Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Barbaren

Sider: [1] 2 3 ... 5
1
Elektronik / Sv: Kodning af fartpilot peugeot 307 1,6 Hdi
« Dato: 20. November 2020, 12:03 »
Hejsa alle, skulle der være en venlig sjæl på Fyn
Eller i 3 kants området der har udstyr, og kunne
Tænke sig at hjælpe mig med at på kodet fartpilot
På min 307'er.  Jeg har monteret armen, og chekket
Kontakter på både kobling og bremse, så det burde
Være lige til.

Føler sig håbefuld...
Fandt du noginsinde nogen?

2
Hvad mener du med alt strøm går ? Kan du forklare det noget nærmere ?
Du har en fejl på stellen et eller andet sted.
Den melder understrøm. Tjek stel på batteriet, den har det med at gå løs

3
Elektronik / Fejl på servopumpe
« Dato: 19. Oktober 2020, 07:00 »
Så er jeg efterhånden kommet i bund med alle fejlene på min lille billige 307 hdi.
Der er dog et par stykker tilbage som ikke vil forsvinde. En specielt som jeg lige vil vende her.
Jeg får en fejl der på servopumpen.
Den siger motor i tomgang. Bilen drejer fint, der er intet der indikerer at der skulle være noget galt.
What to do?

4
Elektronik / Sv: Fejl 000
« Dato: 14. Oktober 2020, 13:56 »
Det er en kendt sag, at en BSM godt kan stå af. (sker jævnligt)

Den indeholder ikke KUN sikringer, men også en det print og små relæ`er.

Den er ret nem at skifte. Bare man lige finder fidusen omkring hvordan den er gjort fast i "huset".

Prisen for en ny svinger vist fra 1500 til 2500 kr. Alt efter hvor. ;)
Okay
Så må vi på hugger besøg.

5
Elektronik / Sv: Fejl 000
« Dato: 14. Oktober 2020, 13:48 »
BSM boksen (sikringsboksen i motorrummet) kan udskiftes UDEN nogen form for kodning. Påvirker heller ikke nøgle/startspærre. ;)
Syntes bare ikke jeg bliver en skid klogere af fejlbeskrivelsen.
Det kan jo være hvad som helst.

6
Elektronik / Sv: Fejl 000
« Dato: 14. Oktober 2020, 13:10 »
har du prøvet at slette fejlen, eller endnu bedre luk og lås bilen
vent 3 min
afmonter plus og minus, og hold dem sammen et sec
vent 3 min
på med plus og minus igen
vent 3 min
slå bilen til tænding
vent 3 min
slå fra tænding og start bilen.
BSI og BSM er ikke sammen enhed, BSM er sikringsboksen ude i motorrummet.
Det hjalp desværre ikke.
Alt virker lige på nær vinduerne, dem skal man ikke prøve at åbne, de kører op og ned efter for godt befindende.

7
Elektronik / Fejl 000
« Dato: 14. Oktober 2020, 09:04 »
Får disse to fejl.


Jeg tænker ny boks.
Men er bsm og bsi ikke i den samme boks.
Jeg har heller ikke koden til nøglen, det er vel et problem, hvis man bytter boks?

8
Motor og Transmission / Sv: Hjælp
« Dato: 07. September 2020, 09:18 »
Hvilken bil/model?

Er det opstået efter du har skiftet tandrem, siden du har taktet den tre gange?

Anden forhistorik?
Det er en V6 benzin
Har skiftet paraplyer. På de forreste cylindre, fordi den røg lidt og tændrørene var meget sorte. De bagerste tændrør var ganske fine, så den rørte jeg ikke ved. Da jeg jeg satte tandremmen på kørte den virkelig dårlig, så remmen af igen. Det hjalp ikke rigtig på motorgangen. Så skiftede jeg remmen til en ny. Men den kører som en pose Lxxt.
Blev ved med at komme med P1335.
Jeg har snart ikke mere hår tilbage.

Det med sorte tændrør kan jo skyldes mange andre ting end oliedeflektorer, men det har du måske udelukket inden du adskilte.

Hvordan fik du ventilerne til at hænge i topstykket under udskiftningen?

Det lyder som den er taktet forkert, hvis den kørte fint før du adskilte - eller andet er ikke er samlet korrekt.

