Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Kenneth68

Sider: [1] 2 3 ... 6
1
Motor og Transmission / Fejl kode på dysse.
« Dato: 15. Juni 2024, 09:36 »
Hej har fået en fejl kode på dysse nr 2  ( P 0202) på min peugeot 407 2,0 sw benzin årgang 2005.

Har haft alt skilt af, ingen synlige fejl.

Og har den test der bruges af mange her på siden, på og har prøvet at fjerne fejlen , og kan så kører en halv times tids uden problemer.
 
Men selvfølgelig kommer fejlen tilbage, jeg have nu heller ikke ringet med andet.

Men er der nogen der har prøvet det samme og kan give mig lidt ideer til hvad jeg skal kigge på, inden jeg vælger at kører den på værksted.

Og vil gå ud fra at dysserne har sidde på bilen hele sin levetide, små 300,000 km.

Dog ikke motorens da den er skifte, har kun gået 114,000 km pt.

Og kan man skifte bare en dysse, eller skal de skiftes alle 4 på en gang.

Mvh Hilsen Kenneth Andersen.

2
Motor og Transmission / Sv: P0170
« Dato: 28. April 2024, 11:45 »
Har skifte Lambdasonde og fejlen er væk.

3
Hej har nu kørt ca 20000 km med denne nye brugt motor i min 407  2,0 benzin sw 2005.

Men er løbet ind i et problem der er nogle vibrationer, når jeg kører kommer det ved ca 70 km/t, og er der der så hele tiden når jeg kører hvis motor ikke er under belastning.

Men forsvinder når jeg kobler ud, men er tilbage med det samme jeg slipper koblingene pedalen igen.

Og har også prøvet at kører motoren op i omdrejninger når jeg holder parkeret , og der kommer lyden også tilbage ved 2000- 3000 omd.

Men forsvinder når bilen bare står og kører i tomgang.

Motoren står ikke og flytter sig når den er starte/ og kører

Alt blev skiftet på motoren den gang jeg købt den alle remme og medløber hjul og stramme hjul og remme.

Og komplet kobling skift også.

Og højre træk aksle da midter lejet var slidt.

Dog ikke krumtap hjulet. da den ikke så ud til at fejle noget , da motorene ikke havde gået mere en de 100,000 km.

Håber der er nogen der har nogle ideer.

Mvh Kenneth

PS: Jeg opdaget først det her støj, da jeg skifte fra min alufælge med vinterdæk til stål sommerfælge , så var det der med det samme, og prøve med det samme at skift om igen og det forsvandt.
dæmper alufælge mere støj fordi det er blødt metal i forholdt til stålfælge,

4
Undervogn / Sv: Bremser skævt.
« Dato: 14. Marts 2024, 19:54 »
Hej har været forbi mekanikeren i går for at hører ham hvad der kunne været galt.
Og to ting går igen med jeres svar.
Og det er en defekt bremseslange  eller en ventil der hænger i abs pumpen.
 
Jeg kigger på det i næste uge og giver svar tilbage når fejlen er fundet

Mvh Kenneth


5
Undervogn / Sv: Bremser skævt.
« Dato: 12. Marts 2024, 21:49 »
Jeg har denne tester på min pc lexia/pp2000. Bruger den til fejl kode . Er der en udluftnings test på den.

Mvh Kenneth.

6
Undervogn / Sv: Bremser skævt.
« Dato: 12. Marts 2024, 20:50 »
Hej.
 Nej viste ikke at der skal en tester til.at luft bremse kaliber  ud på en så gammel Peugeot 407 2.0. Årgang 2006.

Det må du lige forklare lidt nærmere John Høj.

Mvh Kenneth.

7
Undervogn / Bremser skævt.
« Dato: 12. Marts 2024, 15:50 »
Hej . min Peugeot bremser en skulle skævt .

Jeg har et lille problem, det er at min 407 bremser skævt på forbremseren.

Jeg har skifte begge bremse kaliber og klodser foran, fordi jeg have mistanke til at den ene af kaliberen måske hang lidt i det, men problemet er der stadigvæk.

Jeg lagde også mærke til at den gang vi udluftet de nye kaliber, var det meget nem at udluftet den venstre kaliber, pedalerne smutte bare i bund når udluftnings skruene blev åbnet, men der i mod højre side var pedalen meget hård, også når udluftnings skruen blev løsnet. syntes ikke det giver mening.

Vil jo mene at det skulle følges ens.

Bilens computer visere ingen bremse fejl overhovedet .

Og det skal siges at alle styrerkugler og bærerkugler og bøsninger og bærearme, er skift i lørdags. problemet var der inden det blev skiftet.

Nogen der har nogle ideer.

Mvh Kenneth.



8
Motor og Transmission / P0170
« Dato: 12. Marts 2024, 11:11 »
Hej har fået denne kode (p0170 bank1), på min peugeot 407 2,0 benzin.

Men bilen kører normalt, ingen hakken, ingen problemer med at trække. bruger heller ikke mere benzin pt.

NU ved jeg godt at denne fejl kan komme ved en utæthed ved en slange eller udstødningen.

har købt ny lambdasonde og map sencor, hvis det skulle blive nødvendig at skifte dem .

Men er der ellers nogen der har nogle ideer , eller har prøvet kun at få denne en fejl kode.

Mvh Kenneth

9
Elektronik / Sv: Eftermontering af elruder i bagdørene.
« Dato: 05. September 2023, 19:37 »
Hej Holt.

Ja jeg har skifte alt i alle fire dører. 

