og kan præsenteres med grafer og/eller tal.
Netop for at undgå udskiftning af reservedele på formodning kan et "kig ind i bilens mave" være påkrævet i fejlsøgningen.
P1337 skulle være relateret til tændingen, hvilket måske kan forklare hvorfor udskiftning af benzindyser ikke har gjort noget forskel.
Symptomerne kan indikere en begyndende defekt tændingsbro, men uden data er det blot et kvalificeret gæt.
Det er ikke ualmindeligt, at det begynder med fejl, når den bliver varm - og kører fint igen, når den er blevet kold
Jeg ved ikke hvor meget du plejer at betale for en mekanikertime, men for nylig hørte jeg at aut. Ford værksted i Kbh. tager kr. 1800. En tændingsbro til din bil koster vel i omegnen af kr. 600-700, så hvis du er "heldig", kan du have sparet en pæn slat ved udskiftning på formodning, men skyder du forkert er pengene spildt 😀 - og nej; jeg formoder ikke at du kører til Ford med din Peugeot.
Det virker til at være en udlæsning med en mere simpel OBD-fejlkodelæser, no offense.
Du kan overveje at anvende Diagbox, hvis du vil kunne udlæse bedre data.
Værdierne udlæses med en tester og kan præsenteres med grafer og/eller tal.
Netop for at undgå udskiftning af reservedele på formodning kan et "kig ind i bilens mave" være påkrævet i fejlsøgningen.
P1337 skulle være relateret til tændingen, hvilket måske kan forklare hvorfor udskiftning af benzindyser ikke har gjort noget forskel.
Symptomerne kan indikere en begyndende defekt tændingsbro, men uden data er det blot et kvalificeret gæt.
Det er ikke ualmindeligt, at det begynder med fejl, når den bliver varm - og kører fint igen, når den er blevet kold
Jeg ved ikke hvor meget du plejer at betale for en mekanikertime, men for nylig hørte jeg at aut. Ford værksted i Kbh. tager kr. 1800. En tændingsbro til din bil koster vel i omegnen af kr. 600-700, så hvis du er "heldig", kan du have sparet en pæn slat ved udskiftning på formodning, men skyder du forkert er pengene spildt 😀 - og nej; jeg formoder ikke at du kører til Ford med din Peugeot.
Det virker til at være en udlæsning med en mere simpel OBD-fejlkodelæser, no offense.
Du kan overveje at anvende Diagbox, hvis du vil kunne udlæse bedre data.

men kæder strækker sig og så kan du få støj og forkert timing med sjove motorfejl til følge.
VVS-stumper har der traditionelt været ekstreme avancer på.