Krumtapsensoren - den aftaster på svinghjulet, så du må kigge igen.
Jeg tror jeg har fundet fejlen (det har jeg så troet mange gange) når jeg starter bilen med lampbasonderne i melder den fejl på cylinder 1 og 2. Når jeg fjerner den nederste foran så kører den perfekt. Der er en blokade i udstødningen et eller andet sted.

Med hensyn til paraplyerne, så er det faktisk ret nemt.
Man tager et gammelt tændrør knækker keramiken af og udhuler resten. Svejser en slangekobling på. Så sætter man bare trykluft på. Min kompressor leverer 10bars tryk, det er mere end rigeligt.
Tandremmen er taktet rigtigt. Det er jeg 100% sikker på. Den fejl den kommer med P1335 dækker åbenbart over et hav af forskellige ting. Blandt andet for højt modtryk i katalysator eller udstødning.
Det kan næsten kun være i katten da den kører fint på de tre bagerste cylindre. Bare lidt sjovt at fejlene forsvinder når den nederste lampdasonde fjernes.
Så vidt jeg lige kan se, skal køler af for at kunne komme til de tre møtrikker til katten.

9
Motor og Transmission / Hjælp
« Dato: 04. September 2020, 22:05 »
Hvilken bil/model?

Er det opstået efter du har skiftet tandrem, siden du har taktet den tre gange?

Anden forhistorik?
Det er en V6 benzin
Har skiftet paraplyer. På de forreste cylindre, fordi den røg lidt og tændrørene var meget sorte. De bagerste tændrør var ganske fine, så den rørte jeg ikke ved. Da jeg jeg satte tandremmen på kørte den virkelig dårlig, så remmen af igen. Det hjalp ikke rigtig på motorgangen. Så skiftede jeg remmen til en ny. Men den kører som en pose Lxxt.
Blev ved med at komme med P1335.
Jeg har snart ikke mere hår tilbage.

10
Motor og Transmission / Sv: Hjælp
« Dato: 04. September 2020, 20:16 »
Nu er du vel sikker på at krumtap sensor også virker.
Der kan jo også være et kabelbrud på kablet til knastsensoren
under parameter måling, der kan du se om krumtap og knast sensor er synkroniseret
Det er en V6 3.0 AUT

Nej det er jeg bestemt ikke, men jeg kan ikke finde den. Jeg har ledt og ledt efter krumtapsensoren. Jeg kan ikke gennemskue systemet på den her, kan det passe at remskiven til generatorremmen er pulserende? Og den skal sidde på en bestemt måde, der er boret et hul halvvejs igennem, skal det vende op eller ned eller højre, venstre.

11
Motor og Transmission / Hjælp
« Dato: 02. September 2020, 18:04 »
Jeg har skiftet tændrør, og knastsensor.
Men bliver ved med at få den her fejl.
Tandremmen er taktet 3 gange.


Hvad gør jeg.????
Bilen ryger ad helvede til, for at sige det mildt.
Hvis ikke det var fordi det er familiens eneste bil, så var den sgu blevet skrottet.

12
Jeg bøjer mig i støvet  :) ER der nogen i nærheden af viborg der har en Diagbox/PP2000 som evt. kunne kigge forbi.
Lambdasonde
Højest sandsynligt den efter kat.

Hvorfor efter katalysatoren? - det giver ikke umiddelbart mening. Kan du uddybe?
Det plejer bare være den. Måske fordi den er lidt mere udsat for vind og vejr.
Men ohm dem begge to, så finder du lyn hurtigt ud af om det er den ene eller den anden, eller ingen af dem.
Men de symptomer du beskriver passer på en dårlig sonde.

13
Jeg bøjer mig i støvet  :) ER der nogen i nærheden af viborg der har en Diagbox/PP2000 som evt. kunne kigge forbi.
Lambdasonde
Højest sandsynligt den efter kat.

14
Elektronik / RE: Min 206 fucker op i det
« Dato: 21. Oktober 2017, 14:02 »
206eren er kendt for dårlig stel.
Det lyder som om du har en løs forbindelse.
Mit gæt vil være på generatoren.

15
Peugeot Snak / RE: udlæsning af fejlkode
« Dato: 16. Oktober 2017, 06:17 »
Hvis du ikke har fået kigget på det, så skal du være velkommen forbi Middelfart i aften.

Sider: [1] 2 3 ... 5