Og en som har arbejde ved Peugeot, i der motorsports afd siger det samme med at de skal kodes eller åbnes i bilen system, som så mange andre biler hvis man vil have ekstra udstyr i bilen ud over det der er.
 
Og jeg bor i Århus. 

Ang Nøgler så skal der værer 3 knapper på mine nøgler.

Mvh Kenneth

10
Elektronik / Eftermontering af elruder i bagdørene.
« Dato: 20. August 2023, 17:35 »
Hej. Prøver lige igen her på siden.

 
jeg har eftermonteret elruder i bagdørene på min 407 sw da de ikke er der fra fabrikken af.

Men kan ikke få dem til at virke, men har hørt fra en på facebook at de skal kodes, så har spurgt ved den lokale Peugeot forhandler , men ham jeg snakke med sagde at det have han aldrig hørt om, så det undre mig noget.

Har selv det udstyr der hedder Lexia /pp2000. og der fandt jeg noget der hedder Aktiver/Deaktivere,Er det måske der jeg skal finde de her ting. 

Men da jeg ikke er meget for at pille i noget jeg ikke kendere til ang dette program, så jeg kunne risiker at bilen ikke kan starte bagefter, vil jeg høre her inden om nogen kan hjælpe mig .

Har læst på nette at der skulle være et par troldmænd her på siden. der henvise til en ved kald navn Mikhan og Holt.

Mvh Kenneth Andersen.

Ps: Er det nemt at kode nye nøgler selv. Min er færdig i den ene knap, så den virker ikke ret godt længere.

11
Motor og Transmission / Sv: Mulig motor skift.
« Dato: 18. April 2023, 19:26 »
Hej Holt .

Nej det var ikke nødvendig at pille hele fronten af bilen.
Det eneste vi fjerne var køleren for at undgå der kommer hul i den, da motoren jo hænger meget skrå mod forenden .

Men hele forenden kan sagtens pille af fandt vi ud af da den faktisk kun er bolte fast med meget få bolte.

Mvh Kenneth.


12
Motor og Transmission / Sv: Mulig motor skift.
« Dato: 10. April 2023, 20:18 »
Opdatering på motor skift.

Anden motor er nu lagt i bilen.

Motoren Kom oven ud uden problemer.

Og i dag har den fået en indvendig motor rens og ny filter og olie igen, den kører bare perfekt.

Den gamle motor er sat til side indtil videre. Muligvis til en genopbygning, men det er ikke beslutte i nu.

Den var noget mere utæt flere steder en jeg lige havde regnet med, så godt den kom ud.

Sønnen og jeg brugte 11 timer på at skifte den ud og til den blev starte op igen, og den starte med det samme.

Mvh Kenneth

13
Motor og Transmission / Sv: Mulig motor skift.
« Dato: 02. April 2023, 16:09 »
En lille opdatering på mit motor skift .

Anden motor er købt , har kun kørt 100,000 km, og det har jeg papir på. 

Har brugt lidt tid på at gør denne motor pæn inden den kommer i bilen, og alle pakninger og div følgere er skift så alt er nyt .

Motoren skifter vi på torsdag.

Men har dog et spørgsmål, hvad er nemmest at taget motoren oven ud /ud af fronten ( som jeg har gjort på peugeot 307 nogle gange efterhånden, super nem måde at gør det på. )

Eller skal den nede ud hvad jeg bestem ikke håber på fordi det er der ikke mulighed for der hvor jeg skal stå og skifte motoren.

Måske nogen af jer har prøvet at skifte motor i en 407.

Mvh Kenneth.

14
Motor og Transmission / Brug for lidt hjælp.
« Dato: 15. Februar 2023, 20:19 »
Hej har brug for lidt oplysninger.
 
Da jeg har købt en anden motor til min peugeot 407 sw 2.0 136 hk årgang 2005.

Håber at en af jer her inde kan oplyse mig om hvor mange NM at Krumtap bolten skal spændes med, fordi jeg skifter alt ud hvad der har med tandrem at gør og selvfølge også alt med v-remme at gør. Og andre ting.
 
Har været så heldig at finde en ved ophuggeren som kun har kørt 100,000 kr lige ud , med papirer og garanti.

Mvh Kenneth

15
Motor og Transmission / Mulig motor skift.
« Dato: 13. Januar 2023, 18:24 »
Hej.
Lige et spørgsmål til jer her inden.

Overvejer at skifte motoren ud i min peugeot 407 2,0 benzin 136 /138 hk. kørt 309000 km .

Motoren har ingen mislyde overhovedet.

Fordi den har en utæthed bage på motoren hvor den smider lidt olie ud, Tror selv at det er ved toppakningen.

Noget den har haft lige så længe jeg har haft bilen.

Og er der noget jeg ikke bryder mig om så er det et en motor der sveder/spilder olie.

Men mit spørgsmål til jer er kan det svarer sig at renover motoren, altså skifte de fleste pakninger og pakdåser, eller skiftet motorene med en fra en ophug.

Har en på hånden det har gået det halve af det min har nu. til 4700 kr.

Og en komplet paknings sæt kan jeg købe for 1600 kr.

Og ved godt at der måske skal skiftes et par pakninger på sådan en motor fra ophuggeren også.

Ps: jeg laver alt på bilen selv sammen med sønnen.

Mvh Kenneth

Sider: [1] 2 3 ... 6