Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Netflix

Sider: [1] 2
1
Undervogn / Bremsesystem på 208
« Dato: 24. April 2020, 17:33 »
Hej
Er der en som kan oplyse mig hvilket mærke bremsesystem, jeg har for og bag på min 208 fra 2016?
Reg nr BD81062

Takker.

2
Motor og Transmission / Sv: Eolys væske urea fejl
« Dato: 23. Januar 2020, 15:45 »
Ja, det skiftede de også på min, samtidig med katalysatoren. De slettede fejlen og alt var fint i 3 uger, så kom den igen.
Pumpen bliver gradvist dårligere, så kan fint køre i et stykke tid uden fejl.

3
Motor og Transmission / Sv: Ribrem længde?
« Dato: 19. Januar 2020, 13:03 »
Takker

4
Motor og Transmission / Ribrem længde?
« Dato: 19. Januar 2020, 10:32 »
Hej
Er der en der kan fortælle mig hvilken længde multi/ribrem jeg skal bruge?
ZP35089 307 sw 2.0 16v

Mvh Søren

5
Motor og Transmission / Sv: Eolys væske urea fejl
« Dato: 18. Januar 2020, 13:36 »
Ja, hvis det er den gamle model, vil den også fejle.

6
Hej Flemming

Det endte således at, Andersen Biler er et fuskerfirma der ikke vil stå ved at deres stempel er havnet i min servicebog, og således er 1. service ikke overholdt, og PSA yder ingen kulance.
Uheldigvis for Peugeot, havde de allerede skiftet katalysatoren, og fortalt mig at det var en garantirep. inden de opdagede Andersens fuskerstempel, så den blev gratis for mig.
Min Adblue pumpe/tank var også defekt, hvilket også er en garantirep. Den har jeg selv måtte betale.
Jeg har lært at når man handler nyere bil, er det ligemeget om stemplet er fra Andersen Biler eller et klistermærke fra et Anders And blad, de dækker det samme >:(

Mvh Søren

7
Motor og Transmission / Sv: Eolys væske urea fejl
« Dato: 18. Januar 2020, 12:56 »
Du køber denne, så er dit problem løst.
https://www.ebay.co.uk/itm/ORIGINAL-Citroen-Peugeot-Tank-Kraftstoffadditiv-208-2008-C3-C4-DS3-9818703780/183548797071?_trksid=p2485497.m4902.l9144

Hold dig fra brugte pumper osv. det er ikke besværet værd.
1/2 time i indkørslen så er den skiftet, og kræver ingen omkodning.

Mvh Søren

8
Interiør / Sv: 307 sw giver kun varme
« Dato: 02. November 2019, 23:49 »
Hvis ikke du allerede har fået fikset det, så er problemet nok at der er en defekt motor/plastiktandhjul til et spjæld.
Ud med handskerummet, så kan du se dem.

9
Motor og Transmission / Sv: Urea fejl
« Dato: 13. September 2019, 02:55 »
Og så lige et billede af printet.

[vedhæftning slettet af admin]

10
Motor og Transmission / Sv: Urea fejl
« Dato: 13. September 2019, 02:51 »
Jeg har nu skiftet ureatanken, og det var meget nemt. 3 møtrikker et stik og en slange.
Ifølge andre beskrivelser skulle tanken programmeres med Diagbox ved udskiftning fra gammel model til ny model.
Dette er ikke tilfældet, jeg slettede fejlene, og nu 600 km senere er alt ok.
Det lader til at pumpen er den samme på alle urea tankene til Puegeot og Citroen, min var blevet utæt i en membran, men fejlede ellers ikke noget :-(


[vedhæftning slettet af admin]

11
Motor og Transmission / Sv: Urea fejl
« Dato: 06. September 2019, 22:30 »
Jeg har netop idag modtaget en ny ureatank, købt på EBAY for 4740,- https://www.ebay.co.uk/itm/ORIGINAL-Citroen-Peugeot-Tank-Kraftstoffadditiv-208-2008-C3-C4-DS3-9818703780/183548797071?hash=item2abc5c608f:g:zSsAAOSw4c5b9oy5
En brugt købt hos ophugger kostede ca 4000,- og så var det den gamle model, som ikke holder.

Mvh Søren

12
Motor og Transmission / Løst:307 2.0i SW ryster ved igangsætning
« Dato: 01. August 2019, 09:53 »
Så er 12 års rysten væk🙃
Om det var motorophæng eller trækaksel ved jeg ikke, for jeg skiftede højre aksel, da den skurrede i lejet ved motorophænget.
Ophænget så lidt mørt ud, og blev skiftet i samme omgang.
Ialt 700,- tror ikke jeg venter så længe næste gang der er problemer med vognen😂

13
Hej Christian

Det er et enkeltmasse svinghjul der sidder på, det blev afrettet ved sidste koblingsskift, men den rystede stadig ved igangsætning.
Mvh Søren

14
Bilen har altid rystet ved igangsætning, også efter ny kobling og afrettet svinghjul, så konen har lært at leve med det ;)
Nu er koblingen gået igen, så jeg tænkte om det kunne være en dårlig trækaksel, eller et motorophæng der skal skiftes samtidig?
Den nemme og billige løsning ville være at skrotte bil og kone, meeen ::)
Vil der være overkill at begynde og skifte trækaksler, når ophænget aldrig har været skiftet?
Og er det det ophæng der sidder sammen med aksle?
https://www.carpardoo.dk/product/1620-131196-247
Mvh Søren

15
Hvad vil i anbefale?
Jeg skal skifte katalysatoren på min gamle 307 SW 2.0 16v.
Ny uorginal https://www.mister-auto.dk/katalysator/bolk/bol-c0217456/
eller brugt fra ophugger.

Mvh Søren

Sider: [1] 2